עולם אחד שבו הדיאלוג, הגרפיקה, המכניקה והמשחקיות עובדים בצורה מעולה יחדיו ומכניסים אותך לחוויה המושלמת של RPG. כן כן, המשחק הזה קיים וקוראים לו Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition. באודי יוצאת להרפתקאה חדשה עם האלפית המגניבה שיצרתי במשחק, יצאתי למסע נרחב ומסעיר במיוחד.
ארוכות הדרכים להבאת משחק RPG מורכב ומוצלח לקונסולה. הרי לא פעם ולא פעמיים כמה כותרים טובים נותרו נוצצים ורחוקים אי שם במחשב האישי ללא היכולת לשחק בהם מסיבה כזו או אחרת, והקונסולה שלנו נותרה נטולה ממשחקי RPG. נכון זכינו לקבל את המשחק האדיר The Witcher 3, אבל מאז חלף לו הזמן וכבר לא נותר לנו מה לעשות במשחק. אבל אז בדיוק שחשבנו שאין אור בקצה המנהרה, נחת לו divinity original sin 2 definitive edition, ומכאן הדרך אל האושר (והמחסור בשעות שינה) מתחילה.
חברי לאתר כבר יכולים להעיד עלי שהדברים שממש חשובים לי במשחק זה עלילה טובה, וכמובן שלא יזיק לי גם איזה מערכת קרב מוצלחת לא פחות. אומנם אני נוטה לשחק בכמעט כל סגנון אפשרי שקיים, אבל בין האהובים עלי ביותר אלו משחקי ההרפתקאה וה-RPG. אחרי הכל לא סתם בזבזתי מלא שעות על Skyrim (ואני מקווה שגם אתם עשיתם זאת), ועוד כל מיני משחקי RPG שונים למינהם (תסלחו לי מראש אבל אני לא זוכרת ברגע זה שמות על מנת למנות אותם לפיכך). אז תארו לכם את ההתלהבות שלי כשהנחתי את ידי על המשחק ל-Playstation 4 בפעם הראשונה. התקנתי את המשחק ויצאתי להרפתקאה חדשה עם דמות האלפית המגניבה שיצרתי לעצמי.
עלילה
העלילה של Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition מתרחשת אלפי שנים לאחר עלילת המשחק הראשון. ישר על ההתחלה אנחנו נזרקים אל הסיפור והאקשן המתחוללים בו, והדמות שלנו מוצאת את עצמה כלואה כאסירה על גבי סיפון של אונייה. הסיבה בגלל אנחנו כלואים היא כי השתמשנו הידע הנרחב שלנו במקור. השימוש של ילידי Rivellon במילה Sourcerer (קוסם) מעידה למעשה מה ההקשר של אותו "מקור". מבחינתם כל שימוש כזה או אחר במקור גורם להיווצרות של קרעים בריק, אותו ריק שמפריד בין עולמם של השדים לבין Rivellon. כל קרע שכזה מוביל לכך ששדים העונים לשם Voidwoken מתרוצצים להם בחופשי ועושים כזממם. לכן כל יישות קסומה זוכה לקבל קולר אופנתי שנועד לחסום את יכולות הקסם שלנו, וכרטיס בכיוון אחד לעבר Fort Joy, מושבת אסירים.
דבר מוביל לדבר ובסופו של דברים אנחנו מוצאים את עצמינו נמלטים מאותה ספינת אסירים. בחלק הזה הכיף והסיפור מתחילים באמת. כעת התפקיד שלנו בעולם הוא לתקן את אותו הקרע בין שני אותם עולמות, אותה דמות "נבחרת" שנועדה לתקן את ההרס שנעשה.
משחקיות
אחד הדברים שלפיהם אפשר לבוא ולהגדיר את Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition זה צירוף המילים שרוע ומורכב. הסיבה העיקרית לכך היא ראשית כל משחקי ה-RPG. מי מכם שיצא לו לשחק בעבר מבוכים ודרקונים לגמרי ירגיש בבית ויודע שכל סוג של דמות כזו או אחרת תשפיע על מהלך המשחק כולו. אותו הדבר גם כאן, ההחלטה שלנו לגבי התפקיד של כל דמות הוא קריטי וחיוני להמשך המשחק. במידה ובחרנו בצירוף הקדוש והטוב יהיה בסדר. מי מאיתנו שרוצה לאתגר את עצמו ולבחור בצירוף קצת פחות יעיל כנראה ימצא את עצמו בבור גדול יחסית.
בתהליך יצירת הדמות שלנו לפני תחילת המשחק, יש לנו את האופציה לבנות דמות או לבחור באחת מוכנה בעלת רקע ונתונים מוכנים לתחילת המשחק. כל הדמויות בהן לא בחרנו יהיו זמינות לנו לאחר מכן במהלך המשחק בתור חברי מסיבה אפשריים. אתם צריכים לקחת בחשבון שאל המסיבה שלכם תוכלו לצרף אך ורק 3 דמויות, אז תחשבו טוב טוב את מי אתם בוחרים לצרף אליכם. מי מכם שממש רוצה לפלפל את העניינים מוזמנים לבוא ולשחק יחד עם עוד 3 חברים באון-ליין. רק תעשו לעצמכם טובה ותוודאו שאותם חברים יודעים מה הם עושים במשחק.
אומנם בתחילתו המשחק לא ממש מקנה לך את התחושה של משחק RPG, אבל זה רק בהתחלה ככה. Divinity: Original Sin 2 מראה לנו כיצד כל מטרה שלנו יכולה להתפרק ולהתפצל למספר עצום של שיחות חולין קטנות, וככה יש לנו מספר גדול לאיך להשיג את אותה המטרה, כשכל אחת מהדרכים היא בצורה שונה לחלוטין מהשניה.
