כבר לא נטוש – סיקור ההרחבה Destiny 2: Forsaken

ל-Destiny הראשון היו המון בעיות ופוטנציאל לא ממומש אך לאחר ההרחבה הגדולה שלו (The Taken King) הוא הגיע למלוא גדולתו ונהפך למשחק שהתיימר להיות לפני ההשקה. נראה שזהו המקרה בדיוק עם Destiny 2 ו-Forsaken מכיוון שאני משחק בהרחבה כבר בערך חודשיים ויש לי המון לספר לכם על ההרחבה החדשה מבית Bungie שאמורה לשנות את חוקי המשחק. אז האם היא באמת כזו טובה ויש מה לעשות במשחק בימים אלו? המשיכו לקרוא וגלו…

גם חודשיים לאחר ההשקה, Destiny 2: Forsaken מרגישה בהמון מובנים ענקית. לרוב השחקנים זה היה כמעט בלתי אפשרי להתכונן ל-Raid החדש ב-10 ימים בין השקת ההרחבה להשקת ה-Raid – זה בעיקר בגלל בעיות שנפתרו רק לאחרונה עם העדכון החדש של ההרחבה שמנעו משחקנים לעלות בכוח בצורה נכונה. אם אתם שואלים אותי זו דוגמה מצויינת לאיך שהמשחק עבר מסוג משחק ידידותי לשחקנים מזדמנים לכיוון משחק שהוא בעצם תחביב המיועד לשחקני הארדקור.

למרות זאת, בסיס משחק חזק של פעילויות נגישות ומהנות, קמפיין חדש ומרתק ומצב משחק נהדר וחדשני כמו Gambit עוזרים לפצות על ההתקדמות האיטית בשלבי ה-End-Game. לאחר שני הרחבות מאכזבות אני מאוד שמח לומר שזה המצב הכי טוב ש-Destiny 2 היה בו – רק צריך להיות סבלני איתו.

בסיפור הראשוני של Destiny 2, המשחק התבסס על נבל-על כדי לקדם את העלילה, אך הפעם אנו רואים דבר שונה לגמרי ובסיפור של Forsaken אנו רודפים אחרי מטרות פחות נעלות. הסיפור מתחיל במותו של Cayde 6 האהוב ובכך שולח אותנו למסע נקמה עקוב מדם הכולל את חיסולם של שמונת הברונים – מיני-בוסים מגזע ה-Scorn החדש שהגיע עם ההרחבה.

המבנה העלילתי החדש שמתרכז בחיסול בוסים בשילוב עם האווירה האפלה שאופפת סביב הסיפור החדש מייצרים ביחד קמפיין מעניין ומגוון שבו כל משימה מרגישה הכרחית ולא סתם מטלה ללא שום נרטיב. למרות זאת, ניתן גם להריץ משימות סיפור מבלי להיתקע שעות בדיאלוגים שזה גם דבר מבורך בעיניי.

רוב משימות הסיפור של ההרחבה מתרחשות ביעד חדש שנקרא The Tangled Shore ובו ניתן למצוא את שמונת הברונים. לכל אחד מהברונים יש תכונות אופי משלו ולחלק מהם יש תכונות ממש מיוחדות לדוגמה במשימת החיסול של הברון שנקרא Trickster אנו נתקלים בהמון פצצות במסווה של engrams מזוייפים.

בעל הברית שלנו במיקום החדש הזה נקרא The Spider והוא סוג של מאפיונר מגזע ה-Fallen שגורם לנו לעשות עבורו כל מיני מטלות תוך כדי המשימות שלנו ודרכו ניתן לקבל כל מיני Bounties ולקנות חומרים ומשאבים.

כמות השעות שנדרשת כדי לסיים את הסיפור ולהגיע לשלבי ה-End-Game היא בערך 10 שעות (תלוי אם אתם משחקים לבד או בקבוצה) ולאחר סיום הקמפיין נפתח יעד נוסף ומרכזי במשחק שנקרא The Dreaming City. דרישות הכוח עבור היעד הזה מזנקות למעלה ולכן כדי להגיע ליעד החדש ולהשלים שם משימות נדרש מהשחקן כמות מכובדת של Grinding כדי להגיע לרמת הכוח הנדרשת שזה דבר מבורך שלא היה במשחק עד כה.

אך זהו המקרה עם Destiny 2 בכללי, הכיף שבמכניקת היריות המעולה של המשחק והפיתוי להשיג עוד ועוד נשקים ייחודיים מרככים מעט את החזרתיות ואת ה-Grinding האגרסיבי שלו. אז כך נוצר מצב לאחר ההרחבה שאם לא אכפת לכם לקחת את העניינים קצת יותר לאט, כנראה שלא תצטרכו לשחק שוב ושוב במשימות ישנות אלא רק להתחבר מדי שבוע ולעשות כמה אתגרים שיזכו אתכם בציוד איכותי.

