כמו רבים מאיתנו, הגיע סוף סוף תורי. אחרי שנמנעתי מזה שנים ארוכות, ניסיתי סוף סוף משחק Souls-Like. איך זה הלך לי? האם שברתי משהו? הצטרפו אלי ותגלו
Eldest Souls. התלבטתי המון לפני שהחלטתי לשחק בו. זה בכל זאת משחק סולס-לייק, וזה סוג המשחקים אני ביליתי שנים בהימנעות אקטיבית מהם. אני תמיד שיחקתי משחקים על מנת להנות, ולא הרגשתי שרמות התסכול שמשחקים כאלה יכולים להביא אותי אליהן הם בדיוק כיף. אז למה בכל זאת ניסיתי? כי אמרתי שאני רוצה לבחון את עצמי, לנסות פעם אחת ולתמיד ולראות איך אני מתמודדד עם זה. אולי אני אמצא כיף בין כל הטירוף הזה.
האלים הובסו. לאחר שנים ארוכות של מלחמות ובהקרבות אדירות, בני האדם הצליחו לכלוא את האלים האכזריים. שקט שרר שוב בעולם האדם, אבל שום דבר לא נועד לשרוד לנצח. רוע עתיק מחלחל מתוך המצודה שמשמשת ככלא שלהם, מישהו או משהו משפיע עליהם, ויש סכנה ממשית שהם יצליחו לברוח בקרוב. הירח, הצופה השקט, נהיה מודע לעניין ושיחרר לאדמה פיסה אחת אחרונה של אובסידיון, המתכת היחידה שיכולה לפגוע באלים. לוחם בודד, מצוייד בחרב שנוצקה מהפיסה הזאת, יוצא למסע להרוג אותם אחת ולתמיד.
זהו סיפור המסגרת של Eldest Souls, ואני מודע שעד כמה שהוא מינימלי, הוא די חמוד. יש פה קצת שינוי על הקונספט הרגיל ומערכת היחסים הרגילה שאנחנו רגילים לראות בין האלים לבני האדם, וזה מוסיף המון לעולם ולמסתורין של המצודה שאנו חוקרים. סימנים של רוע ומאבק נמצאים בכל מקום, כמו גם הרס, חורבן, והרגשה של זמן עתיק. אבנים מרוסקות, חניתות שבורות, והמון גופות של יצורים אנושיים ולא אנושיים מפוזרים בכל מקום. המשחק משתמש באומנות פיקסל בצורה יעילה, למרות שאני מודה הוא לא מרגיש ייחודי באומנות או באנימציות שלו. זה לא רע, אבל זה גם לא ייחודי, ואני חושב שזה כוון כך. מרגיש לי ש-Fallen Flag Studio כיוונו לזה על מנת להתמקד יותר במשחקיות, ויחד עם זאת הם קבעו לעצמם מטרה לעשות את מה שהם כן עושים בצורה מוצלחת. זה אכן מוצלח, וזה נראה ממש טוב בתנועה במהלך הקרבות.
