כותר Battlefield נוטש את הקמפיין והולך ישירות אל המולטיפלייר עם Battlefield 2042, האם המהלך היה הנכון?
מאז 2003, היו 2 סדרות משחקי יריות שהיו בתחרות בלתי פוסקת משנה לשנה והן היו Battlefield ו-Call of Duty, עם שנים מסוימות שבהן כותר Call of Duty ניצח (2007, 2009, 2010, 2019) ושנים בהן Battlefield ניצח (2008, 2011, 2013, 2016), ועכשיו, אחרי שראינו את התוצאה המאכזבת (והצפויה) מ-Call of Duty Vanguard, הגיע תורו של Battlefield 2042 לנסות לגנוב את אור הזרקורים לשנה הקרובה. בואו נראה אם הצליח.
אחרי שנים של משחקי יריות עם קמפיין בשילוב עם מולטיפלייר, כותר Battlefield מאמץ מ-Call of Duty: Black Ops 4 והולך על משחקיות מרובת משתתפים בלבד. מה שאומר שאין סיפור ראשי למשחק. משהו שלדעתי מהווה פספוס הזדמנות, היות והעולם של 2042 הוא עולם אפוקליפטי שבו האקלים החמירו עוד ועוד, חום ויובש בכל מקום ומפלסי המים עלו ובלעו מדינות שלמות. כעת נשארו רק שתי מעצמות העל של ארצות הברית ורוסיה, וצבא חדש שנקרא ה-No Pats (לא פטריוטים), מחוסרי מדינה בעצם, מנסים למצוא מקום באחת ממדינות אלו או להשיג משאבים לשרוד בעולם הקשה הזה.
בהשוואה למשחקים הקודמים של הסדרה, לשם שינוי יש פה סיפור מעניין עם בסיס טוב, מלחמה עולמית על משאבים טבעיים. אבל במקום לנסות לבנות על זה סיפור מרתק שסוף סוף לא מתעסק בסיפורים מוכרים ממלחמת העולם השנייה או טרוריסטים שרוצים להרוס את העולם, הרקע משמש רק לספק לנו אזורים שמעוצבים נהדר, כמו עיר מודרנית מחוסה במדבר או שטח ענק שמחולק ליבול מת ויבול שופע תודות לטכנולוגיית השקייה, ולא יותר מזה.
במקום זאת, אנחנו מקבלים מולטיפלייר עם 3 מצבים: 1. All-Out Warfare כולל בתוכו Conquest ו-Breakthrough, משחק Conquest הוא קרב של 128 שחקנים כשאתם מנסים לכבוש שטחים שונים על המפה ולדלל את המשאבים של הקבוצה היריבה ו-Breakthrough זה אותו רעיון רק שמדובר בכיבוש יותר לינארי, מצד אחד לשני עם אובייקטים. 2. Hazard Zone הוא סוג של באטל רויאל של המשחק כשאתם נמצאים בצוות של 4, אספו מידע וחבילות מהשטח ותבצעו בריחה מתי שתרצו עם הפרסים. 3. Portal, מצב שנותן לשחק בשחזורים של משחקים קודמים של הסדרה.
All-Out Warfare הוא די סטנדרטי מסדרת המשחקים ונותן אקשן די מסיבי עם טנקים, מטוסים ומכוניות, שמאפשרים להביא הרבה הרס לאויב ולסביבה, אבל המשחק מרגיש איכשהו עם פחות הרסנות מ-Battlefield 1 ו-5, וישנה כמות מעטה יותר של רכבים, אפילו עם האופציה לשנות את המראה שלהם, אין אופנועים אפילו, כמו כן, זה מרגיש שהאקשן נפרס בצורה פחות אחידה ממשחקים קודמים, עם מקטעים מלאים שבהם פשוט ארוץ לבד בלי אדם באופק. במשחקים קודמים זה גם היה, אבל פה זה מרגיש יותר מתמיד, בחלק מהשלבים לפחות.
Hazard Zone מהווה מצב משחק אינטנסיבי עם הרבה טקטיקה שלרוב ייכשל אם לא תעבדו בצוות, אז תנסו כמובן לצרף חברים שלכם למשחק. מעבר לזה, זה מצב משחק לא רע ומאתגר.
היהלום האמיתי שבמשחק בעיניי זה מצב Portal שכולל משחקים משתנים כל הזמן, כל פעם מדובר במצב שונה עם חיילים ומיקומים מהמשחקים הקודמים של הסדרה, ספציפית Battlefield 1942, Battlefield: Bad Company 2, ו-Battlefield 3, אבל עם המשחקיות של Battlefield 2042, והמצבים יכולים להיות Conquest או VIP Fiesta, שצריך כל סיבוב לחסל את החייל המסומן של הקבוצה היריב. ככה שזה בהחלט עושה חשק לרצות להתחבר כל הזמן כדי לשחק ויש גיוון טוב בין המצבים עם פוטנציאל ענק להמשך, ושחקנים עם ידע מעמיק בסדרה ללא ספק יעריכו את המצב.
עם זאת, זה עדיין מאכזב שיש רק 3 מצבים מרכזיים למשחק עם המכניקות ומערכת הקרב החדשה (שאדבר עליה עוד רגע). לא תמיד מתחשק לעשות כיבוש או באטל רויאל עם חברים, לפעמים כל מה שצריך זה Death Match או Domination, ופה פשוט אין אותם לבחירה. בכללי הייתי מצפה ממשחק עם מולטיפלייר בלבד שיכלול יותר מצבי משחק מרובי משתתפים מהמשחקים שגם כללו מצב סיפור.
