עד קצה החלל – סיקור למשחק Everspace

מוכנים לנסות לשרוד את החלל של Everspace? תכוננו שזה ייקח לכם כמה מחזורי חיים

בתור מעריץ ותיק של משחקי החלל של המחשב האישי כמו Wing Commander ו-Tie Fighter, אני ממש ציפיתי בקוצר רוח לנסות את משחק החלל Everspace של Rockfish Games על ה-PlayStation 4. מצאתי משהו קצת שונה ממה שהכרתי עד כה, אבל לא בטוח שזה לגמרי רע.

להתחיל מחדש

אני חושב שבראש וראשונה אני צריך להתרכז במשחקיות הייחודית של Everspace.

למרות שהוא לא נראה ככה, Everspace הוא בעצם משחק סגנון Rogue, מה שאומר שאתם צריכים להמשיך לנצח את כל שלבי המשחק פעם אחר פעם. אם אתם מתים, אתם חוזרים להתחלת המשחק ומנסים שוב, אבל כל סיבוב אתם מתחזקים תודות לפרסים שצברתם בניסיון הקודם שלכם.

אתם מגלמים שיבוטים של טייס חלל, כך שכל פעם שאתם מתים זה בעצם שיבוט חדש ובכל סיבוב אתם משתמשים בכסף שצברתם מסיבובים קודמים לשדרג ולקנות כלי טיס חדשים וטובים יותר לסיבוב הבא שלכם במשחק.

כמובן שלאורך הסיבוב שלכם אתם מוצאים כלי נשק ומשאבים שיאפשרו לכם לשדרג את כלי הרכב שלכם כמו מטאורים, גבישים וכלי מתכת נטושים בחלל אותם תוכלו לאסוף ולהשתמש על מנת לתקן את מערכות החללית שלכם ולהצטייד בכלים נוספים שיעזרו לכם לשרוד. אבל נגיע לכלים אלו כשנדבר על הקרבות שלכם בחלל.

הרבה משחקים יכולים לשעמם עם סגנון ה-Rogue הזה אבל בגלל שאתם בחלל והאזורים בהם אתם מבקרים משתנים בכל סיבוב, זה מרגיש שאתם פשוט חוקרים אזור חדש ביקום הרחב של המשחק.

זה יכול להיות מתסכל לרצות לראות את המשך הסיפור ולמות כל פעם מחדש, אבל למזלנו, Everspace נותן את האופציה להקל עליכם ברמת קושי נמוכה יותר, שכמובן תניב פחות כסף לבזבוז לקראת הסיבוב הבא. אז במקרה ואתם ממש רוצים לראות מה הדבר הבא שיקרה, אתם יכולים לשנות את רמת הקושי בסיבוב אחד. אני אישית אוהב את האתגר ומוצא אותו מאוד ממכר.

הקרבות והטיסה

בתור טייסים, יש לכם כ-4 חלליות שונות לבחור (שתיים מהן צריך לרכוש באמצעות הכסף שתצברו בסיבובים) שמצוידות באפשרויות שונות של נשק ושיפורים שונים עבור המסע שלכם, למשל חללית כבדה עם מקום לכלי נשק נוספים אבל ללא מגן מתחדש, כך שתצטרכו להסתמך על Nano bots לתקן את החללית שלכם מאשר מגנים. כמובן שכל חללית ניתנת לשדרוג, אבל ייקח לכם הרבה מאוד סיבובים והרבה מאוד כסף עד שתצליחו לשדרג את החללית שלכם למכונת הלחימה האולטימטיבית שתרצו.

כל חללית מצוידת בכלי נשק מרכזי, שזה יכול להיות קרני לייזר או מקלע או חשמל למשל, טילים מסוגים שונים, אביזרים קבועים כמו משגר או מחולל שדה אלקטרו-מגנטי, ואביזרים מתכלים, שזה יכול להיות מוקשים ו-Boost לנשקים והמגן. אתם יכולים לייצר במהלך המסע שלכם את החפצים האלו באמצעות משאבים שתמצאו בחלל (כל עוד יש לכם את התדפיסים שלהם) או למצוא אותם בחלליות שתהרסו או תיבות מרחפות.

המרכיב החשוב ביותר שלכם להישרדות הוא הדלק שלכם- הדלק, אותו תוכלו לאסוף מהסביבה או בתחנת תדלוק, מאפשר לכם לנוע בין אזור לאזור עד שתצאו ממערכת הכוכבים הנוכחית. אם נגמר לכם הדלק, הסיכויים שלכם להמשיך לשחק ולשרוד צונחים משמעותית, אז זה תמיד חשוב להעיף מבט על המד אחרי כל קפיצה.

הטיסה עצמה היא די סטנדרטית, עם שימוש בכל כפתורי השלט והג'ויסטיקים, אבל ככל השתמשתי בשלט יותר התגעגעתי לג'ויסטיקים של פעם בהם השתמשתי במשחקים כמו Wing Commander ו-Tie Fighter. השליטה כן מדויקת וחלקה, ואפילו יש בתפריט אפשרויות התאמה לכל סוגי השחקנים, כולל אפשרות להחלפת נקודת מבט. אבל עדיין לא תקבלו את אותה כמות הדיוק שאתם מקבלים משחקנים שמשתמשים בעכבר ומקלדת.