ואכן, המיקוד של המשחק זה הקרבות שלו. Eldest Souls הוא משחק Boss Rush, הכוונה היא שהוא מורכב אך ורק מקרבות בוס. בלי אפשרות להילחם באויבים על מנת להתחזק לפני, בלי היכולת לשדרג נשקים או שיריון, רק קרבות בוס ברצף עד סיום המשחק. יש לנו התקפה אחת עיקרית שניתן להשתמש בה. לחיצות רצופות יובילו לשרשרת התקפות מהירות וחלשות, ולחיצה ארוכה יוביל להתקפה עוצמתית יותר עם אלמנטים מעניינים. שימוש נכון בהתקפה הארוכה יכול לגנוב חיים מהיריב ולרפא אותנו, לשבור לו מגינים, ולבצע התקפה עוצמתית במיוחד שמורידה לו פי 4 מהרגיל. בנוסף לכך, יש לנו מערכת שיפורים מעניינית. אחרי הבוס הראשון, ניתן לבחור באחר משלושה "שבילים" שונים שיקבעו את סגנון המשחקיות שלנו. שביל התקפתי נטו שמחזק את ההתקפות הרגילות שלנו, שביל הגנתי שמעניק לנו יכולת להדוף התקפות מסויימות של הבוסים, ושביל תנועתי שמעניק לנו יכולת לירות חיצים עוקבים אחרי כל התקפה מוצלחת ושם יותר מיקוד על תנועה רצופה והתחמקות. ברגע ששביל נבחר, השאר ננעלים, אז תקראו היטב מה כל אחד מהם עושה לפני שאתם בוחרים. לכל שביל יש גם סקילים ויכולות אקטיביות ופאסיביות שונות שנפתחות בקצב של יכולת אחת אחרי כל בוס. זה אומר שעל מנת להתחזק, עלינו להמשיך להביס אותם. לגבי הבוסים, חדשות טובות. הם מגוונים מאוד ביכולות שלהם, בסגנון ההתקפה שלהם, ובזירות שלהם. כל בוס מעניק חוויה אחרת לגמרי, והבעיה העיקרית לי זה רמות הקושי. ברור שהבוסים יהיו מאתגרים במשחק מהסוג הזה, זה כל מטרתו, אבל אני הרגשתי שהקפיצות הן חדות מידי. הבוס הראשון היה מאתגר, אבל בניסיון הרביעי שלי הבסתי אותו. הבוס השני, ניסיון שביעי, לא כזה נורא. הבוס השלישי? ניסיון 25 בערך, והרבה אחרי שאני מרגיש את הזעם מבעבע בי. 2 הבוסים הראשונים הם קצת כמו טוטוריאל לפני המשחק האמיתי, ואם זה המטרה זה בהחלט מרגיש כך. אני אגיד זאת ככה, את הבוס הרביעי כבר לא הצלחתי להביס, ופרשתי מהמשחק לפני שאני פוגע בעצמי או ב-Switch שלי. זה כבר היה יותר מידי עבורי.
אבל זה שהמשחק התברר כלא עבורי, לא אומר שהוא רע. לכל חובבי הסולס, אני יכול להמליץ עליו אם אתם נהנים במיוחד מקרבות הבוס במשחקי Dark Souls ורוצים להמשיך לבחון את היכולות לכם מול כמה וכמה בוסים מאתגרים במיוחד. הטבע של המשחק גם הופך כל משחקיות לאחר מכן לשונה, כי ניתן לבחור מסלול אחר של יכולות ולראות איזה סגנון משחקיות אחרת יש לנו לפתע. העולם שלו די מעניין, העיצוב של הבוסים מוצלח, האנימציות והמשחקיות זורמת, התנועה של הגיבור לנו היא טובה, יש הרגשה מוצלחת לאן כל תנועה תוביל, מה שמוריד אפשרות לטעויות, ובכללי זה משחק מוצלח.
לכל אלו שהם לא חובבי משחקים מהסוג הזה וחושבים לנסות אותו כמוני, אני לא חושב שהוא ישנה את דעתכם בעניין. הוא מאתגר בטירוף, יש מעט מאוד מקום לטעויות בקרב, וישנם מתקפות של הבוסים שיכולים להרוג אתכם תוך שניות. תדעו לקראת מה אתם נכנסים, ותבינו היטב שיש לכם אפשרות לפרוש בכל שלב מבלי להרגיש רע עם עצמכם.
*סוקר על גבי ה-Switch*
*עותק ביקורת התקבל על ידי Fallen Flag Studio*
Eldest Souls
ציון סופי - 7
7
טוב
חוסר איזון בקרבות וסגנון ויזואלי לא ייחודי מונעים מ-Eldest Souls להתרומם מעבר למשחק ממוצע. לחובבי משחקי סולס הוא משחק נחמד נוסף לאוסף, אבל לא מעבר.