עברתי לאתר משנה תחת PCGalaxy! אתם מוזמנים להכנס לTheUnboxerIl.com ולהתעניין.
אז לאחר ציפייה ארוכה ושתי בטאות, Battlefield Hardline כבר כאן, ואני שמח להגיד שהוא יציב ומהנה בהחלט.
אז Battlefield Hardline הוא משחק ה-Battlefield החדש מחברת Visceral Games, והוא בשונה מקודמיו בפעם הראשונה אי פעם עוזב את הקונספט של צבאות, והולך לכיוון של "שוטרים וגנבים" או כמו שהם קוראים להם – "פושעים".
המשחק גם זנח את כל הקטע של ניסיון (XP) ועכשיו על כל פעולה טובה במשחק אתם תקבלו כסף, איתו אפשר לרכוש נשקים חדשים ושיפורים אליהם. זה נותן לכם את האפשרות להתמקד בנשק מסוים ולקנות רק את הדברים שאתם רוצים אליו.
בבטא האחרונה לפני כחודש וחצי זכינו לשחק בשלוש מפות – Downtown, Dust Bowl, ו-Bank Job, ובשלושה מודים – Hotwire, Coquest ו-Heist, ואתם מוזמנים לראות את הסיקור שלי על הבטא ועל המפות והמודים האלה בסרטון הזה, ובכתבה בכתב הזו – https://pcgalaxy.co.il/battlefield-hardline-beta-review/
אז כדי לא לחזור על עצמי יותר מדי, אני פשוט אספר לכם על חווית המשחק השלמה, על המפות החדשות, המודים החדשים, ועל השינויים במשחק.
אז המפות החדשות פשוט מטורפות. ישנן סך הכל 9 מפות, וכל אחת פשוט שונה באופן מושלם מהאחרות. ישנן מפות כמו Growhouse ו-Hollywood Heights שמתרחשות בשעות הלילה, יש מפות עירוניות ומפות יותר פתוחות, המון מפות מציגות גם גישה ימית, עם סירה חדשה ומגניבה, בנוסף לגישה האווירית והגישה מהקרקע.
החברה ב-Viceral גם עשו עבודה מופלאה ב-Mini Destruction וב-Levolution, ואני ממליץ לצפות בסרטון של Levelcap, שמראה את כל ה-Levolution והמון מההרס.
בסיקור הקודם הרבה לא הבינו על מה אני מדבר כשאני אומר Levolution, אז אני פשוט אסביר. ה-Levolution הוא אירוע או שרשרת של אירועים שקורים בכל מפה, ומשנים כמעט לחלוטין את ה-Gameplay. לדוגמה, ב-Dust bowl מתגלגלת סופת חול אל המפה, מה שהופך את הראות לאפסית, ומשנה את המשחק מ-Long Range Combat ל-Short Range Combat. עוד משהו שראינו כבר מהבטא הראשונה היא שבמפה Downtown יש מנוף עצום שתלוי באמצעות 4 תומכות, וכשהתומכות נהרסות המנוף נופל, ומאפשר גשר אל הבסיס של הפושעים, ובכך נותן עוד כמה דרכי כניסה וחוסם את הכביש לרכבים. האירוע הזה מאוד אפקטיבי במוד Bloodmoney, שהוא מוד שהוצג כבר בבטא הראשונה שבו יש ערימה גדולה של כסף במרכז המפה. הפושעים מנסים לקחת את הכסף הזה לבסיס שלהם, בזמן שהשוטרים מנסים לקחת את זה לבסיס שלהם כראיות. אפשר גם ללכת לבסיס של האויב ולגנוב ממנו את כל הכסף שהוא צבר, והקבוצה הראשונה שמגיעה ל-5 מיליון דולר מנצחת.
ונעבור למפה הכי מגניבה לדעתי, והיא Growhouse. מהמשחק הקצר שהיה לי במפה הזו, אפשר לראות שהסביבה היא עירונית בשכונת עוני, ובאחד המחסנים מתחת לקרקע ממוקמת מעבדה לגידול מריחואנה. השוטרים כמובן פושטים על המקום והפושעים מנסים לגבור על השוטרים, כי זה עסק נורא יקר.
במפה אפשר לראות שורות של גידול צמחי מריחואנה, שאותם אפשר להעלות באש, והאווירה התת קרקעית היא בסיס מטורף למשחק Close Quorters.
סך הכל מפה נורא מצחיקה, ואחרי שאני אסיים לערוך את הסרטון הזה אני בטוח הולך לחזור ולשחק בה.
מה שכן קצת היה חסר לי, הוא שחוץ מ-Dustbowl, רוב המפות די משוטחות מה שלא נותן מקום לסנייפרים מטווח רחוק, פיצ'ר שהיה אהוב וגם שנוא מ-Battlefield 4 ומ-Battlefield 3.
ומה בנוגע למפות? אז חוץ מ-Heist, Hotwire ו-Bloodmoney שהיו בבטאות הקודמות, ו-Conquest ו-Team Deathmach שהיו בכל משחקי הבאטלפילד הקודמים, נוספו שני מודים – Rescue ו-Crosshair – הפועלים בשיטה של Elimination שהיא מי שמת צריך לחכות עד שיגמר הסיבוב.
