שבוע לפני טקס פרסי האוסקר של 2020, אני בוחר את מי שצריך לזכות בעיניי ואת מי שככל הנראה האקדמיה תבחר לזכות
2 מבקרים שבארץ לא ממש שמעו עליהם אבל היו אגדה בארצות הברית הם רוג'ר איברט וג'ין סיסקל, שני מבקרי סרטים משיקגו שכל שבוע דיברו על הסרטים החמים בקולנוע, לרוב בצורה מאוד חכמה וטובה, ולפעמים הם טעו לגבי סרטים שנהפכו להיות קלאסיקות ("הטורף" ו"צרות גדולות בצ'יינטאון" לדוגמא). הצמד שהמציא את הדירוג של "אגודל למעלה" ו"אגודל למטה" כל שנה ניסה לנבא את הזוכים בפרסי האוסקר של האקדמיה, ניבואים שהם לרוב פגעו בול בזוכה.
אז בתור מחווה קלה לצמד המבקרים האגדי, החלטתי השנה ב"שובר קופות" לבחור את הזוכים הגדולים שצריכים לקחת את פסלון הזהב הנחשק בשבוע הבא ואת הזוכים שהאקדמיה ככל הנראה תבחר. עבור כל בחירה אני אתן פירוט קטן לדרך החשיבה שלי כמובן. בואו נתחיל:
השחקן הטוב ביותר
המועמדים: חואקין פניקס, ליאונרדו דיקפריו, אדם דרייבר, אנטוניו בנדרס וג'ונתן פרייס
מי אני חושב שצריך לזכות: חואקין פניקס מ"ג'וקר"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: חואקין פניקס מ"ג'וקר"
הבחירה בחואקין פניקס היא ברורה, לא רק בגלל תשומת הלב שהשחקן קיבל סביב הסרט ולא רק בגלל שחטף כל פרס שעבורו היה מועמד כמו גלובוס הזהב וגילדת השחקנים, אבל חואקין פניקס ראוי לקבל סוף סוף את פרס האוסקר במועמדות הרביעית שלו אחרי שויתרו על זכייתו בעבר. זו גם הסיבה שאני חושב שבגללה האקדמיה תבחר בו, אי אפשר להתעלם מהשגיו, אפילו שבחירה פופולרית כמו ליאונרדו דיקפריו, שגילם שחקן מאוהב בהוליווד, היא הבחירה שיותר סיכוי שבה יבחרו, בגלל שהאקדמיה אוהבת שמהללים את הוליווד.
השחקנית הטובה ביותר
המועמדים: שרליז ת'רון, רנה זלווגר, סינתיה אריבו, סקרלט ג'והנסון וסירשה רונן.
מי אני חושב שצריכה לזכות: סקרלט ג'והנסון "סיפור נישואים"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: רנה זלווגר מ"ג'ודי"
זלווגר ואריבו הן שתי המועמדות המובילות של הטקס בעיקר בגלל שמועמדת אחת מגלמת שחקנית קולנועית אהובה עם סיפור טרגי והופעה יוצאת דופן (זלווגר) והשנייה מככבת בסרט מרגש על חופש ומאבק בגזענות (משהו שהאקדמיה מתה עליו). אבל אני מקווה שכעת שקיבלה 2 מועמדויות בטקס אחד, ג'והנסון תקבל את פרס האוסקר המגיע לה אחרי הופעות נהדרות ב"אבודים בטוקיו", "היא" והשנה ב"סיפור נישואים".
שחקנית המשנה הטובה ביותר
המועמדים: קתי בייטס, סקרלט ג'והנסון, פלורנס פיו, מרגו רובי ולורה דרן.
מי אני חושב שצריכה לזכות: לורה דרן מ"סיפור נישואים"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: קתי בייטס מ"ריצ'רד ג'ול"
לורה דרן הרוויחה את הפרס שלה, היא הכוכבת בכל סצנה ב"סיפור נישואים" והגיע הזמן שהאקדמיה תכיר בכישורי המשחק הנהדרים שלה. אבל ככל הנראה שהאקדמיה תלך על בחירה יותר בטוחה וסטנדרטית, ותבחר בזוכת האוסקר קתי בייטס מ"ריצ'רד ג'ול".
שחקן המשנה הטוב ביותר
המועמדים: טום הנקס, אל פאצ'ינו, אנתוני הופקינס, ג'ו פשי ובראד פיט.
מי אני חושב שצריך לזכות: בראד פיט מ"היו זמנים בהוליווד"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: טום הנקס מ"יום יפה בשכונה"
בעיניי 2 המועמדים הבולטים הם בראד פיט וטום הנקס, שאר השחקנים עשו עבודה טובה אבל לא באמת הרשימו בתפקידים שלהם. האקדמיה ככל הנראה תבחר את השחקן החביב שלה טום הנקס בתור מר. רוג'רס מאשר בפיט, אבל אחרי שנים של משחק מצוין אני מקווה שפיט ירוויח את פרס האוסקר שלו על משחק.
