DOOM הפך להיות הפתעה מאוד נעימה בז'אנר משחקי היריות היבש כאשר שוחרר בחודש שעבר, כששחקנים ותיקים חזרו אחורה בזמן לימי משחקי היריות הישנים והמהירים, לא בשונה מ-DOOM כעת. למרות זאת, רוב ההפתעה והעונג באו בעיקר ממצב המשחק לשחקן יחיד, שהיה בכל ליבו DOOM אמיתי, אבל ה-Multiplayer, הדבר שהופיע לרוב בשיווק המשחק לא עלה על הציפיות, ואולי טיפה אכזב.
יש בכך קצת היגיון, מצב ה-Multiplayer היה מלא ב"סטריאוטיפים" של משחקי היריות המודרניים, בעוד שמצב המשחק לשחקן יחיד לא. היה נדמה כאילו חברה אחרת פיתחה את מצב ה-Multiplayer, בגלל שזה מה שקרה- הוא פותח על ידי Certain Affinity.
אבל כל זה עלול להשתנות- נדמה ש-id Software תיקח את השליטה על מצב ה-Multiplayer לעצמם, בניסיון לתקן את החסרון הברור של המשחק. מרטי סטראטון, מפיק בפועל ובמאי DOOM, סיפר ל-EuroGamer: "אין חוסר התחייבות למשחק כמשחק Multiplayer מהצד שלנו. אנחנו כבר עובדים על קרבות פרטיים עם הגדרות משחק אישיות, ואנחנו מצפים לכלול את זה בעדכון החינמי הקיץ."
הוא גם דיבר על המאפיינים החסרים שנעלמו מהמוצר הסופי לאחר שהופיעו בגרסת האלפא של המשחק: "היו כמה כלי מפתחים באלפא שידענו שאנחנו צריכים לשפר לפני שחרור המוצר ללקוחות, וכמו שהוזכר, אנחנו עובדים על רוב העדכונים הללו עכשיו."
לבסוף, הוא דיבר על המאפיינים המרכזיים ששחקנים ביקשו: "המטרה שלנו לשחקנים בהשקה הייתה לתת להם מגוון של מצבים לבחור מהם, כך שהם יוכלו לבחור בגמישות את סוג המשחק שהם מעדיפים לשחק, תוך כדי שמירה על קהילת השחקנים מאוחדת," סטארטון אמר. "יחד עם זאת, מערכת התאמת המשחקים יכולה במהירות להעביר אותם ללובי עם שחקנים אחרים ולאחר מכן לשרת שמספק את החוויה הטובה וההוגנת ביותר לכולם."
סטראטון גם רמז שקרבות פרטיים עלולים להגיע ל-DOOM בקרוב בזמן הראיון: "אנחנו מרגישים כאילו זה ייתן לשחקנים את הפתרון המיידי, כמו אלו שרוצים להשתמש בקרבות פרטיים כדי להמנע מרמאים, לשחק רק עם חברים או לסדר הגדרות תחרותיות. למרות זאת, אנחנו עדיין שוקלים את המאפיינים והשיפורים של דפדפן קרבות מסורתי."
לבסוף, הוא ציין ש-Certain Affinity כבר לא עובדים על המשחק, ושכל תמיכה עתידית למשחק (שממנה כנראה נראה הרבה בעתיד, ואולי אפילו ב-E3) תעשה על ידי id וחברות בת אחרות של ZeniMax.
מה אתם חושבים על ההכרזות של סטראטון? ספרו לנו בתגובות.