מה השתפר באופן בו אנחנו מתים במשחק האגדי Dark Souls מבית From Software ו-Bendai Namco? הללו את השמש והמשיכו לקרוא
כששמעתי בפעם הראשונה ש-Dark Souls, אחד ממשחקי התפקידים האגדיים של Bendai Namco, יחודש לקונסולות של היום והמחשב האישי, התרגשתי על ההזדמנות הנוספת שלי לנסות את המשחק שהוליד את המונח Git Good.
כששיחקתי ב-Dark Souls בזמנו, די מהר ויתרתי על המשחק בגלל השליטה בעכבר והמקלדת, שלא הרגישה לי נוחה ובגלל מספר באגים מעצבנים במשחק שהובילו למותי עשרות פעמים.
מאז, כבשתי משחקים קשים במידה דומה על ה-PlayStation 4 כמו Bloodborne (גם מ-From Software) ו-Nioh של Team Ninja ותמיד רציתי הזדמנות נוספת עם מלך המשחקים הקשים וכעת עם Dark Souls Remastered, אני מקבל אותה.
השיפור הגרפי
בואו נתחיל עם השינוי המרכזי של החידוש, הגרפיקה. היות ומדובר פה ב-Remastered, זה לא מפתיע שהשיפור הגרפי הוא די מזערי. זה לא שהמשחק לא נראה טוב יותר מהדור הקודם, ישנו שיפור משמעותי ברוב הטקסטורה, הכל נראה חד יותר והתאורה וההצללה נראים הרבה יותר טובים.
אבל גם בשביל חידוש, הוא לא הכי מרשים גרפית, בעיקר עבור שחקני המחשב האישי ששיחקו בגרסה המקורית של המשחק על המחשב העוצמתי שלהם.
לדעתי, זה באמת פספוס הזדמנות של From Software לתת לנו Remake של המשחק במנוע הגרפי של Bloodborne. אבל בתור Remastered, המשחק עושה את העבודה, שהיא לתת לשחקני הקונסולות שלא חוו את המשחק בדור הקודם הזדמנות לנסות אותו עכשיו.
עוד אפשרויות
החידוש של Dark Souls מביא איתו את האפשרות להתאים את ממשק המשתמש למסך, אבל יחד עם הקטנה של הממשק קחו בחשבון שזה יקטין גם את מד החיים שלכם, כך שיהיה לכם מאוד קשה לראות עד כמה אתם קרובים למוות.
התאמה נוספת שכעת זמינה זה האפשרות לקנפג את הכפתורים, משהו שימושי לשחקנים שלא מרוצים מהאופן בו הם משתמשים בשלט.
חוץ משינויים אלו, המשחק לא כולל שום עדכון נוסף משמעותי ואני חושב שזה המחצה רצינית של From Software לאזן את כלי הנשק של המשחק ואפילו לשפר נשקים חסרי תועלת כמו הקרוסבו, ראינו נשקים מאוזנים יותר ב-Dark Souls 3 והסטודיו יכול היה לעשות זאת גם פה.
באגים ותיקונים
מסיבה מסוימת, ל-Dark Souls המקורי היו לא מעט באגים שלא תוקנו מאז יציאת המשחק. אבל, לשמחתי הרבה, רובם תוקנו בגרסה זו. מה שכן, השיפור הגרפי כן פתח את הדלת למספר באגים ויזואלים, כך שעדיין ישנן בעיות במשחק שאני מקווה שהסטודיו יטפל בו הפעם ולא יחכה לשחרור המשחק ב-PlayStation 5.
אותו משחק אפי ומאתגר
כעת השאלה הגדולה שקשורה לכל חידוש- האם הוא מרשים אותנו כמו שהוא היה מרשים כשיצא לפני שנים? במקרה של Dark Souls, כן, המשחק מרגיש עדיין אפי וממכר.
המשחק עדיין מרגיש עוצמתי ואדיר גם אחרי עשר שנים, וזה בעיקר בגלל הסביבה הגוטית של המשחק, העורב הענק שנראה מדהים גם היום והפתיח המצמרר על מותם של הדרקונים שמתלווה לפס קול חזק ואפי.
סיכום
למרות שהוא מצליח עדיין להרגיש אפי ומיוחד, החידוש ל-Dark Souls נראה יותר כמו השקה עצלה מאשר יציאה מתוכננת ומושקעת. חברות From Software ו-Bendai Namco פספסו הזדמנות לשפר על המשחק המוצלח שלהם ולהפוך אותו לאפילו יותר טוב. זה אפילו יותר מאכזב בהתחשב בעובדה ששחקנים שרכשו את המשחק על המחשב האישי יצטרכו לרכוש אותו פעם נוספת מאשר לקבל עדכון חידוש חינמי.
Dark Souls Remastered הוא עדיין אחד ממשחקי החובה לכל גיימר שאוהב אתגר. אבל, אלא אם כן לא שיחקתם במשחק עד כה, הייתי אומר שעדיף לכם לשחק פעם נוספת ב-Dark Souls 3 ו-Bloodborne במקום.
Dark Souls Remastered
ציון סופי - 6.5
6.5
סביר
Dark Souls Remastered הוא הזדמנות נהדרת לשחקנים שלא זכו לחוות את המשחק בדור הקודם, אבל החידוש לא שווה את הכסף והמאמצים של שחקנים שכבר סיימו את המשחק על קונסולות קודמות או המחשב האישי.