כשאני בא לדבר על Epsilon, הדבר הראשון שעולה לי לראש זה בעיקר כעס, משום שהמשחק אמנם נמצא רק בשלב ה- Pre-Alpha שלו, אך זו עדיין לא סיבה לכך שהוא יעלם מתחת לרדאר בגלל עוד כותר AAA של Ubisoft העונה לשם Rainbow Six Siege. אבל מה בסופו של דבר יש במשחק? אקשן, טקטיקה והמון כיף. איפה כל זה נכנס? המשיכו לקרוא את הסיקור.
על פיתוח המשחק Epsilon שמתרחש כבר לא מעט זמן וכמובן קורה גם בימים אלו:
המשחק מפותח על ידי חברת אינדי קטנה בשם Serellan המונה כ-5 אנשים, כל אחד ותפקידו שלו – וכעת נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים(Pre-Alpha). המשחק כולל כרגע מספר מצומצם של נשקים וגאדג'טים, AI בסיסי, מפה אחת ושני מצבי משחק(מפה נוספת כבר נמצאת בשלבי פיתוח). המצב הראשון הוא כמובן ה- Story Mode אך הוא כולל כעת את המשימה הראשונה בלבד(אם כי היא מאתגרת במיוחד כבר על הרמה הבינונית, שתי הרמות האחרות טרם פתוחות) והמוד השני הוא ה- Elimination שאיננו שונה בהרבה מהמשימה הראשונה בקמפיין.
על פי מידע רשמי שנמסר על ידי המפתחים שלב שני יתווסף בקרוב מאוד ובדצמבר הקרוב צפוי לצאת מצב הקו אופ מרובה המשתתפים של המשחק ברשת וגם עוד תוכן למשחק.
העניין האחרון הוא עניין המחיר – כעת, בתוקף היותו משחק מצומצם מאוד(זמנית), Epsilon עולה 8 דולרים. עם זאת, המחיר ילך ויעלה עד השחרור הסופי של המשחק שבו הוא צפוי לעלות 40 דולרים. יש לציין שלא יתבצע חיוב נוסף עבור מי ששילם רק 8 דולרים עבור המשחק כאשר המחיר יעלה לכן רכישת המשחק בשלב זה משתלמת במיוחד ואתם ממש יכולים להשתתף בפיתוח המשחק על ידי מסירת דיווחים למפתחים על באגים וכתיבת רעיונות לשיפור המשחק הקיים.
אז לאחר שסיימנו לדבר על הפיתוח ומה שקשור אליו, נדבר ישר ולעניין על תכני המשחק ומאפייניו. נתחיל, כמו תמיד, מן המשחקיות.
זהו החלק הכי טעון שיפור של המשחק, בתוקף היותו משחק שנמצא בשלבי פיתוח מוקדמים, אבל זה לא הופך אותו לחלק חלש – הוא טעון שיפור אך ורק בגלל הפוטנציאל האדיר שטמון במשחק הזה.
במשחק אתם תשחקו את אחד החיילים בתוך צוות של 4 אנשים בסך הכל שנקרא, איך לא, Epsilon. החייל אותו אתם משחקים הוא למעשה המפקד ולכן במשחקיות נכנס חלק חשוב מאוד והוא הפקודות שאתם נותנים לחברי הצוות האחרים. קיימת רשימת פעולות לא קטנה בכלל בתוך המשחק ואלו שאני מוצא אותן חיוניות במיוחד וכאלו שיצא לי להשתמש בהן הן:
-פקודה למעקב אחר המפקד, במצב הזה הם ישמרו על הגב שלכם ואתם תצטרכו להיות עירניים לכל מה שקורה מקדימה.
-פקודת הליכה לנקודה מסומנת, על ידי לחיצה על מקש הרווח הצוות שלכם יתקדם באופן עצמאי לנקודה שאלייה תכוונו את העכבר.
אם תשתמשו בפקודת ההליכה ותכוונו את העכבר לדלת של חדר במשחק, כאשר תפתחו את הדלת הצוות יבצע סריקה מיידית וישמיד כל גורם עוין שנמצא בחדר ביעילות רבה.
כך יצא שפחות או יותר יש לאן להתקדם בפאן של המשחק הקבוצתי אבל הוא בסך הכל נראה טוב. מה לגבי הדברים שלכם? הרובים? הכוונות? פה יש קצת יותר מה לשפר.
ממה שאני הרגשתי, התנועה עם אקדח במצב של כוונת לא מרגישה חלקה אבל הכוונת עצמה טובה ומדוייקת. הדבר הבעייתי ביותר הוא שלמעשה אין כוונת וירטואלית והכוונת של הרובה עשוייה להרגיש לא תמיד נוחה לחלק מהאנשים(לי למשל) ולכן זה חבל. זיהיתי כמות מזערית של בעיות עם האנימציות אבל זה דבר שכמעט ולא מורגש ואם ישפרו את עניין הירי והכיוון במשחק – הוא יהיה יותר ממצוין. בסך הכל מה שקשור לתנועה עובר די חלק וכל האפשרויות שאתה זקוק להן קיימות במשחק.
