Dungeon Defenders הינו משחק RPG שזה Role-playing game, בגוף שלישי הכולל בתוכו אספקטים של (TD (Tower Defence. במשחק, אתה ועוד חבורה של 3 חברים נלחמים בArena קטנה כאשר נמצאים בה 1-3 יהלומים מיוחדים הנקראים Ethernia Crystals. מטרתך היא להגן על היהלומים האלה כנגד מפלצות ההולכות ומתחזקות ככל שמתקדמים בשלבים. המשחק שוחרר ב-18 לאוקטובר 2011.
מה שוגרם למשחק להיות כיף במיוחד הוא התמיכה המלאה בכל האספקטים של Party Games וCO-OP:
1. תמיכה בשלטי Xbox
2. תמיכה ב-Online (תומך Gamespy וSteam) ו-Local
3. יכולת Replay מדהימה כך שלעולם לא נמאס מהמשחק
דבר נוסף, הוגרם למשחק להיות כל כך כיף כ – Party Game הוא הצורך בשיתוף פעולה, אם אין כזה, הסיכוי להצליח להישאר בחיים לאורך זמן הוא מזערי.
הרעיון בשיתוף הפעולה הוא שכל ה"בניינים" שחברי הקבוצה בונים, יכולים לההרס וגם ניתנים לשדרוג, ולכן, אם חבר קבוצה אחד יכול לתקן בניין (גם אם הוא לא נבנה על ידו) הוא צריך לתקן אותו, אחרת הוא יהרס וצריך לבנות חדש ולשפר אותו חזרה (מה שלוקח המון נקודות Mana שמושגות ע"י הרג מפלצות).
אספקט נוסף שיש למשחק הוא ה – RPG כמובן, ישנם 4 דמויות שניתנות לשחקנים בהתחלה:
1. Huntress
2. Squir
3. Monk
4. Apprentice
ועוד דמויות הנפתחות בעת התקדמות בסיפור (תוכלו ליראות את הדמויות בעיון הלינק הבא)
לכל דמות יש התקפות משלה וגם ביניינים הייחודיים לה, כך שכל ארבעת חברי הקבוצה יבחרו דמויות אחרות שיהיה מגוון של ביניינים הניתנים לבנייה, אחרת, האופצייה היחידה היא לשים המון בניינים מאותו הסוג (וכמובן, לכל בניין יש יתרונות וחסרונות.) כך שיהייה סוגי מפלצות שממש יקשו על ההגנות, לדוגמא: אם 3 מחברי הקבוצה בחרו Squir שהוא בעל הגנות מאוד חזקות שקצב ההתקפה שלהן נמוך, גובלינים קטנים שרצים מהר ובאים בכמויות יוכלו מהר מאוד להגיע להגנה ולהרוס אותה בזמן שהיא מורידה להם פי 3 חיים ממה שיש להם ולא מצליחה להרוג את כולם בזמן.
דבר נוסף מאוד יפה במשחק, הוא הטקסטורות הנחמדות שמוצגות במשחק.
המשחק ברזולוציית 1080P סטנדרטית בלי יותר מידי שיפורים גרפיים, אך מה שנותן למשחק את הכיף בעייניים הן הטקסטורות הייחודיות, הטקסטורות נוצרו במיוחד ולא הושפעו מאף משחק שקיים בשוק אלה פותחו אך ורק למשחק הזה.
ברגע שמתחילים לשחק רואים את הגרפיקה של התאורה שנראית מעולה וגם את טקסטורת המפלצות.
חוץ מזה, למשחק יש יכולת הReplay (המשחק לא נמאס ברגע שגומרים אותו, אלה עדיין ממשיך להיות מעניין), במשך המשחק הדמות שלך עולה רמות, משיגה נשקים ומגנים, ובניינים חדשים לבנייה, ברגע שגמרתה את כל המשימות של הסיפור מתחילה האופציה הכי מעניינת. Challenges הם כמו השלבים הרגילים אך מביאים איתם איזה שינוי קטן בצורת המשחק, למשל: אחד האתגרים שאני אישית הכי אוהב נקרא PVP Hall והשינוי הקטן שיש לו הוא שלא רק שצריך להגן על היהלום מפני מפלצות אלה גם מפני החברים לקבוצה. המשחק נגמר שהיהלום נהרס והשחקן שהרג הכי הרבה שחקנים אחרים מנצח.
הרעיון של הוספת אתגרים למשחק היה מכריע במשחק הזה, ללא זה, המשחק משעמם אחרי כמה שלבים (שרוצים להתרענן באיזה אתגר מיוחד). אתגרים ניתנים להורדה בחינם או בתשלום מחנות הSteam Workshop או בחבילות DLC,
כך שככול שאנשים ימשיכו לשחק, אתגרים ימשיכו להבנות והאפשרויות הן אינסופיות.
