אם יש משהו שאני אוהב בתעשיית המשחקים יותר מאשר את המשחקים עצמם, אלו הסיפורים שנמצאים מאחוריהם. בפרט סיפורים על יוצרים עצמאים או אולפנים קטנים עם תשוקה אמיתית להביא את היצרתיות שלהם לידי ביטוי באמצעות משחק. זהו בדיוק הסיפור של המשחק Ailment
אז איך הכל התחיל? מפתח בשם איבן (Beardy Bird) החליט ביום בהיר בשנת 2017 החליט שהוא מעוניין ללמוד תכנות ולכן נכנס לאתר Udemy וקנה קורס "יצירת משחקי פלטפורמה דו-מימדיים ב-Unity" ותוך 3 חודשים לימד את עצמו תכנות בסיסי ויצירת גרפיקות בסגנון Pixel-Art. ואחרי כ-3 חודשים היה לאיבן כבר 40% של משחק גמור. אך השחיקה לא איחרה לבוא, ובחודש הרביעי איבן חש מותש והפרויקט נשכח למשך כשנה וחצי, אז חזר איבן אל הפרויקט ולאחר כחודשיים נוספים יצא Ailment אל אוויר העולם. אז אחרי שניגבתם את הדמעות מהסיפור המרגש והפנמתם את מוסר ההשכל והבנתם שמאחורי המשחק הזה לא מסתתר רצון לשאוב את כספנו אלא רצון של משתמש להביע את עצמו ואת כשרונו, בואו נראה מה המשחק שווה.
Ailment מתרחש על ספינת-חלל בגלקסיה רחוקה, אנחנו מתעוררים במרפאת הספינה לאחר שהיינו מחוסרי הכרה במשך שלושה ימים והזיכרון היחיד שנשאר לנו הוא שחזרנו ממשימת הצלה על סיפונה של ספינה אחרת. לא מספיק האיבוד הכרה, אנחנו גם מגלים שכל הצוות הפך לסוג של זומבי ומנסה לחסל אותנו.
עד כאן עלילה גנרית לחלוטין וכזאת היא גם תישאר לאורך המשחק (טרם סיימתי את המשחק אז התפנית בעלילה היא בחזקת "נחכה ונראה"). אפשר לציין לשבח את העובדה שהסיפור נחשף באיטיות. בכל שלב שעברתי הדמות הראשית נזכרה בפרט נוסף הנוגע לעלילה. זה רעיון נחמד ששומר על העלילה רלבנטית במידת מה לאורך המשחק.
Aliment מוגדר כמשחק פעולה והוא מרוויח את התואר הזה בכבוד. על הנייר המשימה מאוד פשוטה. אתה צריך להתקדם דרך המסדרונות החשוכים והחדרים האפלים ולירות כמעט בכל מה שזז. למה כמעט? כי מדי פעם הצטרפו אלי דמויות משנה שהצליחו לשרוד את מה שזה לא היה וכעת הפכו לבעלות ברית נאמנות ובאופן לא מוסבר – הרבה יותר חזקות ממני. בלא מעט שלבים הובלתי את הדמות התורנית לחדר מלא אויבים ונתתי לה לעשות את עבודתה נאמנה. דמויות מסוימות הצליחו להחזיק מעמד לאורך כמה וכמה שלבים. בגדול, הרעיון טוב אך יש מה לשפר בביצוע. לדוגמה, אין לדמויות מד חיים ולא הייתה לי שום אפשרות להחיות אותן.
מאפיין נוסף שמייחד את המשחק הוא כמות הנשקים שניתן לבחור מהם. החל ממשגרי טילים דרך רובי לייזר וכל הדרך לרובי השוט-גאן המסורתיים. הגיוון בהחלט מוסיף לאווירה ולמשחקיות ויש נשקים שעובדים טוב יותר על אויבים מסוימים. לכל נשק יש שני מאפיינים – קצב אש ועוצמת הפגיעה. לטעמי, זה מעט מדי בשנת 2019. גם למשחק שכזה. נכון, זה עבד מעולה בדום לפני 25 שנה אבל היום, בעידן של משחקים כמו Borderlands, הייתי מצפה למעט יותר גיוון בנשק. בעיה נוספת היא העובדה שכדי להיזכר בתכונות הנשק, היה עלי לעצור את המשחק ולהתחיל לדפדף בין הנשקים שלי. היה נחמד אילו היה נחסך ממני לעצור את המשחק בכל פעם שרציתי להיזכר בתכונות של הנשק.
Ailment
משחקיות - 8
עלילה - 6
גרפיקה - 8
שמע - 8
7.5
טוב
Aliment יהווה תוספת טובה לספריית משחקי המובייל של כל חובב פעולה. המשחקיות מהנה, הגרפיקה המפוקסלת נעימה לצפייה והעלילה נחשפת אט-אט והותירה בי את הרצון להמשיל ולחקור. והכי חשוב המשחק הוא חינמי ללא פרסומות או מיקרו-תשלומים.