DICE הכריזה על Battlefield V לפני כמה ימים, ההכרזה הזו הביאה עמה גשם של מידע, בנוסף גם הרבה אהבה ושנאה מקהל השחקנים
ב-23 למאי בשעה 23:00 (שעון מקומי) DICE הכריזה על המשחק החדש בסדרת באטלפילד, Battlefield V.
ההכרזה הזו סיפקה כמות עצומה של מידע לגבי אופן הפעולה של המשחק, ממצבי משחק מעניינים ומאתגרים ועד כמות האפשרויות עיצוב לדמויות.
אנחנו כאן בגלקסיית המחשבים נעשה הכל בשביל לסדר לכם את כל המידע הזה, וכדאי לכם להישאר עד הסוף, יש כאן מידע שיעשה לכם שמח.
איפה מתחילים עם כל כך הרבה מידע?
המשחק מבוסס על תקופת מלחה"ע (מלחמת העולם) השנייה, מלחמה שהטיחה את העולם למצב של כאוס מוחלט. המשחק לא משקף 100% מציאות מקורית של מלחמת העולם אלא מביא נגיעה יותר "באטלפילדי" ושם את עולם המשחק במציאות קצת אחרת. העיוות המציאותי הזה גרם להרבה פידבק שלילי בקרב הקהילה, אין מה לעשות אי אפשר לרצות את כולם.
נעבור לעניינים קצת יותר עמוקים שאולי יעשו לכם קצת סדר בבלגן.
נתחיל בעובדה שאין יותר Season Pass, מעכשיו מערכת המשחק נקראת Tides of War. כל מצבי המשחק והמפות העתידיים שיצאו למשחק יהיו בחינם לכולם.
מה בעצם נוכל לצפות מ-Tide of War?
ובכן המערכת הזו מאפשרת משחקיות שמתפתחת כל הזמן בין אם מדובר באופן יצירה של הדמויות שלכם בעזרת ה- Company (על זה נרחיב בהמשך), אפשרויות משחק שונות, אופן משחק שונה ואולי אפילו מפות שמשתנות(כפי שנרמז).
משחק ששיחקתם בחודש אחד לא בהכרח יהיה אותו הדבר בחודש שאחריו, המשחק "חי" ומשתנה מרגע לרגע, כמו שמלחמה משתנה מעת לעת. אתם תחוו אירועי משחק(Events) מרהיבים שבסופם תתוגמלו עם תלבושות ייחודיות לאותו אירוע, ככה תוכלו להשוויץ מול כל החברים.
War Stories ממשיך את דרכו מ-Battlefield 1 ל-Battlefield V כשאתם תיטלו חלק בכמה מהמשימות הנועזות של לוחמים ולוחמות אמיצים ממלחה"ע השנייה. מההרים הקפואים של נורווגיה ועד לחופיה החמים של אפריקה, אתם תילחמו על מנת לנצח!.
אנו עדים לחזרה של conquest 64 players, ועיבוד מחדש של מצב Operations שמעתה נקרא Grand Operations.
Grand Operations הוא חווית משחק המבוסס אירועים בתוך מערכת Tides of War. המצב מאוד דינאמי המתפרש על מפות ומצבי משחק משתנים כל הזמן. מפה ששיחקתם במצב X ועברתם למפה הבאה אז מצב המשחק יהיה Y.
(שמועה) נכון לעכשיו אין מצב Batlle Royale במשחק, אבל גם לא נשמעה קול שאומר שלא יהיה. ככל הנראה אפשרי לצפות למצב Battle Royale פשוט לא ידוע מתי. המפתח אנדרס מורל (Andreas Morrel) אומר
קשה לפספס את שיגעון הבאטל רויאל המתרחש. אנו גם אוהדים מאוד את הקונספט, אנו ב- DICE בוחנים אפשרות להכניס את זה גם לבאטלפילד
יש לנו את מנגנון המשחק, יש לנו את כלי הרכב, יש לנו את המידות הגדולות, מן הסתם זה מתאים לנו באופן טבעי
נעבור לחלק מרכזי של המשחק אני מדבר על מנגנון ה-Company. המנגנון הזה הוא הכלי שלכם לעיצוב הדמויות שלכם, הטנקים, המטוסים, כלי הנשק…הכל. Company הוא מעין תיבת צעצועים גדולה שמאפשר לכם ליצור את ה"צבא" שלכם בהתאם לסגנון המשחק שלכם. את היצירות שלכם אתם תכניסו למצבי לחימה שונים ומגוונים אז כדאי לכם לבחור את הדמות המתאימה למשימה.
