Rainbow Six Extraction logo

קשה אין רק בלחם – ביקורת המשחק Rainbow 6 Extraction

משחק בעולם פוסט אפוקליפטי עם טקטיקות לחימה מציאותיות או דווקא מכניקות לחימה מיושנות ומשימות שחוזרות על עצמן מה אני חושב על Rainbow 6 Extraction?

חברת המשחקים Ubisoft מביאה את המשחק החדש בסדרת Rainbow 6 המוצלחת למקומות חדשים ומעניינים כשהיא משלבת זומבים ומפלצות נוספות בתור משחק חדש לגמרי, שיתוף פעולה זה בין המכניקות של המשחקים הקודמים לבין עולם של מפלצות שאתם רק רוצים לירות בהן (ושימותו כמה שיותר מהר) לא תמיד מסתדר, אז בואו נצלול ביחד לעולם של Rainbow 6 Extraction.Rainbow Six Extractionאתחיל ואציין שהסיפור הוא לא החלק המרכזי במשחק ולכן הוא לא מרגש במיוחד, כאשר הוא מציג עלילה דיי משעממת שאפילו לא מסבירה איך אותם אויבים הגיעו לעולמינו, אבל הנה מה שכל שחקן צריך להבין:
יש את טפיל הצי'מרה (Chimera Parasite) והוא אחרי לכל האויבים הגרוטסקים שבהם תלחמו, רובם קטנים ומעצבנים אך חלקם בגודל של גורדי שחקים (אחד אפילו משפד את פסל החירות), הם שחררו להקה של טפילים זומבים שמכונים "הארכיאים", ותפקידכם להרוג אותם, נשמע פשוט לא? רק שככל שתתקדמו המשחק או אם אפילו תתחילו ברמה בינונית תאלצו לבזבז מספר מחסניות על כל אויב וממש לשחק איתם תופסת מכיוון שאחרי שניים או שלוש מכות מהאויב הכי חלש אתם מקורקעים עד שאחד מחברי הקבוצה יחייה אתכם. חוויה זו ליוותה אותי לאורך כל המשחק כשהרגשתי כאילו אני נלחם באותם יצורים במציאות(מבחינת חיים ונזק) ועובדה זו תסכלה אותי במיוחד.

אז כן, Extraction הוא משחק יריות מסורתי, וגם כאן התגנבות היא המפתח וחייבים להרוג בשקט בשקט כל אויב כדי להימנע מלשחרר את האויבים הסמויים שמתחבאים מאחורי כל פינה.
עיצוב המשחק, מספק חוויה מדהימה מבחינה אסטרטגית כאשר אפשר לצלם מראש חלקים במפה או לירות דרך קירות גבס ואפשר לראות שההתמקדות נעשית בעבודת צוות וחשיבה מראש לפני כל מתקפה.

פרט נוסף שאתגר אותי בהתחלה היה הוא השכבה העבה של בוץ שחור המפוזר על פני רוב הרצפה שהביא למצב שעד שלא יריתי על כמעט כל פינה בחדר לא יכולתי לנוע מהר ולהתחמק מאויבים.
האויבים עצמם נעים מדמויות של חיות קוצניות ומפחידות עד לשדים שלא הופיעו בסיוטים הכי גרועים שלי ויצורים מבעבעים עם ארבע רגליים נפוחות שמתפוצצים כשהם נפגעים מכדור. הבעיה העיקרית במשחק היא שאם כבר התרגלתם להתמודד עם האויבים והתחלתם להתקדם בדרגות עם כל דמות אתם תתחילו להשתעמם כי ל-Rainbow 6 Extraction יש רק ארבעה אזורים שונים, המחולקים ל-12 רמות, וכולם פועלים בדיוק באותו אופן, כאשר אני בחרתי את החיילים שלי והתחלתי את הקרב, התמודדתי עם אותם אויבים ובדרך כלל המשימה הייתה לחלץ אזרחים או לשמור על איזור וכו' אך לאחר כמה משחקים הרגשתי שהמכניקות חוזרות על עצמן.
מהצד השני, המשחק מציג מכניקה מעניינת שבה הצוות יכול להחליט בשלב מסוים בכל משימה האם להמשיך לשלב הבא בדרגת הקושי או לחזור בחזרה לבסיס עם כל נקודות הניסיון שהם הרוויחו, זהו מצב מעניין שהשתנה בכל משחק בהתאם לקבוצה שאיתה שיחקתי ובהתאם לניהול הסיכונים שלי מכיוון שאם בחרתי להתקדם והפסדתי, איבדתי את כל הניסיון שצברתי עד לאותה נקודה בשלב.
Extraction עושה שימוש מצויין במכניקה זו, כאשר הוא נותן לשחקנים להביע את דעתם בצורה מסוימת בקבוצה על ידי קבלת החלטות. הנקודה הכי מעניינת ב-Extraction שמזכירה מעט את מצב המוות ב-Rainbow Six Siege, היא כאשר שחקן בקבוצה מפסיד כלומר מת לצמיתות, או שלא? כאשר אותו שחקן "מת" הגוף של מתכסה במעיין קצף שמשמר אותו ונותן לשאר הקבוצה זמן להביא אותו לנקודת החילוץ ולהחיות אותו שוב.