באשר למשחקיות עצמה, Battlefield 2042 משמר את אותה שליטה ממשחקים קודמים עם אופציה לרוץ, לירות ולקפוץ עם יריות שמושפעות מכוח הכבידה כמובן. אתם בוחרים נשק כבד, קל, אביזר נלווה, כמו רימונים, תחמושת וערכות עזרה ראשונה, ונשק מיוחד, כמו משגרי טילים ורימוני עשן.
במקום ה-Classes המוכרים של הסדרה, יש לנו סוג של Specialists בדומה לסדרת Call of Duty, כל חייל עם 2 יכולות, אחת פסימית ואחת אקטיבית. למשל אחד שמסוגל לפרוס תותחים אוטומטיים ולהשתמש בהם לעקוב אחרי אויבים, או אחת אחרת שמסוגלת לרפא כל חייל עד 100 אחוז חיים ומצוידת ברובה ריפוי שמאפשר ריפוי חיילים מרחוק וריפוי עצמי, או חיילת שמאובזרת עם חליפת תעופה מאשר מצנח, מה שמאפשר לה לעוף והיא מסוגלת לזרוק מטענים נפיצים. יש 10 מומחים שונים וכל אחד מרגיש יוצא דופן מהשני אבל ללא ספק יש כאלו שיהיו יותר פופולרים במשחקי הרשת וכאלו שדי ישכחו בגלל שהם בסיסיים מדי.
השינוי הזה למערכת החיילים מוביל לכך שאין חובש ובעצם כל אחד יכול להחיות חיילים, מה שפוטר את הבעיה שבה היינו שוכבים בהמתנה לחובש שלא מגיע, אבל גם לוקח מהאישיות של Battlefield. כעת, אין יותר מהנדסים לתיקון טנקים, הם מתקנים את עצמם עם הזמן, כמו אחרי קרב יריות אם תמתינו במחסה. אני מבין שהסדרה רוצה להתפתח אבל ה-Classes היוו חלק הכרחי בעבודת צוות בשדה הקרב ועם שינויים או שיפורים מסוימים של חלקם, המשחק יכל ממש לתקן חלק מהבעיות שנוצרו מה-Classes לאורך השנים.
חידוש נוסף ומתברך עבור הסדרה הוא האופציה לשנות את ההתקנים על הנשק שלכם בזמן הקרב, זה מהיר וקל לביצוע להחליף סוגי כוונות, ידית וקנה. זו מכניקה מעולה שהייתה צריכה להתווסף ל-Battlefield ו-Call of Duty כבר שנים, מאז שנחשפה בסדרת משחקי Crysis.
הדבר העיקרי אבל שמאוד הפריע לי במערכת הקרב זה ה-Hit Detection. עזבו שנייה שישנם הרבה באגים במשחק, ביניהם העובדה שתירו במישהו ולא תפגעו בהם, אבל האופן שבו אתם מקבלים אינפורמציה שפגעתם במישהו היא בלתי נראת- יש סימון קטן ליד הכוונת כשפגעתם במישהו וגם אז זה לעיתים לא מופיע, אין צליל או שום אינדיקציה שאם אתם יורים במישהו זה עושה נזק. אני יכול להבין שאולי המטרה פה הייתה ליצור איזשהו ריאליזם במשחק, כי במציאות אם תירו באויב לא תשמעו צליל של פגיעה במטרה, אבל גם במציאות לא צריך 30 כדורים כדי לחסל אויב אחד, אז הריאליזם הזה לא רלוונטי.
באשר לתצוגה של המשחק עצמו, Battlefield 2042 נראה לא רע, בעיקר על ה-PlayStation 5, עם מודלים מושקעים ומפורטים גם עבור החיילים וגם עבור כלי הרכב עם אפקטים טובים של תאורה וצל. המפות השונות נראות נהדר, חלקן כן מזכירות מפות ב-Battlefield 4, אבל מפות כמו Renewal ו-Hourglass מספיק ייחודיות ומעוצבות נהדר שאפשר להרגיש את העולם העתידני והגוסס של 2042.
גם הסאונד הוא טוב עם אפקטים טובים וגם דיבוב לא רע מהחיילים, בעיקר כששוכבים פצועים על האדמה ומחליטים אם לקרוא לעזרה או לוותר. אבל גם פה, אפילו בזמן משחק עם אוזניות, מצאתי שעריכת הסאונד טובה יותר ב-Battlefield 1.
אז בסופו של דבר, זה מרגיש ש-Battlefield 2042 לא ממש מצליח להרשים השנה ואפילו הייתי אומר שהמשחק נהפך להיות ה-Battlefront החדש של EA, בהתחשב בכמות התוכן המינימלית שכלולה במשחק במחיר שהוא עולה, החוסר במצב סיפור והבאגים שעוד מופיעים במשחק גם אחרי הפאטץ' ביום השקתו.
סיכום
ל-Battlefield 2042 יש פוטנציאל ענק, בעיקר תודות לעולם שהוא יוצר והמפות היפות שהוא כולל. אבל נדרשת הרבה עבודה כדי לממש אותו.
מצב Portal הוא מהנה וישמח שחקנים ותיקים של הסדרה, אבל גם המצב הנוסטלגי הזה לא יצליח להסתיר את כמות התוכן המוגבלת שהמשחק כולל בעבור המחיר שלו ואת השינויים המשמעותיים למערכת הקרב שהופכים את 2021 לשנה מאכזבת עבור שני כותרי משחקי היריות.
עותק של המשחק סופק על ידי עדלי יונייטד עבור PlayStation 5, והמשחק זמין לרכישה ל-PlayStation 4, ה-Xbox One, ה-Xbox Series X והמחשב האישי.
Battlefield 2042
ציון סופי - 5.5
5.5
בינוני
מדובר במשחק יריות עם עולם מעניין ואקשן מהנה אבל דליל מדי בתוכן עם בעיות משחקיות