שני המודים האלו די מגניבים, ושניהם מכוונים לקהל תחרותי, ב-5v5.
Rescue הוא מוד נורא מוכר מהמקביל שלו ב-Counter Strice שנקרא Hostage – בו הפושעים שבו שני בני ערובה, והשוטרים צריכים לחלץ לפחות אחד מהם. ברגע ששוטר תפש בן ערובה הוא כאילו סוחב אותו, וכולם יכולים לראות אותו במפה עד שהוא מגיע לנקודת החילוץ. אם אחד חולץ או כל הפושעים מתים השוטרים מנצחים, ואם נגמר הזמן או שכל השוטרים מתים, הפושעים מנצחים. הייתי שמח אם ה-Elimination היה רק לפושעים, והשוטרים יכולים לעשות Respawn. זה היה נותן מקום למשחקיות נורא שונה.
זה מוד נורא חמוד, שאני לא חושב שעדיין עובד כמו שצרים כי אין איזו מערכת ל-Match Making שתאזן את הרמות ותאפשר רק 5v5 ולא 5v4, כי זה יתן לקבוצה הגדולה יותר סיכוי גבוה לנצח.
Crosshair לעומת זאת עובד כמעט הפוך. השוטרים תפסו פושע שמשמש כעד מדינה, והם צריכים להביא אותו לנקודת החילוץ, בזמן שהפושעים מנסים להרוג אותו. אחד השחקנים בקבוצה של השוטרים משמש כעד, ויש לו אך ורק את אקדח הBald Eagle להגן על עצמו, ובגלל זה משחק קבוצתי הוא מאוד חשוב כאן. כמו שאמרתי מקודם, גם המוד הזה הוא תחרותי ועובד בשיטת ה-Elimination, ולכן גם כאן צריך מערכת של Match Making.
Vicseral לא חסכו גם ב-Easter Eggs, והוסיפו כמה נחמדות, כמו שכששוטר רואה סופגניות ולוחץ על Q הוא צועק Donat Spotted! וגם זה שלהרבה נשקים יש טעינה מיוחדת עם סיכוי של 1 ל10,000, כמו הRPG שהדמות מנסה לטעון הפוך.
הרבה גם השתנה במשחקיות של Battlefield Hardline לעומת BF4. הארדליין עדיין משתמש ב-Frostbite 3 – אותו המנוע כמו BF4, אך מציע ממשק יותר יפה ומשופר, שאני אישית נורא אוהב.
שמות ה-Classים השתנו גם. במקום Assult יש לנו Operator, במקום Engineer יש לנו Mechanic, במקום Support יש לנו Enforcer, ו-Recon הפך ל-Proffesional.
השינוי הכי משמעותי הוא ל-Mechanic. ה-Mechanic לא יכול יותר לסחוב עליו RPG או רקטות מסוגו, אבל מטול הרימונים שאף אחד לא השתמש בו ב-Assult עבר אילו. השינוי הזה הוא מבורך, כי ב-Battlefield Hardline כל נשק עושה נזק לרכבים, והמטול עושה נזק דומה ל-RPG – תלוי במקום הפגיעה.
השינוי השני המשמעותי הוא ל-Enforcer. ה-Enforcer לא יכול לסחוב עליו LMG, ובמקום זה הוא משתמש ב-Heavy Assult Rifles.
ה-RPG וה-LMG לא יצאו מהמשחק, אלא הפכו ל-Pickup weapons – נשקים שפזורים במפה ואפשר לאסוף. השינוי הזה מפלפל את המשחק, אבל לדעתי עדיין לכל מי שיש RPG יש עליונות על כולם, כי זה בדרך כלל ירייה אחת לפיצוץ רכב.
גם רימונים עושים נזק לרכבים עכשיו, ונזק קטלני, אז אני ממליץ תמיד להמשיך לנסוע.
בנוגע לגרפיקה, אני חייב להוריד את הכובע בפני Vicseral. הם עשו עבודה מופלאה על איך שהכול נראה, אבל בכל זאת אני אישית מעדיף את הגרפיקה של באטלפילד 4.
אם שכנעתי אתכם לקנות את המשחק, אתם מוזמנים לגשת לCDKEYHOUSE עם קוד ההנחה TheUnboxerIl ולקנות את המשחק במחיר מוזל, לינק בתיאור הסרטון.
דרישות המערכת המינימליות | דרישות המערכת המומלצות | |
מערכת הפעלה: | WINDOWS VISTA SP2 64- (BIT (with KB971512 Update |
WINDOWS 8 64-BIT (with KB971512 Update |
מעבד: | Athlon II/Phenom II 2.8 GHz, Intel Core i3/i5 2.4GHz | INTEL QUAD-CORE CPU, AMD SIX-CORE CPU |
זיכרון ראם: | 4GB | 8GB |
כרטיס מסך: | ATI Radeon HD 5770 (1 GB), NVIDIA GeForce GTX 260 (896 MB) |
AMD Radeon R9 290, NVIDIA GeForce GTX 760 (3 GB) |
מקום פנוי בכונן: | 60GB | 60GB |
DIRECTX: | 11 | 11 |