נסיכות עם חרבות גדולות, הרבה מאוד נופים ציוריים, וסיפור מלא בפוליטיקה, בגידות, וקסמים. Bladed Fury הוא מולאן בעולם פוליטי, וזה לא דבר רע.
Bladed Fury הוא המשחק החדש של Next Studios, אשר משחק קודם שלהם (Crown Trick) אני גם סיקרתי פה. בניגוד אבל לסגנון המשחק והסיפור של Crown Trick, הפעם יש לנו Hack & Slash שמתקיים בסין העתיקה, סיפור שהוא קצת יותר מידי מסובך לטובתו, סגנון אומנות מהמם שממש מנצל את הרקע התרבותי של המשחק, ומשחקיות שגם אם היא לא עמוקה במיוחד היא עדיין ממש ממש כיפית למשחק. אל תצפו אבל ל-BAYONETTA או Devil May Cry, אנחנו מקבלים פה סגנון מעט אחר, שאסביר עליו בהמשך.
שו (Shu) היא הנסיכה הבכורה של הדוכס השולט על כל ממלכת קי (Qi), ובתחילת המשחק היא מואשמת ברצח של אביה. היא נאלצת לברוח תחת בקשה של אחותה הצעירה ג'י (Ji) להציל את הממלכה מידיו של טיאן (Tian) ולגלות את האמת על מה שקרה, ומדוע טיאן הפליל אותה וארגן את המהפכה הזאת. המשחק מתחיל פשוט יחסית מבחינת הסיפור שלו, עם הצגה והבנה של הדמויות והנבלים הראשיים ומבסס את דחיפות המסע של שו, יחד עם זאת הוא מאבד הרבה מאוד עקביות בהמשך והרבה מאוד שמות, מקומות, אירועים, וזמנים נזרקים באוויר, מה הופך אותו לקצת סלט ולא מאפשר לנו לעקוב אחרי רצף ארועים ברור. אני בשלב מסויים הפסקתי לנסות להבין מה קורה ופשוט נהניתי מהמשחק עצמו, שזה לא הדבר הכי נורא להגיד עבור Hack & Slash. משחקים כאלה לרוב לא מתמקדים בסיפור שלהם. אבל זה כן מעט ביאס כי התקופת זמן הזאת לא מבוקרת הרבה במשחקי ווידיאו, ואני מרגיש שהם היו יכולים לנצל אותה יותר טוב ויותר מעניין.
שו עצמה חדורת מטרה לאורך המשחק ומתמודדת עם כל אתגר שמוצב לה בסערה. היא מתחילה את המשחק חמומת מוח במיוחד, וזה די מובן עם האירועים הראשונים שאנחנו רואים וחווים, אבל מפגשים עם הדמויות השונות שעוזרות לה לאורך הדרך והבנה שהיא לא מספיק חזקה והיא חייבת להקדיש זמן להתחזק לפני שהיא תוכל לנקום את ממלכתה ואת אביה מקררים אותה מעט. היא מבינה שיש עולם גדול יותר שם בחוץ ממה שהיא הכירה עד היום, ושהיא צריכה ללמוד איך הממלכה שלה ואיך האנשים בה חיים ועובדים על מנת להיות גם שליטה טובה יותר כשיגיע זמנה. זמן קצר לאחר הבריחה שלה היא תכיר דמות אגדית שהיא רק שמעה עליה עד היום, שתהפוך להיות המדריכה שלה, תחזק אותה פיזית ונפשית, ותעניק לה כיוון לגבי מה עליה לעשות על מנת להשלים את משימתה. האגדה החיה הזאת גם מגלה לנו ששו מחזיקה בתוכה את דם האלים העתיקים, מה שיכול להעניק לה כוחות ויכולות יוצאות דופן אם היא רק תלמד איך לנצל אותו נכון.
