משחק החידות החדש ינצל פונקציות מסויימות של השלט על מנת להעמיק את החוויה של השחקן ואת האווירה
Dying: 1983 הוא משחק חידות מגוף ראשון עם אווירה של אימה לא ברורה. במשחק זה אנחנו נאלץ לפתור מאות חידות קטנות וגדולות ולהשתמש בעזרות חפצים יוצאי דופן על מנת להבין היכן אנחנו, מדוע דווקא אנחנו, ויותר חשוב, איך אנחנו בורחים. על פי מנכ"ל החברה המפתחת (NEKCOM) והבמאי האומנותי של המשחק, לו קשיאנגו, "תכננו את המשחק סביב התכונות הבלעדיות של השלט, על מנת להעמיק את החוויה של השחקן ולעזור לו להישאב אל תוך עולם המשחק. לדוגמא, אם השחקן ישתה שיקוי אשר יחדד את החושים שלו, השלט ירטוט ויגיב קלות על מנת לתת תחושה של חושים חדים יותר".
Dying: 1983 מיועד להיות משוחרר אקסקלוסיבית עבור ה-PlayStation 5 מאוחר יותר השנה.