לאחר בערך שבוע של משחק יומיומי הגעתי למצב בו הייתי מוכן מבחינת כוח להתמודד עם מה שיש ל-Dreaming City להציע ובכך השלמתי את ה-Quest שנותן גישה ליעד החדש והופתעתי לגלות יעד חדש המדהים ביופי שלו עם גשרים מהודרים ומבני קריסטל נוצצים. מהר מאוד גיליתי שהנוף הנחמד מטעה והעיר מלאה כולה ב-Taken ובכל מיני שערים שיכולים לקחת אותי אל ה-Ascendant Plane. גם לאחר כמעט חודשיים של משחק ואחרי ה-Raid, אני מרגיש המון מסתורין סובב סביב היעד הזה ובעיניי זה יפה מאוד ש-Bungie הצליחו ליצור מקום כל כך חי, נושם ומסתורי לאורך זמן.

ל-Dreaming City יש 2 פעילויות מרכזיות שמתחדשות מדי שבוע והן ה-Blind Well וה-Ascendant Challenge. ה-Blind Well הוא Public Event שנועד לרמות הגבוהות ביותר של המשחק והוא מציג מצב הישרדות בתוך ארנה במספר רמות קושי. גם אם נכנסתי עם Fireteam הייתי צריך לחכות עוד קצת זמן שיופיעו עוד אנשים כדי שאוכל להפעיל את הרמות הקשות יותר ואז הייתי צריך להתפלל שהם יודעים בכלל מה הם עושים. זה מאוד מתסכל לחכות המון זמן כדי להפעיל את ה-Blind Well רק כדי להיכשל בסוף אבל במידה והקבוצה מצליחה כולם זוכים בפרסים בלעדיים ובכוח גבוה.

מצד שני, ה-Ascendant Challenge הוא לא Public Event אבל עדיף להיכנס אליו כקבוצה. האתגר משתנה מדי שבוע והוא כולל דברים כמו אתגרי קפיצה, קרבות בוס מאתגרים ועוד כל מיני אתגרי חשיבה בתוך עולם ה-Ascendant הקריפי והמלא ב-Taken.

Forsaken הביאה המון דברים נהדרים ל-Destiny 2 אבל אם יש אחד מהם שבולט הכי הרבה הוא מצב ה-PvP/PvE החדש שנקרא Gambit. המשחק כולל תחרות בין 2 קבוצות במפות נפרדות והמטרה הראשית היא להרוג את כל האויבים שהמשחק שולח, לאסוף Motes שהם מפילים ולהפקיד אותם במיכל כדי לזמן את הבוס הראשי לפני הקבוצה היריבה. נשמע פשוט? אז זהו שלא כל כך – שחקנים מכל קבוצה לעיתים יוכלו לעבור דרך שער ולהיכנס למפה של הקבוצה היריבה ולחסל את השחקנים כדי להרוס להם את ההתקדמות לעבר הבוס הראשי.

מצב המשחק הזה משלב בין כל מיני מצבי משחק של Destiny ונותן לשחקן המון דברים לעשות בצורה הכי כיפית שאפשר. במהלך "קריירת הגיימינג" שלי שיחקתי בהמון משחקים מרובי-משתתפים אבל אני יכול לומר בפה מלא שמצב משחק מהנה ומקורי כמו Gambit עוד לא ראיתי ומבחינתי שווה לרכוש את ההרחבה רק עבורו.

לסיכום, יש הרבה מה לעשות ב-Forsaken, כל כך הרבה לעשות שלפעמים קשה לראות את כל מה שיש להרחבה להציע וזה יכול להיות טוב מכיוון שעבור השחקן הממוצע, להרחבה הזו יש הרבה יותר מה להציע משאר ההרחבות של Destiny 2. הגיוון והגמישות של כל הפעילויות שכבר היו במשחק והשתפרו בזכות ההרחבה עובדים מצויין עם מצב ה-Gambit החדש שתמיד מוסיף עניין לכל סשן משחק. אין ספק ש-Bungie הקשיבו למשוב מהשחקנים ויישמו אותו בצורה הטובה ביותר (ראה ערך: The Taken King) מכיוון שבזמן הנוכחי, Destiny 2 הוא יורש ראוי למשחק האגדי שקדם לו ונראה שהעתיד מבטיח ביותר עבור המשחק.

Destiny 2: Forsaken

פסקול - 9.5
עלילה - 8
פעילויות חדשות - 9
רמת שיפור של המשחק - 10

9.1

מעולה

Destiny 2 נמצא במצב הכי טוב שלו כרגע וזה בזכות Forsaken. ההרחבה הביאה איתה שינויים מבורכים לכל מצבי המשחק הקיימים והוסיפה קמפיין מרתק ואפל, מצב Gambit מקורי וממכר, יעדים חדשים עם אינספור פעילויות ועוד המון והמון דברים מהנים. אין ספק שההרחבה מעולה ובהחלט יש למה לחזור למשחק.

User Rating: Be the first one !

אודות תומר בראשי

בן 20, נולדתי וגדלתי בירושלים עיר האורות, משחק במחשב ובקונסולות מאז שאני זוכר את עצמי, נהנה לשמוע את כל סוגי המוזיקה, לראות סרטים איכותיים וכמובן לשחק כמה שרק אפשר.

השאר\י תגובה