עולם קסום – סיקור המשחק Solasta: Crown of the Magister

המשחק Solasta על פניו נראה כמו משחק מבוכים ודרקונים ממוצע עד שצוללים לתוך עולמו המרשים שמשלב לחימה טקטית עם קצת מזל

אחרי שהוכרז בשנת 2019 המשחק Solasta: Crown of the Magister מחברת המשחקים Tactical Adventures יצא לבסוף לגישה מוקדמת ואנחנו זכינו לסקר אותו כאן.
Solasta הוא משחק לחימה טקטי המבוסס על חוקי המהדורה החמישית של קהילת מבוכים ודרקונים, ומבחוץ הוא נראה כמו שאר המשחקים מסוגו-
השחקן צריך לאסוף לוחמים, להלחם במפלצות, לחזק את אותם לוחמים וכו' אך כשמתחילים להכנס לאווירת המשחק ניתן לראות שהוא מכיל הרבה יותר תוכן ומושקע עד הפרטים הקטנים.

solasta

אומנות יצירת הדמויות

החלק הכי מדהים במשחקי מבוכים ודרקונים ובמיוחד במשחק הזה, הוא יצירת הדמויות שמאפשרת לשחקנים לבחור כל פרט בארבעת הדמויות שבהן הם ישחקו, החל מסוג הלוחם והגזע שלו (לוחם, קוסם, גמד, זכר או נקבה) ועד לבחירת הפרטים הקטנים ביותר. פרטים כמו תת הגזעים לכל דמות או יכולות ספציפיות, שישפיעו בשלב מאוחר יותר על הסיפור שבחרתם לדמות, גורמים ללחימה להרגיש שונה עבור שתי דמויות מאותו הגזע/תת-גזע או סגנון לחימה מעט שונה. בנוסף, האיזון של הצוות ישפיע על הבונוסים או החסרונות שהשחקן יקבל בעקבות הבחירות שלו כמו השפות או יכולת הראייה של כל דמות, כך למשל דמויות שלא יכולות לראות בחושך יתקפו בדיוק נמוך יותר ללא מקור אור לעומת דמויות "שמורגלות לחושך".
הפתיחה של המשחק מציגה את ארבע הדמויות שיצרתם עם הסיפור של כל אחת. סיפורים אלה פועלים כמדריכים לצורת הלחימה השונה של כל דמות, וזהו עוד ייתרון יחודי למשחק שלא חוויתי במשחקים אחרים.

חשיבה טקטית

במהלך המשחק והקרבות ניתן להשתמש בלפידים כדי לשפר את יכולת ההתקפה או להפעיל חפצים שונים בעולם באמצעות כישופים, וגם ניתן גם להשתמש בקסמים כדי לשפר את הציוד של הדמויות כמו חרבות או מגנים. אבל החידוש המשמעותי במשחק הזה מגיע בטקטיקה בזמן הקרב, הלחימה מהנה וחייבת להתבצע בצורה חכמה. אם אתם אוהבים ללחוץ על כל מקש אפשרי עד שיריבכם מת זהו לא המשחק בשבילכם. כאן השחקן צריך לתכנן את המהלכים שלו כל תור ולהבין את דרך הפעולה הטובה ביותר. כשהתחלתי לשחק הדמויות שלי היו חזקות וניצחתי כל קרב בצרה קלה יחסית, עד שהתקדמתי מספר שלבים והתחלתי להפסיד כי פשוט התקפתי ללא שום טקטיקה את מפלצות האויב שהיו חזקות ממני בצורה משמעותית. הבנתי שכדי לשחק בצורה הטובה ביותר אני צריך להשתמש בסביבת הקרב לטובתי ולנצל את התורות ליותר מ"רק התקפה והגנה". בתור דוגמא, בקרב אחד נלחמתי באויב שעמד בנקודה גבוה וכדי להביס אותו התקפתי אותו עם הקוסם מרחוק ולא עם הלוחם מקרוב במקום לבזבז את הסיבובים בטיפוס כדי להגיע אליו. בנוסף מדריכים שונים לאופן הקרב נפוצים גם בזמן הקרב כך שהמשחק מכוון את השחקן לשחק בצורה הטובה ביותר.

בסיבוב רגיל, תוכל לבצע פעולה, לנוע, לתקשר עם חפץ במפה או להתקיף. במקום להתקיף את היריב שעומד עשרים משבצות ממכם תוכלו לפעול בצורה יעילה יותר ולהכין פעולה שתופעל בתגובה לאויב כשהוא יזוז בתורו. אפשרות אחרת לשימוש חכם בתורכם יהיה למשוך את האויב אליכם כדי למנוע מהדמויות שלכם לקבל נזק ולהפעיל מלכודת באיזור כדי לחסל אותו במכה אחת, כמו לדחוף סלע או להפיל אותו לבור. עובדה נוספת שהפתיעה אותי הייתה שלפעמים כל הדמויות שלי החמיצו את התקפותיהן בעקבות כישוף שהוטל עליהן או שהן לא יכלו לראות בעקבות תנאי המפה, במקרים האלה חשוב להיות זהירים ולנסות להימנע מהתקפת האויב עד שההשפעה הרעה תפוג ואז להתקיף שוב ולנצח.