המשחק עצמו בנוי על הרעיון של Waves, המשחק מתחיל ב Build Phase שנותן לשחקנים זמן לבנות את ההגנות ובניינים שלהם וגם לתקן את הבניינים הפגועים ולאחר מכן מגיע ה Combat Phase, קטע בוא מגיעים מפלצות את תוך ה-Arena ומטרת השחקנים היא לחסל את המפלצות עד שכל המפלצות מתות. לאחר שכל המפלצות נהרגו, בין אם בגלל הבניינים ובין אם בגלל השחקנים עצמם, המשחק מתקדם חזרה ל – Build Phase כך שיש עוד זמן לתקן ולבנות בניינים וחוזר חזרה ל Combat Phase וחוזר חלילה. על מנת לבנות את הבניינים השחקנים נדרשים לנקודות Mana (המוקרות לנו ממשחקי RPG אחרים), את נקודות הMANA השחקנים מקבלים כאשר מפלצות נהרגות. כל בניין לוקח מהשחקן מספר נקודות MANA (ככל שהבניין יותר טוב, כך הוא עולה יותר נקודות MANA). על מנת לשדרג את הבניינים המשתמש דרוש גם כן לנקודות MANA אך הפעם, ללא קשר לכוח הבניין נקודות הMANA הנדרשות הן קבועות, לרמה 1 המשתמש דרוש ל 100 נקודות MANA, לרמה 2 200 נקודות, לרמה 3 400 נקודות וכן הלאה (פי 2 מהדרגה הקודמת). כדי שהשחקנים לא ייבנו המון בניינים לא משודרגים וככה יהיה מאוד קל, המפתחים יצרו הגבלה למספר הבניינים הניתן לבנות. ההגבלה נוצרת כך שלכל בניין יש Build Points (ככל שהבניין יותר טוב כך יש לו יותר Build Points) ולשחקנים אסור שיהיה יותר מ100 Build Points, ככה שאם הגעתה ל100 Build Points אתה לא יכול לבנות יותר בניינים, אלה רק לשדרג בניינים קיימים. (או להרוס בניינים קיימים ןלבנות אחרים במקומם).
השילוב בין RPG לTD הוא שילוב מעניין שמוצג לראשונה אי פעם במשחק הזה. לדעתי, כדי שהשילוב יהיה נוח וכיף הוא חייב להיות נוח למשתמש ומציע מעברים מהירים בין תפריטים של כל אחד מהג'אנרים.
במשחק ישנם שני סוגים של תפריטים, תפריט הRPG שניתן לפתיחה ע"י לחציה על מקש הBack בשלטי הXbox 360 או על מקש הגלגלת בשימוש בעכבר ומקלדת. התפריט מציע תכונות מוקרות ממשחקי RPG אחרים כגון: העלעת נקודות לSkills והחלפת פרטי לבוש ונשקים.
התפריט השנייה, תפריט הTD נפתחת באמצעות לחיצה על כפתור הRight button או ע"י לחיצה על מקשי המספרים במקלדת והשליטה בתוך התפריט מתבצעת באמצעות הגלגלת השמאלית או העכבר. התפריט מצייעה (כמו תפריט הRPG) אספקטים ותכונות מוקרות ממשחקי TD אחרים כמו בניית בניינים חדשים, תיקון ביניינים פגועים, שדרוג בניינים והריסה של בניינים קיימים.
סך הכל, נראה כי המשחק באמת ממצע את השילוב ועושה אותו נוח ומהנה.
פיזיקת המשחק היא רגילה ומוכרת לנו ממשחק RPG ב – Third Person אחרים הכוללת באגים מוכרים אך לא דומיננתים ומעט מאוד Entities כך שאין דרישות מערכת גבוהות מידי. דרישות המערכת למשחק הן:
מעבד: 1.0 GHz Dual-Core
כרטיס מסך: Shader Model 3 support, 256 MB video memory
זיכרון: GB 1
מערכת הפעלה: winXP\Vista\7
זיכרון פנוי: 2 GB
לסיכום, נראה כי המשחק בנוי טוב, אך ישן מכל הבחינות. הוא כיף ביותר ובנוי כך שלעולם לא יימאס ממנו. הוא לא קשה להבנה ופשוט להתחיל לשחק בוא. המלצתי האישית היא לשחק את המשחק רק עם חברים קרובים, דרך Online או Local כך שכולם יודעים לעבוד טוב ביחד וכך ההצלחה תהיה בהתאם. בנוסף, אני ממליץ לשחק אם מגוון דמויות ולשחק באתגרים שהמשחק מציע.
טוב, אז אחרי שנהננו מהמשחק הזה, בוא נדבר קצת על Dungeon Defenders 2.
Dungeon Defenders 2 הוכרז ואף בשלבי Pre – Alpha אך עוד לא הוכרז תאריך שחרור. בשלב הזה ידוע לנו שהוחלף מנוע פיזי וגרפי למשחק אך המשחק נשאר בסגנון RPG-TD.
נראה כי החברה החליטה להחליף את הטקסטורות שלה בטקסטורוט מוקרות ממשחקי Action – RPG אחרים.
המנוע הפיזי שונה גם הוא למנוע חדש יותר וכך גם דרישות החומרה עלו, אנחנו עדיין לא יודעים מהן דרישות החומרה החדשות אבל נראה כי הם לא יהיו גבוהות במיוחד ומחשבים ביתיים יוכלו להריץ את המשחק ברזולוציה גבוהה.
בשלבים אלה החברה ממשיכה לפתח את המשחק ומשאירה הוא את משחק הCO – OP האהוב במתקונת המוכרת מהמשחק הראשון.