לא היה תרחיש במשחק שבו התמודדתי עם עדר של אויבים חסר דעת וזו נקודת אור במשחק, מכיוון שלא בהרבה משחקים טורחים לשנות את דרכי הפעולה של האויבים בין משחק אחד לאחר כך שגם אחרי ששיחקתי מספר שעות לא הרגשתי שתוקפים אותי באופן זהה. אמנם האויבים האלה לעולם לא יהיו יצירתיים ודינמיים כמו בני האדם וזהו משחק שבו תעשו את אותם אתגרים בסיסיים שוב ושוב (למעט מספר שינויים שבאים ברמות קושי שונות כמו ערפל שיחסום לכם את שדה הראיה או ביצות רעילות שיציפו את הרצפה) אך בסופו של דבר הם עושים עבודה טובה, כלומר, מצליחים להפתיע אותי ולהרוג אותי.

Rainbow Six Extractionלסיכום

זהו משחק שמיועד בעיקר לקהל הארדקור שרוצה לקבל זווית מעט שונה למשחקי Rainbow Six אבל זו לא החוויה שאליה ציפיתי ממשחק יריות. באופן אישי, כל קרב במשחק היה מלחמה מתישה ולא תמיד מתגמלת, במיוחד שאין בו אפשרויות למשחק לפי רמה או לוחות הישגים שעליהן אפשר היה להתחרות. במשחק שיתופי כמו Extraction, העדיפות הגדולה ביותר שלי היא ליהנות עם החברים והמשחק לא תמיד מצליח להביא את החוויה הזו לידי ביטוי כאשר מספיק שחקן אחד שפורש או לא מבין את המשחק והמשימה נעשית בלתי אפשרית, זו לא בהכרח תקלה של המשחק אלה התוצאה של חוסר במערכת דרגות.
בסך בכל, Rainbow Six Extraction מערב רעיונות טובים ויישומים פחות טובים ומצער שהרע מצליח לגבור על הטוב, יהיה מעניין לראות כיצד המפתחים יעדכנו את המשחק בחודשים הבאים, למרות שקשה לי לראות איך הם יתקנו הרבה בעיות ליבה במשחק. אוסיף ואומר שנכון לעכשיו החנות במשחק היא בית רק לתלבושות או צבעים שונים לכלי הנשק במשחק, כך שאינם ישפיעו על מהלכו בשום צורה. קצת עצוב שבימינו כבר אי אפשר לקחת את העובדה הזו כמובנת מאליה במשחקים ברשת אך לפחות כאן אפשר לראות משחק הוגן שמתבסס על היכולת והניסיון של כל שחקן.

Rainbow Six Extraction

ציון סופי - 6

6

סביר

אם אהבתם את המכניקה של המשחקים הקודמים בסדרה והייתם רוצים לנסות זווית חדשה זהו המשחק בשבילכם אך לא אם אתם מעוניינים במשחק זומבים קלאסי במיוחד כזה שבוא אתם מנצחים בלי להתאמץ יותר מדי.

User Rating: 4.61 ( 1 votes)

אודות סולומון איתי

איתי סולומון, גיימר, אוהב מחשבים סרטי קולנוע וסדרות. מעריץ של mortal kombat ותמיד שמח לדון בכל נושא מעניין!

השאר\י תגובה