ואם מדברים על ניצול נכון, בואו נדבר על הקרבות והאקשן. Bladed Fury הוא משחק אקשן דו מימדי, עם עיצוב תנועה ושלבים שמשלבים קצת בין משחקי פלטפורמה למשחקי ה-Beat Em Up של הארקייד. לאורך השלב אנחנו נתקדם בשלב ומידי פעם הוא ינעל (לא נוכל להתקדם או לחזור אחורה) ויקפצו לנו מספר אויבים על המסך. רק שנביס אותם נוכל להתקדם קדימה, וחוזר חלילה. כמות האויבים שאנחנו נתמודד איתם היא אף פעם לא גדולה יותר מידי, מה שהופך כל מפגש לפרץ של אדרנלין ממוקד שעוזר לשמור עלינו מרוכזים במשחק. שו מתחילה את המשחק עם זוג חרבות קצרות בתור הנשק העיקרי שלה, ואפילו בשלבים היותר מאוחרים הן נשארו הנשק העיקרי שלי. הן מהירות, מהממות את היריב, ומאפשרות לי לנוע ולתקוף גם בקרקע וגם באוויר. אני יכול גם לשדרג אותן לאורך זמן, לא ממש לחזק אותן אבל להוסיף להן מהלכים חדשים שמגבירים את הגיוון של השימוש בהן. זמן קצר לאחר תחילת המשחק אנחנו משיגים גם חרב אחת כבדה, נשק שמיועד להתמודד עם שיריונות ועם "סופר שיריון", מצב מיוחד שאויבים יכולים להופיע בו או להיכנס אליו. במצב הזה הם סופגים הרבה פחות נזק מההתקפות הרגילות שלנו, ורק התקפות עם החרב הכבדה (ועם דרך אחת נוספת שאגיע אליה) יכולות בהדרגה להוריד את השיריון הזה לאפס ולתת לנו את האפשרות לפגוע בהם רגיל. בדיוק כמו עם החרבות הקצרות שלנו, גם אותה נוכל לשדרג בדרכים שונות. לשני הנשקים העיקריים האלו נוספים גם "גבישי נשמה", שהם כמו זימונים מיוחדים שנוכל לזמן לשדה הקרב להתקפה מיוחדת בכל שלב שנרצה. לכל זימון יש מספר מיוחד של טעינות, והמספר יכול להשתנות מזימון לזימון בהתאם לכוח שלו ולשימוש בו. את הזימונים האלו אנחנו משיגים על ידי הבסת בוסים לאורך המשחק ולקיחת חלקי הנשמה שלהם, והם מאוד יעילים בקרב, לא סופר חזקים אמנם, אבל העובדה שאנחנו יכולים להמשיך לתקוף ולנוע גם תוך כדי האנימציות שלהם מאפשרים טקטיקות לחימה מעניינות. אולי נזמן גשם של חיצים מלמעלה בדיוק כשאויב טוען מתקפה מיוחדת ועומד במקום בשבילה, כך שהוא ייפגי מהחיצים ואנחנו נוכל בינתיים להתחמק. הזימונים האלו גם יעילים ביותר נגד אויבים עם "סופר שיריון" בתור דרך בטוחה ומהירה להוריד להם אותו. לאורך השלבים גם נוכל למצוא נקודות שימרה שיחדשו לנו את החיים, את הריפוי שלנו (משאב מוגבל שמאפשר לנו להתרפא כמות יפה של מד החיים שלנו בשימוש) ואת הטעינות של הזימונים. בסופו ל דבר מערכת הקרב היא לא מגוונות במיוחד, אבל היא אכן מהנה, הדמות מגיבה היטב לפקודות של הלחצנים, התנועה שלמה היא זורמת, ולראות את שו זזה, מרחפת, קופצת, ונעה באנימציות שלה ברחבי השלבים זה אכן מראה מרהיב.
כפי שהזכרתי המשחק מתקיים בסין העתיקה, והחברה לא תתן לנו לשכוח זאת לשנייה, בצורה הכי חיובית שיש. סגנון האומנות של המשחק הוא מבין היפים ביותר שראיתי כבר המון זמן עבור משחק דו מימדי, ולמרות שהדמויות והרקעים מרגישים כאילו הם לא מאה אחוז נגעו בנקודה (הרגשה שאני לא יכול לתאר אבל אולי נובעת מהעבודה שזוהי שאיפה כל כך גדולה לסטודיו הקטן), אני כן יכול להגיד שהמשחק הזה תענוג לעיניים. הוא מיואר ביד ורואים זאת, כל דמות מצויירת בקווים, כל תנועה זורמת כמו מים, וכל רקע הוא פוטנציאל לתמונה תלויה אצלי בחדר. האנימציה של המשחק הזה הזכירה לי את סגנון האומנות של Dragon's Crown, משחק Beat Em Up גם אומנותי ויפיפייה בדרכו מאת Vanillaware, שאת המשחק הקודם שלהם (13 Sentinels: Aegis Rim) אני סיקרתי. בנוסף לסגנון האומנות, הפעם יש גם משהו יוצא דופן בגזרת הדיבוב. שפת המשחק היא סינית, וזה היכה בי מהשנייה הראשונה. לא ציפיתי לזה אני מודה ולא ידעתי איך להגיב לזה בהתחלה, אבל זה מתאים היטב לאויירה שהמשחק שאף לייצר. מבין כל המשחקים שאי פעם שיחקתי בחיי, אף פעם לא הרגשתי כאילו אני בסרט אומנויות לחימה סיני עתיק כמו שהרגשתי פה.
לסיכום, Bladed Fury הוא משחק נפלא, מלא אקשן, נוטף אווירה,יפיפייה, נשמע טוב וייחודי, וממש יכול לשאוב אתכם פנימה. אם אתם בעניין של Hack & Slash קצת שונה במחינת אויירה ומשחקיות, ואנחנו מוכנים לכך שהסיפור לא הכי הגיוני או קל למעקב, תנו לו ניסיון. לא תתחרטו.
*עותק ביקורת ניתן על ידי Next Studios, המשחק סוקר על גבי ה-Switch*
Bladed Fury
ציון סופי - 8.5
8.5
טוב מאוד
אדרנלין Hack & Slash טהור, דמויות שכיף לאהוב ולשנוא, מוזיקה טובה, ועיצוב מהמם הופכים את Bladed Fury לחוויה נפלאה שרצוי לחוות אותה בעצמכם.