ה-AirPods Max כוללות בתוכן לא מעט טכנולוגיה מרשימה בתוך מעטפת קטנה וצפופה
אם אתם חובבי טכנולוגיה כמוני, סביר להניח ששמעתם לפחות פעם בחייכם על חברת iFixit. מדובר בחבורה של אנשים שעוסקים יום וליל בדבר אחד פשוט והוא פירוק והרכבה של מיטב הפיתוחים הטכנולוגיים של השנים האחרונות. באתר החברה ניתן למצוא אינספור מדריכי פירוק ותיקון קלים לשימוש שנועדו לשמש צרכנים שונים שרוצים לנסות ולתקן את המכשירים החכמים שלהם בעצמם.
מעבר למדריכים השונים מוכרת החברה שלל ערכות עבודה הכוללות את כל מה שאתם צריכים כדי לפרק, להרכיב ולתקן כל רכיב אלקטרוני שהוא, והחברה נחשבת בעיני רבים לאחת האיכותיות בתחום.
בשבוע שעבר סיפרנו לכם על זוג האוזניות החדש והמרשים של Apple, ה-AirPods Max. אמנם לא עבר יותר מידי זמן מרגע הכרזת האוזניות והגעתן לשוק, אבל החברים המוכשרים של iFixit כבר הספיקו לשים את ידם על זוג אוזניות אחד וכן לפרק אותו לחלוטין.
במדריך הפירוק שפורסם באתר החברה נוכל לצלול היישר אל תוך האוזניות החדשות שחשפו בתוכן מספר לא קטן של שבבים וטכנולוגיות מרשימות.
כמו כן הצהירה iFixit שה-AirPods Max ממש לא ידידותיות לתיקון ומדובר במוצר שלא קל בכלל לפירוק. מעבר לכך התגלה שמלבד מספר ברגים ישנם חלקים רבים של האוזניות המודבקים באמצעות דבק עמיד במיוחד, מה שמקשה עוד יותר על תהליך הפירוק והתיקון היות ויש צורך בחימום האוזניות בצורה מבוקרת על מנת לאפשר הפרדה של הדבק מחלקי האוזניות השונים.
המטרה העיקרית של iFixit בפירוק האוזניות הוא לאשר את הצהרותיה של אפל שטוענת שהאוזניות נוצרו במחשבה על ייצור גוף אוזניות עמיד לאורך זמן בעוד וכריות האוזניים של האוזניות ניתנות לפירוק בקלות הודות למגנט המחזיק את כריות האוזניים במקומן.
יחד עם זאת iFixit לא מצאו שום חיבור ייעודי ברור לבטריות של האוזניות, מה שמגביר את החשש שאין דרך קלה במיוחד להחליף בטריות לאוזניות במידת הצורך.
בסופו של דבר ומהיכרותי עם מוצרי אפל השונים, אין לי ספק שכמו ה-iPhone, גם ה-AirPods Max הן פרויקט תיקון לא פשוט בכלל שמצריך הרבה ידע ויכולות, כך שאם אתם לא רוצים לקחת את הסיכון, כנראה ששווה לשמור את מלאכת התיקון לאפל עצמה.