פרוייקט Atlas יירתום את יכולות למידת המכונות בצורה מרהיבה ומרשימה במיוחד.
החברה שכולנו אוהבים לשנוא בגלל כל המיקרו-רכישות שהיא מכניסה למשחקים שלה, הלא היא EA (המוכרת גם כ-Electronic Arts) מכריזה על פרוייקט Atlas. בפוסט שנכתב על ידי Ken Moss (קצין הטכנולוגיה הראשי של החברה) הוא הכריז על הפרוייקט החדש עליו הם עובדים. מדובר בפלטפורמה המורכבת ממנוע ושירות עליה עובדים למעלה מ-1,000 עובדים בחברה.
"היום אני רוצה לחלוק איתכם הצצה מבפנים לגבי הדבר האחרון עליו אנחנו עובדים, וזאת על מנת להביא יחדיו כמה מהטכנולוגיות המשתנות לתוך פלטפורמה ליצירת משחקים המשלבת מנוע + שירות." אלו חלק מדבריו של Moss.
נדמה שפרוייקט Atlas ימנף את טכנולוגיית מחשוב הענן לבינה מלאכותית שתעבוד ותלמד באופן עצמאי. זאת בשביל לייצר כלים שיכולים לייצר תוכן דינאמי שמשתנה במקום שיהיה מבוסס על קידוד שנכתב מראש. Moss מביא לנו את הדוגמה של NPC דינאמיים שהתגובות שלהם ישתנו בהתאם למצב הקיים כתחלופה לכך שיהיה להם תסריט קבוע מראש.
"מינוף הבינה המלאכותית ולמידת מכונה ייתנו ליצרניות המשחקים את היכולת לייצר אינטרקציות עם דמויות ללא שחקן בדרך שבאופן וירטואלי תהיה כמעט בלתי ניתנת לפענוח מאינטרקציה אנושית. ככה שבמקום תסריט ידוע מראש ולוגיקה מבוססת על תבנית עבור התנהגות של NPC, זה יאפשר לאותה דמות להתנהג באופן דינאמי, לא עקבי, ומציאותי לחלוטין. תדמיינו שאתם משחקים ב-Madden וברגע זה זרקתם את היירוט השני שלכם במשחק כנגד אותם 2 מגינים שגרמו לזריקה הראשונה שלכם לשנות כיוון. במקום שהפרשן יציין שביצעתם זריקה, האינטליגנציה המלאכותית תייצר תגובה לא צפויה בזמן אמת שתביא לפרשנות שתציין שזו זריקה צדדית, כנגד 2 מגינים. וזה נעשה במקום לזרוק את הכדור לאיזור החלש מעל האיזור האמצעי הצמוד אליך, שהיה חשוף לחלוטין. זה ללא ספק ידחוף את המשחק לרמה גבוהה יותר של חוויה מציאותית. הבינה המלאכותית עובדת יחד עם המשחקיות שלך, היא מגיבה לצרכים שלך בתור שחקן."
"באמצעות פרוייקט Atlas אנחנו עובדים כעת לייעל את מערכת הענן של מנוע השירות, על מנת שיוכל לטייח את הפיזיקה והסימולציה של המשחק במקום שיהיה מובנה בשטח חד צדדי של מתקן המשתמש. הפרוייקט שבבסיסו הוא על טכנולוגיית ענן, תהיה לנו היכולת לשבור את ההגבלות של מערכות אינדבידואליות. בעבר כל סימולציה או טיוח של משחק פעולה הייתה מוגבלת בביצועי המערכת של הפלטפורמה של השחקן. על ידי ניצול של כוח מחשוב הענן שחקנים יכולים לגשת אל שרותים רבים, המושקעים בביצוע משימות מסובכות, העובדים בשיתוף פעולה עם המערכת של המשתמש, וכל זה בשביל להעניק לו דברים מוחשיים כמו הרס ריאליסטי במיוחד במשחקי HD חדשים. שכיום הם בלתי נבדלים מהחיים האמיתיים. אנחנו עובדים בשביל לפרוס את הרמה הזו במחשבה של משחקי וידאו עבור כל מכשיר."
דבר נוסף שאותו כלל Moss בדבריו זה כיצד עובד הפרוייקט השאפתני בדברים הצפויים לבוא. "בעוד שאנחנו עובדים עם מספר עולה של שותפים מחוץ ל-EA, על מנת לייצר את הפלטפורמה טוב יותר, אנחנו גם מצפים מהם לשתף ולחלוק היבטים שונים בכדי להבטיח שהפלטפורמה שאנחנו בונים תתאים גם לדרישות שלהם. וכמו תמיד השחקנים שלנו ימשיכו לשרת אותנו כקרן האור המנחה שלנו, על ידי שיתוף של מה הם רוצים לראות בעתיד של חוויית משחקי הוידאו."
את דבריו סיים בכך שאמר כי עדכונים נוספים אודות הפרוייקט ימשיכו להגיע בעתיד. מה שבטוח זה שאנחנו נהיה כאן בשביל להביא לכם אותם.
ספרו לנו מה אתם חושבים על הפרוייקט החדש של EA. נשמח לשמוע את התגובות שלכם בנושא.