דוגמה קטנה על מה אני מדבר, תוכלו לייצור חייל תקיפה בסגנון צנחן סייר שתורת הלחימה שלו היא התגנבויות, חבלה ופעילות שקטה.
עמוק יותר לתוך ה-Company נוכל לגלות שאת החיילים אתם תוכלו לעצב באופן מוחלט. תבחרו מין(זכר או נקבה), גזע, צבעי מלחמה, מעילים ועוד, האפשרויות מרובות והמלאכה מרובה גם היא. את כלי הנשק ניתן לעצב או ב-5 או ב-7 מקומות שונים, ביניהם הקת, כוונות, גוף הנשק ועוד.
כלי הרכב שלכם זוכים להרבה תשומת לב עם עיצובים שונים כמו קופסאות, עלים, צבעים שונים וכן הלאה. אל נא נשכח מטוסים, שזוכים ל-3 מרכיבי עיצוב, הפרופלור, גוף המטוס והזנב.
את כל העיצובים האלה תוכלו לרכוש בכסף שתצברו במהלך המשחק, תבצעו משימות ומטלות ותוכלו לזכות בכמות כסף גדולה יותר. בשביל אותם אנשים שסבלנות אינה מעלה חזקה, תינתן אפשרות לרכוש כסף משחק מיוחד עם כסף אמיתי. חשוב מאוד לציין שאין כאן שום גורם של "שלם וזכה" אלא רק קיצור דרך לאפשרויות עיצוב לאלה שגרינד אצלם פחות עושה את זה. את כל האפשרויות עיצוב ניתן לקנות בכסף משחק שתצברו(למעט עיצובים שניתן להרוויח מאירועים ספציפיים), זה רק לוקח יותר זמן.
DICE ככל הנראה ראו את הפידבק הקשה ש-Battlefront 2 קיבל בעקבות ה-Loot Boxes האגדיים ועשו מהלך שלא עשו הרבה זמן, ביטלו לגמרי את כל עניין התיבות. כשאין יותר תיבות משמע כל מנגנון הכסף שהזכרנו למעלה מקבל תוקף חזק יותר ועיקרי יותר.
אני משער שכולם ראו את הטריילר של Battlefield V (אם לא אז תסתכלו למטה). הטריילר חושף הרבה מכאניקות חדשות ומעניינות שמכניסות פן מציאותי מסוים. בין המכאניקות ניתן לראות את האפשרות לירות ברימונים בעודם באוויר, לבנות ביצורים (שקי חול, גדרות תיל וכו'), אפשרות לגרור עמדות ירי נייחות (עמדת נגד מטוסים לדוגמא) ונפילה כתוצאה מפגיעה של הדף.
עוד כמה דברים חדשים, האפשרות להרים ולעשות סחיבת פצוע לחבר צוות, כולם (לא רק החובש) יכולים להחזיר איש צוות פצוע לקרב- חובשים פשוט עושים את זה מהר יותר. תחמושת כבר לא תיאסף באופן קוסמי לתוך התיק שלכם, כאשר ישליכו אליכם תיק תחמושת אתם תתפסו אותו.
הנה הטריילר
עכשיו זה לא סוד שכאשר משחק יוצא הוא יקבל הרבה חיזוקים והרבה גידופים, ובכן הטריילר הזה גם משך הרבה תשומת לב.
הרבה מהקהל חושב שהמשחק לא "מציאותי" מספיק כי הוא מדמה מצבים שלא קרו במציאות של מלחמת העולם השנייה…נכון, צודקים. עם זאת הרבה אנשים שיבחו את המכאניקות השונות והחדישות שהוכנסו למשחק.
אין דרך לרצות את כל טווח השחקנים בעולם, לכן זה צפוי שיהיו הרבה בעד ונגד עם כל משחק שייצא בעתיד…זה מה יש, נצטרך פשוט ללמוד להשלים עם זה. אי לכך ובהתאם לזאת, אף אחד לא מחויב לקנות את המשחק וכולם זכאים לדעה.
למעט חוסר "המציאות לתקופה" נראה כי Battlefield V טומן בתוכו הרבה פוטנציאל, בואו תשתפו אותנו במחשבות שלכם לגבי הכל.