אנחנו קפצנו חזרה אל תוך העולם המרתק של סדרת המשחקים המצליחה של Activision עם Destiny 2
כש-Destiny יצא בפעם הראשונה ב-2014, המשחק מאוד מהר נהיה הצלחה מסחרית עבור Activision, אבל גם קיבל לא מעט שליליות על דלות התוכן שלו והעלילה הקצרה שלו, שתמשיך רק ב-DLC. השאלה היא האם מפתחי חברת Bungie למדו מהטעויות הקודמות שלהם ונתנו לנו חווית משחק טובה יותר ב-Destiny 2? המשיכו לקרוא וגלו.
העלילה
אחת המגרעות הגדולות ביותר עבור שחקני Destiny הייתה העלילה; ההיסטוריה והתורה של Destiny היא מרתקת ומורכבת, אבל הבעיה העיקרית של המשחק הראשון היא שלא נכנסנו יותר מדי לעומק של העלילה והסיפורים מאחורי ה-Guardians וה-Traverler, ורק קיבלנו הרבה איזכורים ורמזים למה שהתחולל במערכת השמש בעתיד.
שחקני Destiny ותיקים רוב הסיכויים מאוד יתאכזבו מהעלילה של Destiny 2, בגלל שהיא טכנית לא ממשיכה את הסיפור של המשחק הראשון, היא איתחול של היקום של Destiny. כל הדמויות והעלילה הם חדשים, ללא שום קשר למשחק הראשון.
אתם מגלמים Guardian צעיר, אותו עצבתם לפי רצונכם וכבר בהתחלה אתם נזרקים לתוך מלחמה. Ghaul מה-Cabal Empire תוקף את העיר האחרונה של כדור הארץ ובסיס הבית של ה-Guardians, ומתכנן לקחת לעצמו ולצבא שלו את האור, הכוח של ה-Traveler שמעניק לכל ה-Guardians את כוחותיהם. העלילה היא די בסיסית עם לא מעט רגעים מלאים ברגש ומשקל. נשמע נהדר עבור שחקנים חדשים ל-Destiny נכון? ובכן, רק אם אתם חובבים של Season Pass.
בדומה למשחק הראשון, Destiny 2 נותן עלילה די קצרה שבסוף מובילה למשהו גדול יותר ומעניין יותר שמתחבא מאחורי DLC שחברת Activision מנסה למכור לנו. אני לא אומר שזה הופך את העלילה לחסרת טעם, אבל זה פשוט מתסכל שאחת התלונות המרכזיות של המשחק הראשון לא טופלה, וחשדנו בזה אחרי שמנהל הפרויקט Mark Noseworthy אמר שמשחק זה מנותק מהראשון ומוביל לעוד הרבה, הוא יכל באותה המידה להגיד "רוב הסיפור נמצא ב-DLC". אז אני לא מופתע כי זה Activision אבל בו בזמן אני עדיין מאוכזב, כי הבטא הבטיח כל כך הרבה דברים לצפות אליהם.
למרות זאת, רוב הדמויות של הסיפור מעניינות וכולם מדובבים נהדר, בעיקר ניל קפלן בתור הנבל Dominus Ghaul שאפילו הקול שלו משדר עוצמתיות, ונייתן פיליון האהוב בתור Cayde-6 המתחכם. שאר המדובבים כמו ביל נאי, פרנק לנגלה ולני ג'יימס לא ממש משאירים רושם, אבל הדמויות שלהם די מעניינות ומתאימות לעלילה של המשחק.
משחקיות וציוד
המשחקיות של Destiny 2 מאוד דומה לראשון- אתם בוחרים אחד מתוך שלושה זנים: בני אדם, Awoken ו-Exo. אחרי שהגדרתם את המראה של הדמות שלכם, אתם בוחרים מבין שלושה סוגי לוחמים Hunter, Titan ו-Warlock, כל אחד עם יכולות שונות ו-Subclasses שונים ומגניבים. החלק הכי טוב ב-Subclasses זה שאתם יכולים להכנס למצב מיוחד בו אתם מזמנים כוח קטלני שמשמיד את כל האויבים שעל המסך, למשל בתחילת המשחק שיחקתי בתור Dawnblade (אחד ה-Subclasses של Warlock) שמזמן חרב אש שיורה גלי אש מפוצצים לכל מקום, ואחרי שהחלטתי לנסות את ה-Hunter וה-Subclass שלו בשם Gunslinger, גיליתי את ה-Subclass השני של הלוחם בשם Archstrider, שנותן לכם לזמן מטה מחשמל ולעשות סלטות וגלגולים על שדה הקרב בזמן שאתם מפוצצים את היריב שלכם במכות.
