המשחק הבא בסדרת המופת – Assassin’s Creed נמצא בשלבי פיתוח וחשיבה מחודשת בשביל להציל\להתניע את הסדרה מחדש. בצמוד לשחרור טרילוגיית אציו אל העולם אנו מגלים פרט חדש-סוג של ישן לגבי המשחק הבא. הצלחתי לבלבל אתכם? תרשו לי להסביר.
את שטח המשחק ב-Assassin’s Creed אפשר לחלק ל-2, הראשון: Assassin’s creed 1+2 והשני: כל השאר.
למה החלוקה הזאת? בגלל כמות המקומות בהם השתוללנו, טיפסנו, הרגנו ונעלמנו. בראשון והשני העלילה התפזרה על מספר גדול של מקומות שהיינו צריכים לקפוץ מעיר לעיר בשביל להתקדם בה ובשאר המשחקים, הייתה לנו עיר אחת גדולה, מקסימום 2 או אזור ראשי אחד עם מלא מקומות קטנטנים ויחסית זניחים.
כנראה ב-Ubisoft ממשיכים לנסות ולאתר את הנוסחה הסודית והאבודה להצלחת טרילוגיית אציו ע"י חזרה למקורות, בערך. בראיון שנתן Serge Hascoet, אחד הבכירים ב-Ubisoft שמלווה את הסדרה הזאת עוד מהימים הראשונים שלה אמר לאתר הצרפתי LeMonde "עד עכשיו Ubisoft הייתה מפיצה משחקי עולם פתוח עם סיפור כללי אחד אותו השחקן היה עובר. תחשבו על זה שבמשחק Assassin’s creed 2 השחקן היה עובר דרך כמה מרכזי ערים ודרך מספר נקודות עניין שחוזרות בשביל לקדם את הסיפור וכך באמת נוצר עניין והתקדמות השחקן זהה לכולם על אף הבחירות שהם עושים. המקום הטוב ביותר ליישם את הגישה החדשה הזאת שלוקחים ב-Ubisoft הוא במשחק החדש בסדרת Assassin’s creed שיצא ב-2017". Serge מדייק את דבריו ואומר "במקום להשקיע בסיפור אחד וגדול אנו שמים דגש על סיפורים קטנים יותר הקשורים לדמות המתחברים לסיפור אחד גדול. אנחנו רוצים ליצור משחקים עם חווייות ששחקנים ירצו לשתף תוך כדי יצירת הדרך שמתאימה בדיוק להם לאורך המשחק".
אני חייב לציין שהדבר הזה בעיניי מאוד נכון, החווייה האמיתית במשחק מסוג שכזה הולכת לאיבוד כשיש סיפור אחד ארוך כי בסופו של דבר עם כל כמה שזה "עולם פתוח" עדיין יש פה הרגשה שמובילים אותך באף, לעומת זאת ב-Assassin’s Creed 2 ובתקווה גם בחדש נוכל לחזור ולהרגיש בסדרת משחקים זאת את החופש הייחודי אליו התרגלנו.
כל מה שנשאר לנו לעשות כרגע זה…לחכות. ולחכות ולחכות ולחכות…