עם כמה שלעגו לו וצחקו עליו שהוא מיושן, קשה להתעלם מכך ש-Call of Duty: Ghosts מציע קמפיין ענק, Co-Op מרענן ו-Multiplayer שיגרום לכם להתמכר מחדש. אין ספק ש-Call of Duty: Ghosts הוא מבין משחקי היריות הגדולים של השנה ומבין המוצלחים ביותר בסדרת Call of Duty.
אחרי כמה שעות של הורדה, סופסוף שמתי את ידיי על Call of Duty: Ghosts. בתור התחלה, בחרתי להתנסות בקמפיין. הדקות הראשונות של הקמפיין נראו לי כניסיון להכניס את השחקן לסרט הוליוודי, על הרבה אנשים זה כנראה יעבוד, עלי זה לא כל כך. במבט ראשוני העלילה נראית רדופת קלישאות, צפויה וחסרת טעם, אך במהרה מבינים שזאת לא העלילה שהופכת את הקמפיין של Call fo Duty: Ghosts לחוויה בלתי נשכחת. בעוד שהעלילה של Modern Warfare הרגישה לעיתים כבדה וקשה להבנה, הופעתי לראות כי Infinity Ward החליטו לקחת כיוון שונה עם Ghosts ולהפוך את העולם שלו לסוג של Fallout, העלילה שלו מסופרת בצורה מאוד פשוטה וקלה להבנה. קשה להתעלם מעצם העובדה שהגרפיקה של Call of Duty לא באמת עונה על הדרישות של היום, אך מסתבר שלא צריך Frostbite 3 בשביל ליצור מספר רב של רגעים מטורפים שישאירו אתכם פעורי פה.
הרגעים שהשאירו אותי פעורי פה זאת לא הסיבה המרכזית למה אני מתייחס לקמפיין של Call of Duty: Ghosts כאל חוויה בלתי נשכחת, זאת גם לא העלילה, הסיבה היא שכל משימה היא תענוג בפני עצמו. הגיוון האדיר בין המשימות הביאה לי רצון לרוץ לסיים את השלב הנוכחי ולרוץ לשלב הבא, בשביל לראות איזו הפתעה מחכה לי. שוב, הופתעתי. אחרי סדרת Modern Warfare לא ציפיתי לקמפיין שכזה.
נכון, אחרי הכל, זה Call of Duty. אף על פי ש-Treyarch לקחו את הקמפיין שלהם לרמה אחרת לגמרי כאשר הם הפכו אותו ללא ליינירי לחלוטין, הם השאירו לשחקן אפשרות לבחור נשקים וגאדג'טים לפני כל משימה, ואפשרות לעצב את העלילה באופן מעניין להפליא, אך Call of Duty: Ghosts ממשיך בשלו, שוב עלילה ליינירית, שוב אותו נטיב לעקוב אחריו לאורך כל המשחק ללא שום מגע אישי, אבל זה מה שאני אוהב ב-Call of Duty, את הקלילות הזו, וזה מה שמאפשר לי לשבח את הקמפיין הזה.
משימה בחלל, משימה באוקיינוס, משימה על גורד שחקים עם נופים מאלפים ואפילו משימה במטוסים וטנקים זה מה שמרכיב את הקמפיין המופלא של Ghosts. חשבתי שמשחקי ה-Modern Militry Shooter כבר ממזמן איבדו את הטעם שלהם וכבר אין מקום לחידושים – Ghosts הוכיח לי כי טעיתי. הנוסחה המוכרת של לשחק חייל אמריקאי ולירות בכל מה שזז קיבלה צבעים חדשים לגמרי. במהרה שוכחים כמה ישן המנוע של Ghosts.
כפי שאתם יודעים, הקמפיין זאת לא גדולת הכותרת של Call of Duty: Ghosts, אלא המולטיפלייר. Infinity Ward לקחו קצת מהמולטיפלייר הישן שאתם מכירים, הזה שצריך לרוץ, לקפץ ולירות בכל דבר שזז תוך זכייה בטונות של EXP, נשקים חדשים ותהילה, והפכו אותו למשהו שהרבה זמן לא ראיתי את Call of Duty מציע, המולטיפלייר עמוס בתכנים וחידושים. תחילה הוא ירגיש קצת מבולגן ומסובך, אך אחרי שמבינים אותו מגלים כמה שהוא עמוק ומורכב. הקוסטומיזציה מדהימה ונותנת לשחקן את החופש הזה שהקמפיין נכשל בלתת לו. אפשר ליצור חייל (או חיילת) ולעצב כל דבר קטן בו – מהפן הויזואלי, הביגוד והמגנים ועד הפן המכני, הנשקים והגאדג'טים.
