Battlefield Hardline – מבט ראשוני על הבטא

 

לאחר שמונה חודשים של ציפייה, הבטא השנייה של Battlefield Hardline כבר כאן, והיא מבשרת רק טובות למשחק.
Battlefield Hardline הוא משחק ה-Battlefield החדש מחברת Visceral Games, והוא בשונה מקודמיו בפעם הראשונה אי פעם  עוזב את הקונספט של צבאות, והולך לכיוון של "שוטרים וגנבים" או כמו שהם קוראים להם – "פושעים".
המשחק גם זנח את כל הקטע של נסיון (XP) ועכשיו על כל פעולה טובה במשחק אתם תקבלו כסף, איתו אפשר לרכוש נשקים חדשים ושיפורים אליהם. זה נותן לכם את האפשרות להתמקד בנשק מסוים ולקנות רק את הדברים שאתם רוצים אליו.
בבטא זכינו לשחק בשלוש מפות – Downtown, Dust Bowl, ו-Bank Job, ובשלושה מודים – Hotwire, Coquest ו-Heist.

את המפה Downtown אנחנו כבר מכירים מהבטא הראשונה, והיא מפה עירונית בLos Angeles, וה-Levolution שלה הוא נפילה של מנוף עצום. במפה הזו אפשר לשחק בינתיים רק ב-Hotwire.
 ב-Hotwire, ה-Objectives הם רכבים – שני רכבי מרוץ, שני ואנים, ומשאית אחת – וכדי לכבוש Objectives, צריך סה"כ להיכנס לרכב, ולנסוע מהר. ברגע שאתם מגיעים למהירות מסוימת כתוב על המסך Hotwired, אתם מתחילים לקבל כסף, והקבוצה השנייה מתחילה לאבד Tickets.
Hotwire נותן בסיס למשחקיות נורא מהירה, ואופציה לשחק בכל המפה ולא רק באזורים מסוימים כמון Conquest רגיל.

Bank Job היא מפה שדומה ל-Operation Metro ב- BF4 וב-BF3, בהן יש מבנה מרכזי מאוד דחוס ואזור חוץ פתוח. המשחק מתרחש בתוך ומחוץ לבנק, והמוד היחיד שמתאים למפה הזו – נכון לבטא הזו – הוא Heist.
ב-Heist, הפושעים – אני יודע שזה נשמע מוזר – צריכים להיכנס לבנק, לפרוץ לכספת, לאסוף שני תיקים מלאים בכסף, ולקחת אותם לנקודות החילוץ שמסומנות על המפה. ברגע שהם מגיעים לנקודות החילוץ הם צריכים לשמור על נוכחות ליד הנקודה כך שמסוק שיגיע תוך 15 שניות יאסוף את השלל, ובזה נגמר המשחק.
שיחקתי כמה סיבובים של Heist ב-Bank Job, ומכולם נהניתי חוץ מבאחד שבו לא היה איזון לקבוצות, והמשחק נגמר תוך כ-3 דקות.

Dust Bowl היא מפה מדהימה שנורא מזכירה לי את Operation Firestorm מ-BF3 ומ-Second Assult של BF4 ובה אפשר לשחק ב-Hotwire וב-Conquest.
המשחק מתרחש במדבר, עם Levolution של סופת חול, שאישית אני מעדיף ממה שקרה בGulf of Oman ב-BF4. הסופה נמשכת למשך זמן קצר יותר, ולא כל כך מפריעה למשחק כמו שהיא משפרת אותו.
Conquest הוא מוד שקיים ברוב אם לא בכל משחקי ה-Battlefield, והוא – למי מכם שלא מכיר – כבישה של נקודות על המפה. אמנם הניצחון נקבע על ידי לאיזו קבוצה כמות האנשים היותר גדולה נהרגו, אבל לכבוש את הנקודות זה נורא חשוב כדי לקבל רכבים, ומקומות ל-Spawn.

הרבה גם השתנה במשחקיות של Battlefield Hardline לעומת BF4. הארדליין עדיין משתמש ב-Frostbite 3 – אותו המנוע כמו BF4, אך מציע ממשק יותר יפה ומשופר, שאני אישית נורא אוהב.
שמות ה-Classים השתנו גם. במקום Assult יש לנו Operator, במקום Engineer יש לנו Mechanic, במקום Support יש לנו Enforcer, ו-Recon הפך ל-Proffesional.
השינוי הכי משמעותי הוא ל-Mechanic. ה-Mechanic לא יכול יותר לסחוב עליו RPG או רקטות מסוגו, אבל מטול הרימונים שאף אחד לא השתמש בו ב-Assult עבר אילו. השינוי הזה הוא מבורך, כי ב-Battlefield Hardline כל נשק עושה נזק לרכבים, והמטול עושה נזק דומה ל-RPG – תלוי במקום הפגיעה.
השינוי השני המשמעותי הוא ל-Enforcer. ה-Enforcer לא יכול לסחוב עליו LMG, ובמקום זה הוא משתמש ב-Heavy Assult Rifles. למען האמת, אין לי מושג למה עשו את זה, ואני מאמין שנבין בהמשך.
ה-RPG וה-LMG לא יצאו מהמשחק, אלא הפכו ל-Pickup weapons – נשקים שפזורים במפה ואפשר לאסוף. השינוי הזה מפלפל את המשחק, אבל לדעתי עדיין לכל מי שיש RPG יש עליונות על כולם, כי זה בדרך כלל ירייה אחת לפיצוץ רכב.
גם רימונים עושים נזק לרכבים עכשיו, ונזק קטלני, אז אני ממליץ תמיד להמשיך לנסוע.

בנוגע לגרפיקה, הבטא נעולה כרגע על הגדרות וידאו Medium, ולכן לא יכולתי להגביר ל-ULTRA ולראות את רמת הפירוט של המפות.
בסך הכל המשחק נראה ממש יפה, ולמען האמת אני ממש מרוצה מהעבודה של Visceral על המשחק, שכן הייתי סקפטי בבטא הראשונה.

וזה הכל.
אני השתכנעתי לקנות את המשחק, ואפשר לצפות לסיקור דומה כשיצא המשחק המלא ל-PC.

 

דרישות המערכת המינימליות דרישות המערכת המומלצות
מערכת הפעלה:
WINDOWS VISTA SP2 64-
(BIT (with KB971512 Update
WINDOWS 8 64-BIT (with KB971512 Update
מעבד: Athlon II/Phenom II 2.8 GHz, Intel Core i3/i5 2.4GHz INTEL QUAD-CORE CPU, AMD SIX-CORE CPU
זיכרון ראם: 4GB 8GB
כרטיס מסך: ATI Radeon HD 5770 (1 GB), NVIDIA GeForce GTX 260
(896 MB)
AMD Radeon R9 290, NVIDIA GeForce GTX 760
(3 GB)
מקום פנוי בכונן: 60GB 60GB
DIRECTX: 11 11

אודות מערכת האתר

תגובה אחת

  1. בושה, פשוט בושה שנושא הנהיגה לא מוזכר. כל המערכת הפיזיקלית שקשורה לכלי הרכב תלושה מהמציאות, בעיקר בתאונות דרכים שמתרחשות במשחק וגם באופן כללי.

השאר\י תגובה