אז מה עם הגרפיקה והסאונד של Epsilon והאם הן גם כן טובות?
הגרפיקה של Epsilon מצוינת ומצד שני דרישות המערכת נמוכות, דבר שהוא מדהים בעיני והופך את המשחק עוד יותר לשווה לכל כיס. הגרפיקה מבחינת הטכניקה שבה היא נוצרה, מזכירה קצת את הגרפיקה של Borderlands אבל כמובן שכל משחק והיופי שלו ככה שאני אכנס קצת יותר לפרטים.
לצערי יש כעת כמות מצומצמת בלבד של נשקים, אבל לגבי מה שיש אני אומר לכם בבטחה – הנשקים ממודלים ברמה גבוהה מאוד והטקסטורות מולבשות עליהם בצורה מושלמת. הדמות עצמה של החייל במשחק עוצבה לפרטים וסט הלבוש של החיילים הוא פשוט יפייפה, מן הקסדה ועד לנעליים שנועל כל חייל לרגליו.
לגבי המפה – היא בנוייה כמו שצריך, גם בפרטים הקטנים כמו מסכים מנופצים על הרצפה וגם כאלו שתלויים, עציצים קטנים ועוד. מה גם שבמפה שלוש קומות וכל המפה פשוט מתאימה בצורה מושלמת לאווירת המשחק ולמשימה הראשונה בעלילה.
לגבי הסאונד – מנגינה מדליקה במיוחד מתנגנת לה ברקע, כזו שגם בעוצמתה וגם בסגנון שלה מכניסה אותך מיידית לאווירה של המשחק ואין שאלות בעניין הזה. גם האפקטים הקוליים במשחק של הדיבור בין חברי הצוות, היריות, ההליכה ולמעשה הכל, עשויים בצורה מצוינת ואין שום בעיות או התנגשויות בין צלילים בנושא הזה וזה דבר חשוב מאוד שאני אישית שם עליו דגש בכל משחק שבו אני משחק.
בגדול – גם הפרטים הגדולים וגם הפרטים הקטנים – במפה, על הדמויות השונות ועל הנשקים והגאדג'טים מושקעים במיוחד וניכר כי נעשתה עבודה רבה בעניין ומעל הכל – עבודה טובה.
גם על הסאונד נעשתה עבודה מקיפה ונהנתי להקשיב לצלילי המשחק, לשחק ללא הצלילים הללו או בלי מוזיקת הרקע האפית שמתנגנת ברקע בתפריטי המשחק לא היה אותו הדבר.
אז לאחר שדיברנו על המשחקיות, על הגרפיקה ועל הסאונד, נדבר קצת על מבנה המשחק ומה למעשה קורה במצבי המשחק הקיימים:
בגדול האירוע שמתרחש בשלב הראשון הוא חטיפה של שני בני ערובה שמוסתרים בשני חדרים שונים הנמצאים בקומות שונות במפה אך באמצעות מודיעין שקיבל הצוות מראש אתה כבר יודע היכן הם מוחבאים. מצד שני לאבטחה עליהם קשה להתכונן ובכל זאת יש אפשרות לנטרל חקל לא קטן ממנה – על ידי שימוש במצלמות האבטחה רגע לפני הכניסה לאקשן וסימון על ידי לחיצה על העכבר של כל האוייבים הנראים לעין. כאשר תיכנסו למפה בזמן המשחק לאחר מכן, תוכלו לראות את תנועתו של כל אחד ואחד מן האוייבים שסימנתם. אז בגדול המטרה הראשית היא להגיע אל בני הערובה ולאחר מכן המטרה המשנית היא להרוג את כל האוייבים במתחם. בסך הכל המשימה מאתגרת במיוחד ומהנה מאוד.
קיים מצב משחק נוסף שנקרא Elimination אך אין מה להרחיב עליו את הדיבור משום שמדובר במשימה שמשוחקת באותה מפה כמו המשימה הראשונה בעלילה רק שהפעם לא מדובר בבני ערובה אלא ביותר אוייבים, שממוקמים במתחם באופן רנדומלי והפעם הריגת כל האוייבים היא היעד הראשי שלך וממש לא המשני.
אז לסיכום – משחק טוב מכל הבחינות אך עדיין טמון בו פוטנציאל רב וכן קיימים באגים פה ושם, אבל שוב, יחסית לכך שמדובר במשחק שנמצא בשלב שלפני האלפא – מדובר בהשקעה בטוחה של 8 דולרים.
מומלץ בחום!
לרכישת המשחק במחיר מצחיק של 8 דולרים היישר מסטים לחצו כאן.
ברצוני להודות ל- Serellan שהיא החברה שמפתחת את המשחק ול- uberstrategist שהיא החברה שמפיצה את המשחק על כך שסיפקו את העותק לסיקור המשחק הזה.
בקיצור, המשחק בסגנון SWAT 4?
בקווים כלליים, כן.