אך הקוסטומיזציה זה לא הדבר היחיד שהופך את המולטיפלייר לכל כך חדשני. המפות בנויית אחרת לגמרי ממה שהיה מוכר בסדרה עד כה, הן גדולות יותר ומאפשרות יותר חופש תנועה. אף על פי שבכל מוד במולטיפלייר יש מטרה מסויימת וכל השחקנים ירוצו להשלים אותה, עיצוב המפות ב-Ghosts מאפשר לכל שחקן לבצע את המטרה בדרך שלו. בשונה מהמשחקים הקודמים, Ghosts דוחף את השחקן לשחק עם הקבוצה שלו. לרוץ לבד ולנסות להיות "Lone-wolf" זה לא הכי כיף, הכיף האמיתי הוא להשתמש בקבוצה שלך כהנשק האולטימטיבי.
המולטיפלייר מציע את המודים האופייניים לסדרת Call of Duty, כמו Team Deathmatch, Kill Confirmed ו-Domination. אך הוא מציע גם מספר מכובד של מודים חדשים שלמרבה הפתעתי, דווקא כן מביאים חידוש לא קטן לנוסחה הישנה הזו. אחד מהמודים החדשים שברצוני לשבח הוא Grind. במוד זה, בדומה ל-Kill Confirmed, על השחקן לאסוף את ה-Dog Tags של האויבים שהוא הרג ולאחסן אותם בבנקים שמפוזרים במפה. המטרה היא לאסוף כמה שיותר ולאחסן אותם מבלי למות, כי אם תהרג, הם יאבדו.
מוד נוסף הוא Cranked. במוד זה השחקן צריך להרוג שחקנים אחרים (כמובן), אך אחרי כל הריגה שלו, יש לו 30 שניות להרוג משהו נוסף, במידה שלא הספקת – תתפוצץ. נכון שזה נשמע מאולץ, אבל זה כיף ואף מאוד. המודים החדשים ש-Ghosts טוענים את השחקן בעוד מספר מכובד של שעות.
דיברו המון על הדינמיות של המפות. אמנם זה לא כמו ב-Battlefield שמבנים יתמוטטו מול הפצוף שלך (או עליך), אבל בהתחשב בכך שהמפות קטנות יחסית הדינמיות שלהן זאת בהחלט תוספת מעניינת, אך זאת רק אחת מהתוספות שכבר ציינתי, כל התוספות ביחד רק מנקות את האבק מהמולטיפלייר המוכר של Call of Duty, ומחזירות לו את הריח הזה של משהו חדש.
אז אחרי שדיברתי על הסינגלפלייר ועל המולטיפלייר התחרותי, הגיע הזמן לדבר על ה-Co-Op. מה שהלהיב אותי ב-Co-Op זה בעיקר המוד החדש – Extiction. במוד זה תלחמו יחד עם 3 חברים נגד גלים של חייזרים במפות גדולות להפליא. קל יותר להשוות את מוד החייזרים של Ghosts למשחקי זומבים כמו Left 4 Dead מאשר למוד הזומבים של Black Ops, מכיוון שהחזיירים ב-Ghosts הם מהירים ולא צפויים, האתגר גדול יותר מאשר לירות בזומבי איטי וצפוי.
מעבר לחייזרים, Infinity Ward ממש לא שכחו מה-Co-Op הקלאסי של Modern Warfare. יש את ה-Squads, שזה בעצם ערמה של מודים שונים ל-Co-Op כמו להגן על נקודה מסוימת גלים של אויבים או להתקדם במפה כלשהי, כמו בקמפיין. ה-Squads הוא ללא ספק עוד תוספת מעולה שרק מאפשרת לשחקן להרגע שוב, כי 60 דולר זה בהחלט מחיר הולם לכמות התכנים המטורפת הזו ש-Call of Duty: Ghosts מציע.
Call of Duty: Ghosts הוא לא בדיוק המצאה מחדש של הסדרה הותיקה הזו ובטח שהוא לא משחק מהפכני בז'אנר, אך הוא בהחלט כותר חדש ומרענן ביוחד אשר מחזיר את השם הטוב של Call of Duty. אחרי הכל, אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים.
משחק מדהים בהחלט! כל הדיבורים עליו הם שטויות!
אחרי סיום הסינגל, אני גאה להגיד שהמשחק הזה באמת מעולה, אני אישית אהבתי יותר מבאטלפילד.
הגראפיקה בהחלט לא משהו, מאוד דומה לקודמים לה.
העלילה מדהימה, אני אישית אהבתי.
המשחקיות גם כן.
בסה"כ אהבתי, האונליין בהרבה הרבה יותר משך אותי מבאטלפילד…
בכללי משחק מעולה, אני אישית הייתי נותן לו 8