על ידי כך שאפשר לשחקנים לשלוט בבניית העיר שלהם ללא שום מחסומים או חיבור אינטרנט, Cities: Skylines ביסס לעצמו מוניטין של משחק סימולטור בניית-הערים הכי טוב שיש מאז השקתו לפני כשנתיים למחשב האישי. למרות שבמקור תוכנן לשליטה עם מקלדת ועכבר, המשחק כעת הגיע ל-Xbox One עם תמיכה מלאה בשלט.
אז האם המשחק שווה משהו אחרי שנתיים? שימו קסדה ובואו איתי לראות מה יש ל-Cities: Skylines בגרסת הקונסולה שלו…
אם שמים בצד את כל עניין השליטה החדשה במשחק, התמיכה בשלטי קונסולה ומערכת התפריטים החדשה, זהו בערך אותו משחק שזכה לתמיכה ואהבה גדולה מאוד בשנת 2015.
המשחק מתחיל עם עיירה קטנה בעלת רחוב אחד ולאט לאט השחקן מרחיב את העיירה הזו למטרופולין הומה ועצום, בתהליך שאם נגיד את האמת – די ממכר. ממש נהניתי לבחור חלקות אדמה ולבחור לבנות בהן כבישים, תשתיות חשמל ומערכות ביוב די מתקדמות היישר מההתחלה.
לראות את העיר שלי צומחת לאט לאט בזמן שאני נמנע מפשיטת רגל ומתמודד עם כל מיני תרחישים זו עדיין חוויית גיימינג נורא מספקת.
השאלה הגדולה היא האם המעבר לקונסולה ולשליטה דרך שלט היה כדאי והאם זה באמת נוח יותר. אז אני אגיד לכם ככה, הקלות שבה בניתי עיר ענקית וחיה היא פשוט מרשימה ומהווה עדות חיה לכמות המחשבה שהמפתחים השקיעו בהגדרות השליטה בשלט הקונסולה. ב-Xbox One, כל תפריט בנייה מוקם על סרגל כלים בתחתית המסך וניתן לשלוט בסרגל הכלים הזה בעזרת ה-D-Pad של השלט. ברגע שבוחרים את הפריט שרוצים לבנות, פשוט ניתן למקם אותו בקלות רבה בעזרת הג'ויסטיק.
הודות למכאניקת החיבור שכבר הייתה קיימת ב-Cities: Skylines המקורי, ניתן להשתמש בג'ויסטיק על מנת לחבר בין כבישים, קווי חשמל, ניצורות מים וכו' ממש בקלות. כמובן שכמו בכל מכאניקת חיבור שכזו, המשחק יטעה הרבה וינסה לנחש איפה ניסיתם ללחוץ, אבל בעזרת פונקציית הזום הנהדרת שהגיעה גם היא לשלט באזור הטריגרים, זה ממש קל לעשות זום ופשוט לחבר בין תשתיות בהנאה רבה.
כדי להתעמק יותר בתפריטים מפורטים יותר כמו מדיניות וכלכלה, פשוט לוחצים על כפתור ה-Y ונפתח גלגל אפשרויות שבו נמצאות כל האופציות כמו כלכלה מדיניות ורכישת קרקעות חדשות. הניווט בתוך הגלגל קל ממש אפילו בתוך תתי-הסעיפים של מסים ותקציבים וכל הדברים המפורטים יותר.
לצערי הרב, חסר בגרסת הקונסולה של Cities: Skylines מאפיין חשוב וקריטי בעיניי שהיה במשחק המקורי. כעת ניתן ללחוץ על כפתור ולעצור את הזמן של המשחק, זה נחמד והכל אבל חסרה האופציה של להריץ קדימה את הזמן. במספר מקרים מצאתי את עצמי יושב ובוהה במסך בזמן שאני מחכה שהזמן יעבור כדי להתקדם הלאה. נראה לי די מובן מאליו להוסיף פונקציה כזו במשחק שכזה אבל כנראה שהמפתחים לא חשבו כמוני.
גרסת הקונסולה של המשחק כוללת את הרחבת After Dark שמוסיפה התמחויות חדשות, אפשרויות תחבורה נוספות, מחזוריות של יום ולילה ועוד המון למשחק הבסיסי. למרבה הצער ההרחבות הטובות באמת שהיו במחשב האישי (כמו Natural Disasters ו-Snowfall) לא הגיעו לגרסת הקונסולה וזה בהחלט מרגיש לי כמו פספוס גדול בתור אחד ששיחק בהן מכיוון שהן שיפרו את חוויית המשחק שלי בזמנו בצורה חזקה.
רובם המוחץ של הבאגים המעצבנים מהמשחק המקורי ב-2015 חוסלו בגרסת הקונסולה הזו והכי גרוע שנתקלתי בו היו ירידות קלות בקצב רענון הפריימים פעם בכמה שעות. למרות התקלות הקטנטנות האלה, אני מסכם את החווייה הכוללת כנטולת באגים.
שורה תחתונה
אם נשים בצד את החוסר בהרחבות של המשחק שכן היו בגרסת המחשב האישי ואת החוסר בפונקציית האצת הזמן, גרסת הקונסולה של Cities: Skylines היא טובה בדיוק כמו גרסת המחשב ואפילו נוחה יותר בזכות התמיכה בשלט הקונסולה.
הרבה יותר קל כעת לממש את החזון של ראש העיר שבנו בעזרת השליטה הנוחה ואפשר לומר בהחלט שיש למשחק עוד מה להציע.
במשפט אחד? כל חובב בניית ערים שבבעלותו Xbox One צריך לנסות את גרסת הקונסולה של Cities: Skylines.
Cities: Skylines
משחקיות - 9
גרפיקה - 6
הנאה - 8
עומק ומציאותיות - 9
8
מצויין
אם נשים בצד את החוסר בהרחבות של המשחק שכן היו בגרסת המחשב האישי ואת החוסר בפונקציית האצת הזמן, גרסת הקונסולה של Cities: Skylines היא טובה בדיוק כמו גרסת המחשב ואפילו נוחה יותר בזכות התמיכה בשלט הקונסולה. הרבה יותר קל כעת לממש את החזון של ראש העיר שבנו בעזרת השליטה הנוחה ואפשר לומר בהחלט שיש למשחק עוד מה להציע.