עבורינו, שחקני משחקי היריות השונים למינהם, למצוא את הכותר הנכון שיעביר לנו שעות על גבי שעות ללא ספק מהווה אתגר. כעת ש-EA שיחררה את Battlefield 5, האם החיפושים אחר משחק היריות המושלם הסתיימו? או שמדובר בעוד משחק יריות חולף שיזכה להישכח מהר מאוד? הלכנו לירות קצת בשחקנים אחרים וגילינו מה באמת הולך שם.
שנה לא קלה עברה על משחקי היריות. הכותרים רק הולכים ומתרבים ונדמה שדווקא אלה הנראים לנו כפשוטים ביותר הם אלו שמצליחים לתפוס את תשומת ליבם של השחקים בימים אלו. ככה שהכותרים המוכרים יותר צריכים להתאמץ ולמשוך אליהם בכוח את השחקנים המשוטטים בחזרה אליהם. גם EA הייתה צריכה לשנות את הסגנון שלה על מנת לדוג בחזרה את השחקנים שלה, וככל הנראה שינוי התפיסה שלה השתלם עבורה עם Battlefield 5.
אחרי שמשחקים רבים של חברת EA ספגו ביקורות רבות וקשות על השיטה בה החברה מרוויחה כסף מתוכן נוסף עבור המשחקים שלה (שבואו ונודה באמת משחררים משחק לא מלא, מוכרים אותו ואז רוצים עוד כסף על שאר המשחק), Battlefield 5 הוחלט להיות כמשנה המזל עבור החברה. כולם זוכים לרכוש את אותו המשחק, ותוכן נוסף יגיע בדרכים מעט שונות ממה שהיינו רגילים אליו עד היום. האם ייתכן שהפעם המלחמה לא רק תראה טוב על גבי המסך, אלא גם נוכל להרגיש את התמורה עבור הכסף שלנו? האם זה המשחק לו חיכנו עד היום?
המשחק Battlefield 5 לוקח אותנו אל מלחמת העולם השניה. מלחמה שעדיין חקוקה בזיכרון של אנשים רבים ברחבי העולם, וקרו בה לא מעט דברים בהרבה מאוד חזיתות ברחבי העולם. אני חייבת לציין שמעולם לא חשבתי שמלחמה תראה כל כך יפה, כפי שהיא מוצגת במשחק הזה. ב-DICE אומנם לא המציאו את הגלגל מחדש ודי דבקו בשורשים שלהם, אבל השיפורים שהם הכניסו בהחלט גורמים לו להיות הכותר הכי מוצלח שלהם בשנים האחרונות. בין אם זה "תפוס את הדגל", "השתלטות" וכמובן שיש את מצב המשחק בו 64 שחקנים משחקים בו זמנית. נכון קיימים משחקים בהם יש מצב משחק של באטל רויאל בעל 100 משתתפים, אבל מה שיפה פה זה שלעולם לא נמצא את עצמינו מתהלכים הרחק משדה הקרב הפעיל מאוד, גם במפה הכי גדולה הקיימת במשחק.
משחקיות
אחד הדברים ששמחתי לראות ששונו בכותר הזה (והיו קיים ב-Battlefield 1) זו המכניקה, שכאן היא פשוט עובדת מעולה ולא סובלת מפוסט מלחמת עולם ראשונה. הנשקים פועלים בצורה טובה יותר, והדמות זזה באופן חלק ומגיבה היטב לפקודות שניתנות לה, אבל זה לא הדבר היחידי שהופך אותה לטוב.
הקרב הארוך והמתיש, המשאבים המדודים העומדים לרשותינו מוסיפים משהו רענן לסדרה, שלא היה קיים קודם לכן. כל אחד מארבעת התפקידים המוצעים לנו (Recon, Support, Medic ו-Assault) דואגים לשחק תפקיד מרכזי המשפיע באופן משמעותי לשמירה על המשאבים וחברי היחידה בחיים.
על נזק לרכוש כבר דיברנו? המשחק לוקח את הרס הסביבה לרמה אחרת לחלוטין. פיצוצים עזים מורידים קירות שלמים, ואפילו מבנים קורסים עד לערימה אחת גדולה של לבנים. הכל אפשרי אם רק רוצים, ווללא ספק גם נראה טוב על גבי המסך.
