ברוכים הבאים לשיקגו בשנות העשרים כשבתי קזינו ובתי בושת הם יצרני הכסף שלכם. האם תוכלו להגיע אל ראש המאפיה?
Empire Of Sin מגיע אלינו מאת חברת Romero Games מאפשר לכם לקחת את התפקיד של אחד מ-14 המוחות הפליליים של אותה תקופה, חלקם אמיתיים וחלקם בדיוניים, ולנסות להשתלט על העיר בלחימה מבוססת תורות בסגנון XCOM תוך כדי שילוב קרבות עם ניהול עסקי מפורט. העיר אמנם יבשה למראה מאלכוהול בזכות האיסור, אבל יש עולם תחתון עשיר בגנגסטרים שלא יהססו לבגוד בכם ומגוון עסקאות מפוקפקות שתוכלו לבצע בתוך עשן הסיגרים ונשימת הוויסקי, כשאתם ובני בריתכם תצאו למלחמה על כל רחוב וכל מפעל…
תפקידכם העיקרי במשחק יהיה לשלוט במנהיג שבחרתם ובפמלייתו מנקודת מבט של גוף שלישי לכל אורך המשחק, כאשר תוכלו להסתובב ברחובות שיקגו הנעימים ולאסוף פעילים ותומכים שיקדמו אתכם וילחמו במלחמותיכם, וכאתם שולחים את הכנופייה להילחם, אתם תוכלו באופן "מבריק" לגולל את גלגל העכבר לאחור כדי לראות מבט נקי על כל רובע בעיר ובכך לראות היכן מסתובבים חברי כנופיות יריבות וחוליות משטרה, כשהמשחק הופך למעיין גנגסטר פאק-מן, לכן תמיד כדאי לחפש סביב הבלוק לפני שתתקפו את הבניין הנטוש שאתם רוצים להפוך למבשלת בירה. החלק האהוב עלי במשחק היה תשומת הלב לפרטים כאשר לכל גנגסטר שתגייסו קיימים נתוני מוסר ונאמנות ביחד עם תכונות ורקע יחודי משלהם. המשחק מיישם את מערכת היחסים בקרב בצורה כל כך טובה כאשר ניתן לראות האם כל גנגסטר כועס או מודאג כאשר חברו נפצע, בנוסף הם יכולים להשיג מערכות יחסים חדשות במשחק, להפוך לאלכוהוליסטים או לחלות, וכן גם למות לצמיתות, דבר שעדיף להימנע ממנו ברגע שמישהו הופך להיות בלתי נפרד מהצוות שלכם.
הלחימה עצמה מתרחשת כאשר הגנגסטרים שלכם תופסים מחסה (לעתים קרובות במקומות מטופשים) ומתרחש קרב יריות מבוסס תורות, כך שבכול תור ניתן לבצע מספר פעולות בסיסיות כמו לירות, להכות מישהו, לרפא או לצפות על חלק משדה הקרב כדי לארוב לאויבים. זוהי נוסחה מוכרת לשחקני XCOM אך לעתים קרבות אלו אינם מתאימים לתפאורה. קל לדמיין ששריון עתידני יכול להפחית את נזק פיצוץ הלייזר במשחק מדע בדיוני, אבל כשאני רואה גנגסטר בגופייה עם רובה ציד נגד בריון אחר בטווח קרוב, אני מצפה שהוא ימות מייד, ולא ישרוד עם חצי מהחיים שלו. בנוסף קרבות הם לעיתים קרובות ארוכים, דבר שהיה בסדר אם הם לא היו שכיחים. כך למשל לאחר שלקחתם נכס, הבעלים המקורי נוטה לרצות אותו בחזרה ובכך נוצר זרם בלתי פוסק של משימות הגנה שחוזרות על עצמן.
ב-Empire of Sin יש גם כמה נקודות טובות בעיקר אם אתם אוהבים להתיישב ולסגור עסקאות. תוכלו למשל להשתמש בדיפלומטיה, בעזרתה תוכלו לקבל וליזום עסקאות ובריתות שונות שיקדמו אתכם במשחק. אם עסקה שעשיתם הצליחה תקבלו עוד כמה מאות דולרים או כמה גנגסטרים ובניינים, אבל אם העסקה נכשלת כנופיה מקומית תתקיף אתכם ברגע שאתם הכי פחות מצפים לו.