האויבים שבהם תלחמו הם לרוב חלליות שונות של שודדי חלל או אנשים שמנסים לעצור אתכם מלגלות את האמת. בנוסף, על חלק מהאסטרואידים שצפים בחלל ישנם תותחים שיחסלו אתכם מאוד מהר אלא אם כן תשמידו אותם או תשתלטו עליהם באמצעות אחד מהאביזרים שלכם.

בחלל יש גם Faction של סוחרים שאצלם תוכלו לקנות ציוד, לתקן את הספינה שלכם או לתדלק. אבל אם תתקפו אותם או תנסו לגנוב להם ציוד, הם יפתחו שנאה אמיתית כלפיכם באזור הנוכחי והבא. מרכיב מעניין שלא מעט פעמים מצאתי את עצמי בהתלבטות האם הסיכון שווה את הפרסים.

חוץ מספינות אלו, מהן יש לא מעט, אתם מדי פעם תתקלו בחלליות חזקות שיהוו לכם קרב לא קל וחלליות בוסים שלרוב מקושרים לסיפור המרכזי של המשחק.

הסיפור

כמו שציינתי בהתחלה, אתם מגלמים משובטים של טייס קרב בחלל. הסיפור של המקור שלכם לאט לאט נחשף אליכם ואתם מגלים מי הוא היה, איפה הוא עכשיו ולמה כולם מנסים להרוג אותו ואתכם.

הסיפור כן כולל מספר תפניות מעניינות ורעיונות נחמדים, ואפילו משדר מעט סגנון כתיבה שמזכיר את סרטי הנואר של פעם, אבל לרוב מצאתי אותו די משעמם ולא ממש מחדש. זה לא שלא נהנתי להמשיך לגלות עוד מהסיפור, אבל הדמויות לא ממש מעניינות, בעיקר הגיבור של הסיפור, המקור שלכם, והדיאלוג לרוב היה די גנרי.

אני חושב שדווקא היה הרבה יותר עומק ומורכבות לכל הנושא של משובטים מאדם אחד בפרקים מסוימים של סדרת האנימציה הממוחשבת "מלחמות המשובטים" שהתרכזו במשובטים מסוימים של ג'נגו פט. אבל לצערי הרב הסיפור של Everspace לא מגיע לרמות כאלו של מורכבות או לרמות של איכות כמו משחקי Wing Commander שבאופן ברור היו השראה למשחק.

הגרפיקה

למרות שהעיצוב והסיפור הם די גנרים ופשוט נראים כמו עתיד מדע בדיוני מספר 15436, הגרפיקה של המשחק פשוט מהממת לעין. אני לא חושב שחלל נראה כל כך יפה במשחק עד כה, עם מערכות כוכבים מהממות באור השמש הבוערת או סערות חשמל יפיפיות.

ישנן טקסטורות שלא נראות הכי טוב במשחק, בעיקר במטאורים אותם אתם חוצבים, אבל המשחק לרוב נראה נהדר לעין עם מודלים חדים, אפקטי אור מדהימים ומרקמי מתכת נהדרים של כל כלי הטיס במשחק.

אני יכול להגיד בלב שלם שזה החלל הכי יפה והכי מציאותי שראיתי עד כה ו-Everspace לא רואה את No Man’s Sky ממטר בנושא הזה.

הסאונד והמוזיקה

הסאונד של המשחק לרוב ממש טוב, רוב אפקטי הצליל נשמעים מוכרים ממשחקים קודמים, אבל הם כן מדויקים ומתאימים לפעולות שאתם עושים בין אם זה שימוש בלייזר לחצוב באסטרואידים או לחשמל את כל החלליות שסביבכם.

הדיבוב הוא סביר, אבל לרוב הרגשתי חוסר רגש מהקולות המדברים, זה אולי מתאים לרעיון שאתם מגלמים משובט, אבל ברוב המקרים פשוט הרגשתי שאני שומע שחקנים קוראים טקסט. למעט קול החללית, שהיה מדובב די טוב עם אישיות (אירוני) כמו ב-Destiny.

המוזיקה, באופן מפתיע עבורי, אחד האלמנטים הטובים של המשחק.

המוזיקה של המשחק היא פשוט מדהימה עם מוזיקות טכנו קצביות ומגוונות שגורמות לכם להבלע ביקום הקסום שמקיף אתכם וממש מכניס אתכם לאווירת הקרב לקראת החלליות הבאות שתפציצו.

סיכום

Everspace הוא משחק חלל די ייחודי- הוא מביא ספין חדש על ז'אנר ה-Rogue, שקשה מאוד להצליח איתו, והוא עושה עבודה טובה איתו.

למרות שהסיפור די הרגיש גנרי ומשעמם וכך גם הדמויות, היקום והמשחקיות היו רחוקים מזה וסיפקו שעות על גבי שעות של חקירת חלל אתגרית ומבדרת עד אזור החלל האחרון אותו חקרתי לפני סיום המשחק.

Everspace

משחקיות - 8
טיסה וקרב - 9.5
סיפור - 6
גרפיקה - 9
סאונד ומוזיקה - 8

8.1

טוב מאוד

Everspace הוא ספין נחמד על ז'אנר משחקי ה-Rogue שמשלב גרפיקה נהדרת ומשחקיות ממכרת.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה