המשחק Dead Synchronicity הוא משחק point and click adventure העוקב אחר עלילותיו של מייקל, אשר התעורר לתוך עולם פוסט-אפוקליטפי מבלי לדעת מי הוא ומה עברו. כמו רוב הסיקורים שלי, אני אחלק את המשחק לארבע קטגוריות שהפעם יהיו: 1. עלילה 2. משחקיות 3. גרפיקות ועיצוב עולם 4. פסקול ושמע.
עלילה
כמו שציינתי לעיל, המשחק Dead Synchronicity, או בשמו המלא Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today, הוא משחק פוסט-אקפוקליטפי העוקב אחר שני אירועים מרכזיים שהתחרשו בעבר. הראשון הוא אירוע אשר נקרא "Great Wave", האירוע הזה הוא למעשה שרשרת של אסונות טבע אשר לבסוף הובילו לקריסת ה"עולם הישן" כפי שהאנשים במשחק קוראים לו, והביא לעידן חדש הנקרא בפשטות "העולם החדש". האירוע השני הוא התפרצות מחלה אשר הופכת אנשים לאנשי "The Dissolved", אנשים אלו הופכים למאוד חוליים והם נענקים מכאבים. בשלבים מאוחרים של המחלה דברים מוזרים ועל-טבעיים קורים לידם אבל בשביל להימנע מספויילרים אני לא אספר יותר. העלילה של המשחק מוצגת בדרך, שתאמינו או לא, דומה מאוד לדרך שבה מוצדת העלילה במשחקי Souls למינהים (משחקים כגון Bloodborne Dark Souls ואחרים בסדרה), זה אומר שהעלילה לא מוצגת ע"י קטעי מעבר וסרטונים אלא ע"י דיבור עם דמויות אשר אתה פוגש בעולם, סוג כזה של הצגת עלילה גורם לכם להיסחף עמוק יותר אל העולם ולהרגיש את הדינמיקה שיש בין דמויות אחרות כאילו אתם בעצמכם חלק מן העולם הזה, ולכן, בקטגוריית העלילה, המשחק הזה הצטיין ואפילו שיחק לי קצת ברגשות.
משחקיות
בקטגוריה הזו יש בעיה, שגרמה לי לשאול האם אפשר בכלל לקרוא לזה משחק? למרות שהמשחק הצטיין בכל מה שקשור לעלילה, בקטגורית המשחקיות, הוא נופל כמעט מכל כיוון. נכון, משחק Point and Click לא אמור להיות בעל משחקיות רבה ועם תגובות מהירות וכו', אבל גם אם תקחו משחקים דוגמאת Life is Strange או Batman the Telltale Series, תוכלו לראות שמשחק בסגנון כזה לא מחייב חוסר במשחקיות. איפה שהמשחק כן זורח זה בכל מה שקשור לפתירת פאזלים בשביל להתקדם בעלילה, מפעולות כמו לשים מכסה של סיר על חבית בוערת בשביל לחנוק מישהו מהעשן (כן, המשחק הזה חולני אם שכחתי לציין) ועד להשתמש בכרטיס אשראי בשביל לפרוץ לארונית, זה נראה שהמשחק רוצה שממש רוצה "תעבדו" ותפעילו את הראש בשביל שתוכלו להתקדם (למרות שיש אפשרות ללחוץ על כפתור שיראה לכם את כל הפריטים שאתם יכולים להשתמש בהם בשביל לפתור את הפאזלים השונים, הם עדיין קשים ודורשים הרבה מחשבה. אז בקטגוריית המשחקיות, חברת Fictiorama Studios יכלו להתאמץ קצת יותר.
גרפיקות ועיצוב עולם
כפי שצפוי ממשחקי אינדי בתקציב נמוך, הגרפיקה במשחק הזה לא מדהימה והיא לא צריכה להיות. המשחק נראה ציורי-משהו והוא מרצד באופן קבוע על חפצים מסויימים. למרות שהגרפיקה לא מדהימה, היא תורמת רבות לאווירה האפלה במיוחד של המשחק- היא לא צבעונית, רוב הצבעים חומים, ומה שכן היה לו צבע פעם, עכשיו דהוי ולא חזק במיוחד (כיאה לעולם פוסט אפוקליפטי), תמונה בשביל שתבינו איך נראית הגרפיקה:
העולם מעוצב בדרך שמרגישה שהמפתחים ניסו לעשות אותו עולם פתוח אבל לא סיימו עם זה (השערה שלי) כי מצד אחד, יש לכם משימה אחת חשובה שהיא להבין מה קרה לעולם וביחד עם זה לגלות עוד דברים על עברכם, אבל מצד שני אין לכם ממש דרך מובנת לעשות את המשימה הזאת ואתם יכולים ללכת לדבר עם דמויות שונות הפזורות בעולם ולעשות בשבילם דברים (כבר אמרתי שזה מזכיר משחקי Souls?). משהו שמאוד חשוב לציין הוא שהמשחק הזה אולי נראה משחק נחמד בשביל להעביר את הזמן, אבל הוא לא, המשחק הוא אפל במיוחד ומראה את האכזריות של בני אדם כאשר דוחקים אותם לקצה, אני לא יכול לפרט יותר מדי כי זה יהרוס את כל המשחק אבל אותי המשחק הזה השאיר בדכאון. אז בקטגוריה זו, כמו בקטגרויית העלילה, המשחק הצטיין.
פסקול ושמע
הפסקול של המשחק נכתב ע"י להקת הרוק-אינדי Kovalski (עצמאים נמשכים לעצמאים אחרים לא?) אשר מצד אחד יודעים לספק רוק כבד מתי שהעניינם מתחממים, ומצד שני מספקים מוזיקה שקטה ורגועה מתי שאתם צריכים להפעיל את הראש בפתירת פאזל. חוץ מזה, הם להקה ממש טובה אז הנה לינק לעמוד שלהם. השמע הסביבתי פחות מורגש במשחק זה, כי חוץ מדיבורים עם דמויות אחרות, אין עוד ממש סוג כזה של שמע, אבל כשהוא נמצא שם הוא מצויין. הדיאלוגים חלקים, הדמויות נשמעות כאילו באמת יש להם רגש וגם כשאתם עוברים קטעים מסויימים כלשהם (שוב, לא יכול לפרט יותר מדי) נשמע קול חזק וצורם שגורם לכם להוריד את האוזניות, בהנחה שהן עליכם. אז, פסקול ושמע, גם פה המפתחים עשו עבודה מעולה.
לסיכום, זהו לא משחק לכל אחד- הוא מציג קטעים קשים לצפיה ולפעמים הוא ממש מתסכל בגלל הפאזלים הקשים שלו, אבל אם אתם רוצים לחוות עולם פוסט-אפוקליפטי בצורה הכי "אמיתית" שלו, בחרתם במשחק הנכון וכדאי שתלכו לקנות את Dead Synchronicity. אתם לא תצטערו.
Dead Synchronicity
עלילה - 8.4
משחקיות - 6
גרפיקה - 8
פסקול ושמע - 8.4
7.7
מעולה
המשחק Dead Synchronicity הצטיין בכל מה שהוא לא קשור במשחקיות, פה הרגשתי שהחברה המפתחת קצת התעצלה ולא רצתה להשקיע בזה יותר מדי