חודשיים לפני יציאת המשחק הבא בסדרת משחקי היריות האהובה של Activision, אני נכנס אל תוך לב הבטא הפרטית של Call of Duty: Black Ops 4
כמו רוב הגיימרים הסקרנים, רציתי לראות למה אפשר לצפות ב-Black Ops 4 ותודות לקוד שקיבלתי על ה-PlayStation 4, גילית שהמשחק הרביעי בסדרת Black Ops של משחקי Call of Duty משתנה משמעותית מהמשחקים הקודמים של הכותר.
הגרפיקה והסאונד
בואו דבר ראשון נדבר על שני המרכיבים שלא השתנו, הגרפיקה והסאונד. הגרפיקה והסאונד של Call of Duty: Black Ops 4 זהים לאלו של Black Ops 3. המשחק עדיין נראה מאוד חד, מאוד מפורט ועם צבעים נהדרים.
גם קולות היריות והפיצוצים נשארו אותו הדבר ועדיין נשמעים ממש ממש טוב.
הדבר היחיד שאולי שמתי לב שהוא יוצא דופן זה שהשתנו טיפה קולות החיילים כשמוצג המהלך הכי טוב של המשחק. חוץ מזה, שני מאפיינים אלו הם אותו הדבר.
הלוחמה
באופן מפתיע, המשחקיות של Black Ops 4 שונה בהרבה מקודמו- המשחק חוזר לאדמה ואינו כולל ריצה על קירות וקפיצות כפולות. אתם רצים על האדמה כמו ב-Black Ops הראשון. אני כן חושב שהשלבים לא מעוצבים בצורה שהכי מחמיאה לסגנון המשחק החוזר של הסדרה, אבל אני צופה שנקבל מספר שלבים יותר כייפים ומתאימים לתנועה רגלית, כמו ה-Firing Range מהמשחק הראשון.
גם במשחק זה יש לכם מומחים, כ-12 מומחים, כל אחד עם יכולות שונות. אבל כעת, במקום שיהיה לכם מומחה עם יכולת אחת. למומחים ישנם 2 יכולות, אחת נטענת כמו במשחקים קודמים שנהיית זמינה מהר יותר ככל שאתם צוברים יותר ניקוד ויכולת שנטענת די מהר, תלוי במומחה.
כמובן שהיכולות של כל מומחה מתאימה למצב שלו, למשל מומחה אחד יכול לפרוס גדרות תיל קטנות על מנת לפצוע אויבים במצב משחק Domination ליד אזורי כיבוש ומומחה אחר שיש לו אקדח תופסן שמאפשר לו לטוס מהר מצד אחד של אזור לאחר שיכול להשתמש בו ב-Capture the Flag. אז כן, כל מומחה והמקום שלו.
מה שכן, לדעתי ישנן יכולות נטענות יותר טובות מאחרות, מה שמביא אותי לשינוי הגדול ביותר לדעתי בקרב, הרימונים.
כעת, במקום שכל לוחם יכול להתאבזר ברימוני הלם, רימוני נפץ וכל מיני מוקשים. רק 2 מומחים מקבלים רימונים כיכולת נטענת שלהם, Ajax ו-Battery, החלטה שלדעתי מאוד פוגעת בגיוון הדמויות. אני מבין שהם לא רוצים שכעת כולם ישתמשו בהתקפות רימונים, אבל זה אומר ששחקנים יצטרכו להתפשר באחד משני הדברים, היכולת המיוחדת שנטענת מהר (כמו הרימונים) או היכולת המיוחדת שנטענת הרבה זמן.
חוץ מהיכולות המיוחדות, לכל לוחם יש מזרק מרפא שמאפשר לו להחזיר קצת חיים אחרי שנפצעים בקרב. אז גם אם הותקפתם במפתיע והצלחתם לברוח, יש לכם עוד אפשרות לנקום בסיבוב הנוכחי.
מצבי המשחק
בבטא של המשחק היו 5 סוגי קרבות במצב המשחק מרובה המשתתפים- א.Control – שליטה באיזורים כמו Domination,ב. Search and Destroy – חיסול מטרות האויב, ג. Chaos TDM – חיסול קבוצתי כמו Team Deathmatch, ד.Capture Moshpit – חיסול עם איסוף דסקיות החיסול, ה.Heist. אז כן, כל הקרבות הן מחזור של אלו ממשחקים קודמים, רק עם שמות חדשים.
סוג הקרב החדש היחיד שהיה בבטא זה Heist. קרב בו ישנם כמה סיבובים, כל סיבוב לחייל שלכם יש רק חיים אחד, אם אתם מתים, תצטרכו לחכות לסיבוב הבא. מטרת הקרב, לחסל את כל הקבוצה היריבה או להשיג את תיק הכסף ולקחת אותו לנקודת האיסוף. כל ניצחון ופעולה טובה שלכם מזכה אתכם בכסף שבאמצעותו אתם יכולים לקנות שריון, כלי נשק, רימונים ו-Scorestreaks.
אז כן, יש רימונים, זאת אומרת יש קרבות עם הגדרות החייל שאנחנו מכירים, אבל רק במצבי משחק מסוימים כמו Heist. בנוסף, ב-Heist, יחד עם מצב Blackout, אחרי שירו בכם, אתם יכולים לזחול על הרצפה עד שאחד החברים שלכם יחיה אתכם, משהו שלא ראינו עד כה במשחקי Call of Duty.
סיכום
להגיד לכם את האמת, הייתי בטוח ש-Call of Duty Black Ops 4 יהיה מחזור של כל המרכיבים של Black Ops 3 רק עם מצבי משחק חדשים ובלי מצב שחקן יחיד. אבל המשחק החדש לא רק משנה את הלוחמים ונותן קרבות חדשים, אבל משנה לגמרי את סגנון הלחימה ומחזיר אותנו לרגליים על הקרקע. בין אם זה מה שאתם רוצים ממשחקי Call of Duty שלכם, זה תלוי בכם לגמרי.
Call of Duty Black Ops 4 יוצא ב-12 באוקטובר למחשב האישי, ה-PlayStation 4 וה-Xbox One.