סרט האנימציה הטוב ביותר
המועמדים: "מיסטר לינק", "קלאוס", "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר", "צעצוע של סיפור 4" ו"איבדתי את גופי"
מי אני חושב שצריך לזכות: "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: "מיסטר לינק"
בזמן שאני רואה את האקדמיה בוחרת את "מיסטר לינק" בגלל הבמאי האהוב של הסרט או "קלאוס" בגלל האנימציה העוצרת נשימה שלו, אני מקווה שסדרת "הדרקון הראשון שלי" תרוויח סוף סוף את פרס האוסקר שהיא ראויה לו, בעיקר אחרי סיום מרגש וקסום לאחת מסדרות סרטי האנימציה הטובות בכל הזמנים.
הבמאי הטוב ביותר
המועמדים: קוונטין טרנטינו, מרטין סקורסזה, טום פיליפס, סם מנדס ובונג ג'ון הו
מי אני חושב שצריך לזכות: קוונטין טרנטינו
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: סם מנדס או בונג ג'ון הו
ככל הנראה הקרב הקשה ביותר לנבא בטקס השנה, עם סיבות ראויות עבור כל במאי. הייתי רוצה לראות את קוונטין טרנטינו לוקח את הפרס אחרי ששנים לא לקח את פרס האוסקר על בימוי והוא לקראת סרטיו האחרונים בקריירה שלו. אבל ככל הנראה שהאקדמיה תבחר בסם מנדס, בגלל הסיפור האישי שלו מאחורי "1917" והבימוי הנהדר שלו בסרט או ג'ון הו בגלל יצירת המופת שלו "טפילים" ובגלל שזה יהיה שובר מוסכמות לראות במאי אסייתי לוקח את פרס האוסקר.
פס הקול הטוב ביותר
המועמדים: "נשים קטנות", "סיפור נישואים", "1917", "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" ו"ג'וקר".
מי אני חושב שצריך לנצח: "1917"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: "ג'וקר"
שני הסרטים מועמדים חזקים ללא ספק, אבל פס הקול של "1917" זכור לי כחלק משמעותי יותר מהסרט ויותר בלתי נשכח.
הצילום הטוב ביותר
המועמדים: "המגדלור", "1917", "ג'וקר", "האירי" ו"היו זמנים בהוליווד".
מי אני חושב שצריך לנצח: "1917"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: "1917"
לפי דעתי, חוץ מהאוסקר שייקח חואקין פניקס, זה האוסקר הכי מובטח של הערב. למרות שגם ל"ג'וקר" וגם ל"המגדלור" צילום מדהים, כמו שאמרתי בביקורת שלי, "1917" הוא פשוט יצירת אומנות מבחינת צילום.
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
המועמדים: "1917", "האירי", "מלך האריות", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר"
מי אני חושב שצריך לנצח: "הנוקמים: סוף המשחק"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: "הנוקמים: סוף המשחק"
2019 הייתה מלאה בהרבה סרטים עם אפקטים מרשימים ולמרות שהפרס יכול ללכת ל"מלך האריות" על החיות הפוטו-ריאליסטיות שלו והסרט האחרון בטרילוגיה של מלחמת הכוכבים, האקדמיה לא יכולה להתעלם מאבן הדרך שהוא "סוף המשחק". הסרט לא זכה למועמדות בסרט הטוב ביותר ולכן יקבל פרס אוסקר על אפקטים.
הסרט הטוב ביותר
המועמדים: "פורד נגד פרארי", "ג'וג'ו ראביט", "ג'וקר", "סיפור נישואים", "היו זמנים בהוליווד", "פרזיטים", "האירי", "נשים קטנות", "1917" ו"ג'וקר".
מי אני חושב שצריך לנצח: "ג'וקר"
מי אני חושב שהאקדמיה תבחר: "היו זמנים בהוליווד"
ישנן שנים בהן הסרט הטוב ביותר קל מאוד לנבא וישנן שנים שזה כמעט בלתי אפשרי, כך זה השנה. יש כל כך הרבה מועמדים ראויים שעשו כל מה שצריך כדי להרוויח את הפרס אבל לא מספיק להתעלות על שאר המועמדים. אני מקווה לראות את "ג'וקר" לוקח את הפרס הנחשק רק בגלל שאני מרגיש שמדובר בסרט הטוב ביותר מהכי הרבה הבטים, צילום, משחק, תסריט ובימוי, והגיע הזמן שסרט קומיקס ייקח את פרס הסרט הטוב ביותר. אבל ככל הנראה שהאקדמיה תחליט לתת את הפרס לסרט שמהלל את הוליווד (כמו הסרט "הארטיסט") ולתת את פרס הסרט הטוב ביותר ל"היו זמנים בהוליווד" של טרנטינו.
סיכום
כמובן שישנן הרבה יותר קטגוריות בטקס הנוצץ אבל אלו בעיניי הקטגוריות המרכזיות עבור טקס הפרסים.
מי אתם רואים לוקח את פרס הסרט הטוב ביותר או השחקן הטוב ביותר? ספרו לנו בתגובות ושיהיה לנו טקס פרסי אוסקר מכובד ונוצץ. בהצלחה למועמדים.
הטקס יתחיל ב-3 לפנות בוקר ב-10 בפברואר.