solasta

מבנה משחק

המשחק מורכב מכמה אזורים מעבר לסיפור הראשי כאשר האזורים אינם מחוברים ישירות והשחקן יכול לנסוע בניהם עם מפת הנסיעות של המשחק. מערכת הנסיעות היא ייחודית אך מעט מעצבנת, כאשר בכל פעם שהקבוצה שלכם תעבור בין איזורים שונים במפה קיים סיכוי שהם יפגשו בחבורת שודדים ויהיו חייבים להלחם בהם כדי להתקדם. היתרונות היחידים במצב הזה הם שלפעמים הקבוצה תיתקל באיזור מיוחד כמו משימת בונוס בדרך ליעד שלהם. לאחר שתגיעו לכל אזור תוכלו לחקור אותו, כאשר שני סוגי האזורים במשחק הם ערים וצינוקים. בערים תוכלו למצוא משימות, לקנות ציוד ואביזרי קסם שונים, ולכרות בריתות. בצינוק, פשוט תעשו מה שתמיד עושים בצינוק: הורגים מפלצות ומוצאים אוצרות. הגישה המוקדמת במשחק כוללת רק מעט צינוקים לחקור. עם זאת, יש מספיק מה לעשות בכל אחד מהם מבחינת חקר ולחימה.

קוביות ולחימה

כמו בכל משחק מבוכים ודרקונים, Solasta: Crown of the Magister מסתכם בהטלת הקוביות. כל מפגש, התקפה, יכולת מיוחדת, גילוי האויב ועוד,
יחושבו על ידי שילוב של הטלת הקוביות בזמן אמת והנתונים של הדמויות, את הקוביות האלה ניתן לראות בתחתית המסך, אבל אם תרצו לחוש חווית משחק מסתורית יותר תוכלו להוריד אותם בהגדרות.

מבחינת תנועה, הכל מבוסס על מעיין רשת משבצות ולכן המיקום של כל דמות חשוב וישפיעה על ההתקפה שלה ועל האופן שהיא תפגע מהתקפת האויב. כך למשל יהיה יותר קשה יותר לפגוע באויב אם הוא לא מואר או אם הוא מאחורי מגן אבן, תבניות תנועה שונות ישמשו כנגד מפלצות שונות וכו'. כל האפשרויות האלה יכולות להראות מפחידות בהתחלה ואולי לא תוכלו לנצח בקרבות מסויימים אם לא תפתיעו את אויבכם, אבל שנכנסים לאווירת המשחק הטקטיקות ואופן המשחקים הופכים פשוטים במיוחד, ואחרי כמה קרבות כבר יכולתי לגבש אסטרטגיה שונה לכל אתגר. למשל, בקרבות נגד בוסים, הייתי מביא את הקוסם למקום גבוהה, ופוגע בבוס בדיוק מושלם כשהוא עדיין התעסק עם שאר הלוחמים בחבורה שהעסיקו אותו.

ממשק המשתמש

ממשק המשתמש במשחק עושה עבודה דיי טובה כאשר ברור מה התפקיד של כל כפתור ותמיד אפשר להבין איזה כפתור הוא לריצה, התקפה, הטלת לחש קסם, ועוד…
מבחינת גרפיקה ואנימציות, הם לא רעים, אבל גם לא מדהימים. לפעמים אפשר להתקל באנימציות מגושמות בעיקר בדיאלוגים בין הדמויות, מצד שני זו עדיין גישה מוקדמת ואני מקווה לשיפור בעתיד. האנימציה בזמן הקרב לעומת זאת נעשת בצורה מצויינת וכמעט אפשר להרגיש את הפגיעה של כל קסם עוצמתי או חרב באויב.

solasta

סיכום

חלק מאפשרויות במשחק אמנם קצת קשות להבנה בהתחלה אבל הלחימה המרהיבה, החקירה של כל עולם, ותכונות נוספות בזמן הקרב מפצים על כך.
אם אתם עדיין לא בטוחים שאתם מכירים את עולם המבוכים ודרקונים ואיך הוא עובד, כדאי לכם לשקול את המשחק הזה בתור אתגר, לא בהכרך בגלל הקושי שלו אלא בשביל החשיבה הטקטית, והמכניקה הנוחה והידידותית שלו.

Solasta

ציון סופי - 9

9

טוב מאוד

אם אתם אוהבים משחקי תפקידים או את עולם המבוכים ודרקונים, אל תחשבו פעמיים, Solasta הוא בהחלט בשבילכם, ואם עדיין לא נחשפתם לעולם משחקי התפקידים המשחק הזה יכול להיות התחלה מצויינת בעקבות המכניקה הנוחה שלו.

User Rating: 4.7 ( 1 votes)

אודות סולומון איתי

איתי סולומון, גיימר, אוהב מחשבים סרטי קולנוע וסדרות. מעריץ של mortal kombat ותמיד שמח לדון בכל נושא מעניין!

השאר\י תגובה