כפי שרובכם כבר הספקתם לשים לב, במידה וירו בכם ולדמות שלכם לא נותר עוד חיים. במקום ללכת ישר למסך התחיה מחדש, אנחנו נשאר שכובים על הרצפה ולנו יש את האפשרות להתחנן עבור חובש שיספק לנו את החיים שלנו חזרה. יש כאלה שחושבים שזה מיותר ולא נחוץ כלל, אבל זה בהחלט אחד מהדברים הקטנים שמוסיפים לחוויה ולתחושה של שדה קרב ואפילו מעודדים את שיתוף הפעולה בין השחקנים. מה גם שאם אנחנו בכל זאת חוזרים לחיים באמצעות המסך, ולא דרך החובש בשדה הקרב, יש לנו את האפשרות לבחור לשוב לחיים יחד עם היחידה שלנו. זה יכול להיות מועיל, וזה יכול להוביל למוות מהיר, זה מאוד תלוי עם אילו שחקנים אנחנו זוכים לשחק איתם באותו רגע נתון.
ללא ספק מצב המשחק המרכזי של הכותר הוא ללא ספק ה-Grand Operations. המצב מרובה השחקנים מלטש העיניים הזה מציג לנו מספר רב של מפות ומצבי משחק בזה אחר זה. הוא נועד לדמות לנו משימה עם השפעה היסטורית שאורכה כ-4 ימים, שכל יום מיוצג על ידי סיבוב המתרחש במפה ומצב משחק אחר בכל פעם, ולכל משימה יש השפעה על הבאה אחריה. לדוגמה, אם ביום הראשון ניצחנו ניצחון מוחץ, ביום השני אנחנו נזכה להתחיל את המשימה עם אספקה גדולה במיוחד. במידה והפסדנו, הכל מתהפך ויהיה לנו קשה יותר לנצח עם דלילות במשאבים.
אני מבטיחה לכם שעם משחק כה גדול, עבור כל אחד מאיתנו יש את מצב המשחק המתאים ביותר עבורו. Conquest Assault למעשה מתחיל בכך שלכל קבוצה יש את השטח עליו היא שולטת במקום להשתלט עליו והמטרה היא לשמור עליו ולהשתלט על זו של היריבה גם כן. Frontlines מביא לנו מצב משחק בו כל קבוצה צריכה להשתלט על שטח מסויים ולאחר מכן עוד אחד, על מנת להשתלט על הבסיס הראשי של הקבוצה היריבה. Domination הוא עוד שינוי משודרג של השתלטות, בו הלחימה עם יחידות חייל רגלים היא חזקה ועוצמתית יותר. וכמובן שיש את מצב המשחק Team Deathmatch, שאותו אין ממש צורך להציג.
עליה ברמות תוביל לפתיחה של יכולות חדשות, כמו שיפור ביכולות הכיוון של הדמות שלנו ואפילו שליטה טובה יותר בקצב הנשימה שלה. זה אומנם נראה כמו עבודה של ממש לפתוח את כל היכולות ולהתמקסם בהן, אבל זו למעשה עבודה לא קשה במיוחד. כעבור כמה שעות בודדות של משחק, ניתן להרוויח כלי נשק ולעלות רמות די בקלות. כל זה היא למעשה הצהרה של DICE שאומרת כי עליה ברמות יכולה לשפר את כולם, ורק כך השחקן מתחזק ומשתפר. לא באמצעות מיקרוטרנזקציות ותשלום מראש.
Battlefield 5 מגיע גם עם מצב סיפור הנקרא בשם War Stories. הוא מכיל 4 סיפורים היסטוריים שונים ופחות מוכרים מימי מלחמת העולם השניה, הזדמנות טובה ללמוד עוד פרק בהיסטוריה שרובנו לא מכירים. אורכו של כל פרק במצב הסיפור אורך בערך כשעה עד שעה וחצי, מה שמביא אותנו לבערך 6 שעות של משחק. כל אחד מהסיפורים הללו הוא ללא ספק משכנע ומנסה להיות דרמטי באופן שלו. הבעיה המרכזית זה ה-AI נגדו אנחנו ניצבים, שגם במצב הכי קשה, הוא לא ממש מציב אתגר.
