האם Beyond A Steel Sky הוא משחק המשך טוב גם לאחר 26 שנים מצאת המשחק המקורי?
השנה היא 1994, מפתחת המשחקים Revolution Software משחררת לאוויר העולם את Beneath a Steel Sky, משחק הרפתקאות דו-ממדי שהציג לנו את העולם האפל וקשוח של יוניון סיטי, בה צריך לעשות כל שביכולתכם על מנת לשרוד יום יום. המשחק גרף שבחים רבים, והוא נחשב לקלאסיקה מוכרת ואהובה בז'אנר משחקי ההרפתקאות הדו-ממדיים של שנות ה-90.
כעת, כ-26 שנים לאחר צאת המשחק המקורי, מגיע אלינו Beyond a Steel Sky, משחק ההמשך בסדרה, שמחזיר אותנו פעם נוספת לנעליו של רוברט פוסטר וכן ליוניון סיטי במטרה למצוא את מיילו, ילד תמים שנחטף מהכפר שלו. האם משחק ההמשך ממשיך את קו האיכות של המשחק המקורי? בואו נגלה.
אתחיל בגילוי נאות קל והוא שמעולם לא שיחקתי ב-Beneath a Steel Sky, לפחות לא עד שסיימתי את משחק ההמשך. חוסר ההתנסות שלי במקור הביא אותי לציפיות די בסיסיות מ-Beyond A Steel Sky, בעיקר כי לא ידעתי למה לצפות.
הדבר הראשון שאתייחס אליו עם המשחק שלנו היא כמובן הגרפיקה. בעוד ולרוב גרפיקה היא לא פקטור מבחינתי בכלל, אני חייב לציין שהמשיכה הראשונית שלי למשחק הייתה בגלל הגרפיקה שלו. המשחק כולו מעוצב כאילו הוא נקלח ישירות מדפי ספר קומיקס. כלל האומנות במשחק עוצבה, אוירה ותוכננה לחלוטין על ידי האמן דייב גיבונס, שידוע בעיקר בזכות יצירותיו המרשימות בסדרת הקומיקס Watchmen לצד שלל יצירות קומיקס נוספות. העיצוב של המשחק מיד משך לי את העין, וכחובב קומיקס מיד רציתי לראות מה יש למשחק המעניין הזה להציע לי.
ואז התחלתי לשחק! כפי שציינתי קודם הסיפור של המשחק עוקב אחרי רוברט פוסטר, שהוא גם הדמות הראשית אותה אנחנו מגלמים במשחק המקורי בסדרה. סיפור המשחק מתרחש כעשר שנים לאחר מאורעות המשחק המקורי, ואציין כבר עכשיו שאמנם מדובר במשחק המשך שלאו דווקא מצריך אתכם לשחק בקודמו על מנת להבין את המתרחש, אבל כן הייתי ממליץ לכם בחום לשחק במקור, בעיקר כי יש לא מעט אזכורים קטנים לאורך המשחק שקשורים באופן ישיר לדמויות או מאורעות שונים בעלילת המשחק המקורי. לאחר שסיימתי את המשחק שיחקתי במשחק המקורי והקישור בין העלילות היה הרבה יותר ברור להבנה.
פוסטר חוזר בחזרה ליוניון סיטי על מנת להשיב הביתה את מיילו, נער צעיר שנחטף יום בהיר אחד על ידי מספר מכונות לא מוכרות. פוסטר מבטיח לאימו של מיילו שישיב לה את בנה, והוא יוצא למסע ארוך ומסובך במטרה להשיב את מיילו הביתה. הסיפור של המשחק מעניין, והוא ללא ספק משאיר בפה טעם טוב של סקרנות והנאה. סיפור המשחק לוקח בערך כעשר שעות, ככה שלא מדובר בחוויה ארוכה מידי, אך גם לא קצרה מידי.
מבחינת המשחקיות ובניגוד מוחלט למקור כאן נקבל אפשרות שליטה מלאה על פוסטר, כאשר נוכל להזיז אותו בעצמנו בעולם תלת מימדי מלא. עולם המשחק צבעוני, אפילו שברובו מדובר באיזור מדבריים, הצלחתי להרגיש בן רגע עומק וצבע הודות לדרך העיצוב הייחודית של גיבונס לאורך כל המשחק.
מלבד הזזתו של פוסטר נוכל לגשת לאנשים או חפצים שונים ולבצע איתם מספר לא קטן של פעולות. המשחק מזכיר מאוד משחקי Telltale, היות וניתן לבחור באופן מלא את התשובות שפוסטר יענה או ישאל בהתאם לדמות מולה הוא מדבר, כך שאם אתם לא מתחברים כל כך לסגנון משחק זה, דעו שהוא קיים במהלך המשחק לא מעט. כמו כן עומד לרשותכם תיק חפצים ממנו תוכלו לבצע מספר פעולות עם העולם עצמו, ונחמד לראות שיש מגוון אפשרויות רחב בכל הקשור לדרכי הפעולה שלכם בזמן המשחק.
בגזרת הביצועים לא נתקלתי ביותר מידי בעיות, אך כן היו מקרים בהם המשחק נתקע לפרקים קצרים לצד מספר "גליצ'ים" בגרפיקת המשחק. כמו כן ישנם מספר באגים שהיו ידועים למפתחת המשחק בזמן יציאת המשחק, אך רובם תוקנו והם לא מורגשים.
לסיכום, Beyond A Steel Sky הוא משחק הרפתקאות מהנה, שיספק לכם סיפור מעניין ופצצת נוסטלגיה איכותית, בייחוד אם אהבתם ושיחקתם במשחק המקורי.
*עותק לביקורת סופק על ידי XOGO Consulting.
Beyond A Steel Sky
ציון סופי - 8
8
מעולה
משחק הרפתקאות חביב בעל מבט טוב אל העבר.