זה מאוד כיף לגלות ולחוות את כל ה-Subclasses ולהשיג אותם דורש השקעה (להגיע לדרגה הכי גבוה) אבל לא השקעה שתיקח יותר מדי זמן. בשונה מ-Destiny הראשון, לעלות בדרגה נעשה קל יותר, כך שלא תמצאו את עצמכם אף פעם מפגרים מאחורי שחקנים עם יותר זמן משחק ממכם.
הציוד גם עבר שינוי- כמו שציינו בסיקור של הבטא, כעת יש לכם שלושה נשקים שונים אותם אתם סוחבים: קינטי, אלמנטי ועוצמתי, כל אחד מהם דורש תחמושת שונה ומאפשר לבחור ולגוון בין הנשקים המגניבים של המשחק. יש בהחלט גיוון בין הנשקים השונים והאפקטים שלהם על האויב, אבל הרבה פעמים הרגשתי שאני מקבל נשקים מאוד דומים אחד לשני, אפילו מספר פעמים זהים לגמרי במראה ובאופן הפעולה, כך שישנה הרגשה של שיטחיות בגיוון של הנשק. למרות זאת, כיף מאוד לירות בנשקים אלו וזה תמיד חוויה כייפית למצוא נשק חדש שעוד לא ניסיתם.
השריון של Destiny 2 נשאר אותו הדבר מהראשון, עם כפפות, קסדות ופריטי לבוש אחרים שמשפרים לכם את הנתונים. אבל בדומה לכלי נשק, אתם תגלו שרובם נראים אותו הדבר, ופה נכנסים לשימוש ה-Shaders, תוסף שמאפשר לכם לשנות את הצבע של אחד מפרטי הלבוש של הדמות שלכם, אבל בשונה מ-Destiny הראשון, הם לשימוש חד פעמי. מה שאומר שאם תרצו מראה מלא באותו הצבע, אז תצטרכו לחרוש הרבה משימות או לשלם עוד כסף. זה פשוט מהלך נוראי מצד Activision, שכבר קיבל תלונות משחקנים חדשים וותיקים של הסדרה.
המשימות
Destiny 2 בהחלט מצליח להעסיק אתכם, למרות העלילה הראשית הקצרה. חוץ מהמשימות הראשיות של הסיפור המרכזי, אתם יכולים לעשות משימות צד (די גנריות), להסתובב בכוכב עליו אתם נמצאים ולחפש חפצים נדירים במעמקי האדמה, או להלחם באירועי ענק יחד עם שחקנים אחרים ברשת. השילוב היפה הזה של אירועים עם המשימות הרגילות של המשחק, יחד עם ההחלטה להוסיף איזורים כמו מערות שמחזיקים ציוד נדיר, גורם לעולם של Destiny 2 להרגיש חי יותר.
חוץ מהדברים שאתם יכולים לעשות בעולמות של הסיפור המרכזי, אתם יכולים גם להכנס לקרבות מרובי משתמשים של PvP, בו אתם נלחמים אחד נגד השני בקרבות של ארבע על ארבע. בנוסף, יש לכם אפשרות לצאת לאירועי Raid שבועיים בהם תעבדו עם עוד חמישה שחקנים אחרים כדי לפתור חידות ולשרוד גלים על גבי גלים של אויבים, כשאתם מנסים לגבור על כל השלבים עד הסוף. זה מאוד קשה אבל הפרסים (אם תשרדו) שווים את זה.