בעוד שעיצוב העיר נעשה בצורה נפלא כאשר ניתן לראות גם פרטים קטנים בבירור, הובלת הדמויות בזמן הקרב היא בדיוק ההפך. בעקבות התנועות והתגובות האיטיות של כל דמות תקיפת האויבים מבניין לבניין הופכת למתסכלת ומשעממת: עוברים ממקום למקום, נלחמים באותם שלושה-ארבעה שומרים באותן שלוש-ארבע מפות ואז משתלט על הבניין. קרבות היו עשויים להיות מהנים יותר אם הייתי יכול להרשות לעצמי יותר גנגסטרים ועוד שדרוגי אבטחה עבור הנשקים שלי, אבל יחסי המחירים במשחק לא מאוזנים כך שצבירת כמות גדולה של מזומנים באמת אפשרית רק לאחר שכבר בניתם אימפריה ענקית, וגם אז צריך לבזבז 3,000 דולר עבור בונוס של פלוס 7% על הכנסות בניין בשווי 500 דולר לתור. בנוסף, הממשק עצמו נורא לניהול אימפריה ענקית, כאשר במשחק ניתן להחזיק עשרות עסקים, אך אין מסך אחד לניהול כולם בבת אחת. במקום זאת, צריך לפתוח מסך חדש לכל עסק, וכדי לשדרג אותם צריך ללכת לאיזור שבוא כל אחד נמצא בעיר.
הנקודה המעצבנת ביותר עבורי, הייתה השוטרים. כמה פעמים הותקפתי או נחקרתי על ידי המשטרה או הסוכנים הפדרליים מחוץ למשימה הראשית ובשלב מסוים הייתי מספיק חזק וניצחתי אותם ו….שום דבר לא קרה, לא הגיעו עוד שוטרים ולא נראה כאילו למישהו באמת אכפת ונראה שהם היו שם רק בשביל לעצבן ולא כדי להועיל למשחק או לשאר האפשרויות בו. זו לדעתי נקודה שאילו היו משפרים אותה המשחק היה יכול להיות הרבה יותר חוויתי ומאתגר.
ואם זה לא מספיק, המשחק גם קורס, פשוטו כמשמעו. עד שסוף סוף הצלחתי להכנס לאווירת המשחק ולהתחיל להקים אימפריה של ממש, המשחק קורס או נשאר תקוע במסך הטעינה. באופן הזה התחלתי ולא סיימתי שני משחקים עד שסוף סוף במשחק השלישי הצלחתי להתקדם ולסיים את המשחק ובאופן כללי כל ששיחקתי היו מלאים במגוון באגים ותקלות מסוגים שונים, החל מחיילים שנעלמים ובונוסים שנראו כלא עושים דבר. התקיעות והקריסות במשחק אמנם לוקחות חלק קטן בו אבל פשוט חבל שכשקיימות במשחק מערכות קרב משוכללות נראה שפחות התייחסו לתיקון באגים וקריסות.
לסיכום כל הרעיונות הטובים והאווירה החזקה של שנות העשרים לא באים לידי ביטוי ב- Empire of Sin בצורה מספיק טובה, ללחימה הטקטית יש עוצמות ועיצוב חכם, אך הם נהרסים בעקבות מפות חוזרות ונשנות ויכולות לא מאוזנות. רובד האסטרטגיה הוא נמוך יחסית, ומערכות הניהול והלחימה בסופו של דבר מתנגשות זו בזו ובכך הופכות את המשחק לארוך ללא צורך. הוסיפו להכל באגים תקלות ובעיות בביצועים, ותקבלו משחק שמתנדנד בקצה המצוינות, אך מאכזב בכמה נקודות מפתח ולא מגיע לרמה של משחק טוב למרות ההשקעה הרבה שנעשתה בו.
Empire of Sin
ציון סופי - 6
6
דרוש שיפור
המשחק מציג שילוב טוב בין אסטרטגייה ל- RPG אך באגים, העמסת פרטים, הקרבות האיטיים, וקריסות הורסים את הפוטנציאל שלו