אחד הדברים היותר ידועים של Battlefield 5 זה ה-Tides of War. יוזמה שנועדה לספק לשחקנים תוכן נוסף בתוך המשחק. הדבר הכי חשוב בזה שזה לגמרי בחינם, ויהיה זמין עבור כל מי שיש ברשותו את המשחק. אחד התכנים היותר מצופים (ויתחיל בחודש מרץ הקרוב) זה מצב המשחק Firestorm (הגרסה של Battlefield 5 לבאטל רויאל). יחד איתו יגיעו גם משימות חדשות ל- Grand Operation וככל הנראה עוד 2 מפות נוספות. התוכן שזמין כרגע הוא מצב המשחק Combat Strike, והוא ללא ספק אחד הדברים היותר מהנים שיש כרגע.
גרפיקה ואווירה
עוד סיבה בגללה המשחק לא היה כמו שהוא היה היא בגלל המפות. מפסגת ההרים המושלגים של סקנדינביה ועד המדברים החמים של צפון אפריקה, בכל פעם מחדש אני מתפארת לטובה. לא משנה היכן אתה נלחם, עבור כל מפה יש את האלמנטים שלה ועבור כל שחקן יש לה את היתרונות והחסרונות עבור התפקידים השונים במשחק. גם לוחמה בשטח בנוי הפכה להיות למרהיבה כשאתה נכנס לרחובות של Fjell.
גם ההתאמה האישית בסדרה עברה שינויים, והפכה לקצת יותר אישית. כעת יש ביכולתינו לשנות את מראה הדמות שלנו על ידי שינוי בצבעי הפנים שלה, קסדה, מדים ואפילו המגדר שלה. באותה המידה גם ההתאמה האישית של כלי הנשק הפכה למגוונת יותר עם היכולות לשנות את הגלד, הקנה, החרטום והמלאי של כל רובה. במידה ואנחנו בוחרים להוסיף מכשיר ראיה, יכולת הזום של של כלי הנשק תשתפר. גם כלי הרכב לא נופלים רחוק, וגם אותם ניתן להתאים באופן אישי כפי שנפשינו רוצה.
שורה תחתונה
כפי שציינתי קודם לכן, מלחמת העולם השניה מעולם לא נראתה יפה כל כך. לא מדובר רק במפות עצמן, אלא בכל החשיבה על הפרטים הקטנים שהופכים את המשחק לדבר כה מוצלח וטוב. המכניקה עובדת באופן טוב, והרגע הזה בו אתה שרוי על הריצפה וזועק לעזרה בהחלט מוסיף לחוויה. הדגש הפעם זה על עבודת צוות שבלעדיה הניצחון הופך להיות לדבר מסובך וקשה. עם מצבי משחק שלא מרגישים מאולצים כלל, ואפילו תוכן מתחלף בהתאם ליוזמה הפועלת נגד שלם ונצח, אני לא יכולה להרגיש מאושרת יותר מזה.
אבל אחד הדברים שדי מיותרים בכל החוויה הגדולה הזו זה מצב השחקן היחיד, אתם יודעים מצב הסיפור שמשום מה טרחו להכניס למשחק. עם השקעה כל כך גדולה בכל מה שמסביב, אני לא מצליחה להבין למה זה היה נחוץ מלכתחילה. את הזמן שבחרו להשקיע בזה יכלו להשקיע בדברים אחרים. אחרי הכל זו לא הסיבה בגללה אנשים רוכשים את המשחק, ועוד כשאתה מתמודד מול AI שלא יודע מה לעשות נגדך, גם כשאתה על המצב הכי קשה, זו בעיה בפני עצמה.
Battlfield 5 הוא ללא ספק חווית לחימה ויריות מטלטלת לחלוטין. מכניס אותך היטב לאווירה וללחץ הרצוי, והדברים הקטנים הללו שנוספו הם מה שהופכים אותו למשחק יריות מוצלח ושווה את המחיר שלו. עם תוכן חדש שהולך להיכנס ועליו לא נצטרך להוסיף פרוטה נוספת, העניין הופך למשחק של יכולת ולא למסחטת כסף כפי שהיינו רגילים אליו עד היום.
Battlefield 5
משחקיות - 9
גרפיקה - 10
תוכן נוסף - 9.5
התחשבות בפרטים הקטנים - 10
9.6
מעולה
Battlefield 5 הוא ללא ספק משחק היריות שמכניס אותך לחוויה האולטימטיבית, עם מכניקה, גרפיקה והדברים הקטנים שהופכים אותו לכל כך מוצלח בימים אלה.