בנוסף, תוכלו להשתתף ב-Nightfall השבועי, אירוע Strike שבועי (בנוסף לאירועי ה-Strike הרגילים) עם מספר תנאים שעליכם לעמוד בהם. זה גם אירוע שקשה לנצח אותו אבל זה אירוע שיביא לכם פרסים נהדרים שלרוב לא תוכלו להשיג בשאר המשחק.
למרות שיש פה הרבה ממה שראינו ב-Destiny הראשון, Bungie משקיעים בחלק החזק ביותר של סדרת Destiny, הקהילה. בין אם זה עם אפשרויות אינטרקציה חדשות כמו משחק כדורגל במרכז התקשורת של המשחק או אירועים שבועיים שידרשו עבודת צוות מהשבט שלכם, אחרי שתסיימו את העלילה הראשית, אתם תמצאו הרבה דברים לעשות עם חבריכם ה-Guardians.
הגרפיקה והעיצוב
המראה של Destiny 2 הוא טוב לרוב. הויזואליות של האקשן והסביבה (בכללי) נהדרת כמו במשחק הראשון, אבל ישנם עדיין מספר רגעים של טקסטורה ואיכות ירודה של אנימציה בסביבה שלכם, לדוגמא המעברים החסומים בכל עולם; במקום לקבל דלת פתוחה שממנה יוצאים להבות ועשן שחוסמים את הדרך או דלת שפשוט נעולה, המפתחים החליטו ליצור מין קיר בלתי נראה שבנוי מעשן באיכות ירודה, זה גורם למוצר הסופי להראות נמהר ועם חוסר התייחסות לפרטים.
רואים דברים כאלו לא מעט פעמים לאורך המשחק, אבל לרוב המשחק נראה ממש טוב ויש איזורים מסוימים שהעיצוב שלהם מאוד מחמיא לסיפור ולעולם ש-Destiny 2 מביא לחיים, בעיקר היופי הנטוש והעתידני של כדור הארץ ושאר כוכבי הלכת במערכת השמש.
המוזיקה
המוזיקה ב-Destiny 2 היא מדהימה כמצופה, יש לא מעט רגעים עם מוזיקה אפית שגורמת לכם להרגיש שאתם בהרפתקה גדולה בגלקסיה ענקית שמלאה במיסתורין. ישנם מספר פעמים שמצאתי את עצמי פשוט עוצר במקום ומקשיב לכלי הקשת בפס הקול של המשחק בזמן שאני מסתכל על כדור הארץ הענק והנטוש.
סיכום
לאורך הסיקור הזה מצאתי את עצמי מספר פעמים כותב Destiny ושוכח את ה-2, וזה לא בגלל שזה פשוט מספר, זה בגלל שזה מה ש-Destiny 2 מרגיש לי, כמו שחזור של המשחק הראשון.
Bungie עשו מספר שיפורים למשחקיות של Destiny הראשון, אבל רואים שבסופו של יום ההחלטה של חברת ההפקה Activision פגעה שוב באיכות הסופית של המוצר. הרצון להוציא עוד כסף מהשחקן, בין אם זה באמצעות הפיכת Shaders לשימוש חד פעמי או הימצאות שאר התוכן העלילתי ב-DLC ו-Season Pass, מאוד מורגש במשחק.
למרות זאת, Destiny 2 מצליח לתת לנו שעות על גבי שעות של משימות כיפיות במולטיפלייר ולהשיג נשקים חדשים זה עדיין כיף, רק חבל שלא נעשה שינוי משמעותי במשחק עצמו. משחק המשך אמור לנסות להתעלות על המשחק שבא לפניו ובמקרה של Destiny 2 זה לא קורה.
Destiny 2 - ציון סופי
עלילה - 5
משחקיות וציוד - 6.5
משימות - 8.5
הגרפיקה והעיצוב - 8
המוזיקה - 9
7.4
טוב
Destiny 2 מצליח להיות מאוד כייפי ועם שעות על גבי שעות של בידור עם חברים שלכם אונליין, בדיוק כמו המשחק הראשון. אבל זו הבעיה העיקרית של המשחק, הוא יותר מדי כמו המשחק הראשון, ללא כל שיפור משמעותי בעלילה או במשחקיות עצמה.