מי מכם שבוחר להשקיע את הזמן שלו בכל מיני דברים, הוא למעשה המרוויח הגדול. כל אחת מדמויות ה-NPC שבמשחק שונה מהקודמת לה. אומנם חלקם שולחים אותנו למשימות קלאסיות של משחקי RPG אבל הצגה שלהם הייתה כה מיוחדת ושובת לב, עד שבאמת מצאתי את עצמי מתלהבת מהמשימות הלא כל כך מקוריות הללו. מי שמוצא את עצמו מסתובב ומטייל לו ברחבי Fort Joy שייקח בחשבון שלהכיר את כל האוכלוסיה ששם ייקח לו הרבה מאוד זמן, ולכן אני קצת ויתרתי על זה במהלך המשחק שלי באיזשהו שלב (אבל לא כל מה שלא מתאים לי אומר שזה לא מתאים לכם, תצאו לחקור).
הקרבות במשחק הם ללא ספק אחד המאפיינים הבולטים בו. גם משחק ברמה לא גבוהה במיוחד יכול להוביל אותך לקרבות מאתגרים, עד שלפעמים אתה חושב לעצמך אם הייתי נמנע מהקרב הזה כנראה שזו הייתה האופציה הנכונה ביותר לבצע באותו הרגע. בקרב עצמו כל מהלך עולה לנו AP, ואותו אנחנו צריכים לחשב בחוכמה רבה. במידה ואנחנו בוחרים לסיים את התור שלנו מוקדם יותר, ה-AP יכול לעבור לתור הבא שלנו. האופציה הזו הייתה לי קצת פחות שימושית מכיוון שבכל תור כמעט ולא הייתה לי הפריווילגיה לבוא ולוותר ככה סתם על AP. זה או שהייתי צריכה לזוז או לתקוף ולכן לא ממש יצא לי להעביר AP לתור הבא שלי.
השימוש של Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition באלמנטים עצמם הוא אחד הדברים המעולים שלא ממש יצא לי להיתקל בהם במקום אחר. במידה ואנחנו עוברים עם הדמות שלנו על משהו שעולה באש, גם אנחנו עולים באש ומאבדים חיים בצורה הזו. דרכנו על אזור מורעל, נחשו מה? גם הדמות שלכם עכשיו מורעלת. כמובן שלכל דבר שכזה יש משהו מנוגד שניתן להשתמש בו על מנת לנטרל אותו. מים מנטרלים אש, חשמל מנטרל שלוליות וכו'.
עוד דבר ששווה לציין זה ה-AI המחוכם של המשחק, שלמעשה מחקה את המהלכים שלנו, והופכת את הניצחון למירוץ של מי עושה מה קודם. כמובן שחשוב לבוא ולהיות חזק, אבל מה שיפה ב-Divinity: Original Sin 2 זה שגם ההשפעה של הקסם והשיריון גם באה לידי ביטוי, והופכת לגורם מכריע בקרב. מי שאמיץ מספיק יכול להסיר מעליו את השיריון שלו, וככה הוא מקבל עוד שכבה בקרבות עצמם.
ויזואליות
תגידו מה שתרצו אבל מבחינתי גם אנימציה צריכה להיות טובה ומושקעת לא פחות מהסיפור או המכניקה עצמה. מיותר לציין שהאנימציה ב-Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition היא מעולה, ומתאימה לאווירת המשחק עצמו. צבעונית בעלת פרטים קטנים, שגם נעה בצורה חלקה גם בקונסולת ה-Playstation 4 הלא כל כך חדש שלי. גם התצורה והגישה של התפריטים השונים והמרובים על גבי הסוני היא טובה, וזה למעשה הישג שראוי לציון עבור Larian Studios משום שזו הסיבה שבגללה משחקי RPG רבים לא מצליחים להגיע לקונסולות. היא מובנת וניתן להגיע לכל תפריט בקלות וביעילות מבלי לשבור את הראש יותר מידי.
לסיכום
כפי שציינתי בהתחלה, משחקי RPG לקונסולות זה דבר קצת מורכב, ולצערי לא תמיד בא לידי ביטוי בצורה טובה במיוחד. במקרה של Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition מבחינת מכניקה, הכל מתפקד מעולה כמו מכונה משומנת היטב. גם ההנגשה של התפריטים מבוצעת כאן בצורה מושלמת. מבחינת המשחקיות, לא משנה באיזו רמת קושי תבחר לשחק ה-AI של המשחק ידאג לאתגר אותך בצורה הנכונה ביותר שתגרום לך לחשוב טוב טוב על כל מהלך שאתה מבצע במהלך הקרב. הסיפור עצמו אומנם לא מקורי במיוחד, אבל כל השאר בהחלט מפצים על כך.
מי שמחפש משחק RPG מעולה לקונסולה, זה המשחק עבורו. רק קחו לתשומת ליבכם שהמשחק לא מיועד לשחקני RPG מתחילים, וזאת בשל המורכבות של המכניקות שלו. הוא פונה לקהל המנוסה יותר שיצליח להתמודד עם כל מה שנזרק עליו במהלך המשחק.
Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition
עלילה - 8
משחקיות - 10
ויזואליות - 10
אתגר אסטרטגי - 10
9.5
טוב מאוד
Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition מספק לנו את חווית ה-RPG המושלמת עבור הקונסולות.