המשחק החדש בסדרת המשחקים המצליחה Far Cry של חברת Ubisoft, מגיע אלינו לא כ״סיבוב חדש״ ביקום רווי הקרבות, אלא יותר כספין-אוף למשחק הקודם, בו כזכור הכרזנו מלחמה על כת משיחית שהסתיימה ב… בום לא קטן. ב-New Dawn הובטח לנו שיגבירו את הטירוף שבדרך כלל משתולל שם עם יותר קרבות דינמיים, פיצוצים, סיפור מטורף ועוד ועוד ועוד, הבעיה עם ספין-אופים היא שבדרך כלל זה נגמר כניסיון כושל שלא מצליח להגיע לרמה של המקור ותכל'ס – זה סתם מבאס. אבל היי, לפעמים ניסים קורים. תלוי את מי שואלים.
Far Cry New Dawn שנוחת עלינו 11 חודשים (!!!) אחרי Far Cry 5 מוגדר כסוג של משחק המשך ולא כ-Far Cry 6, ז"א פחות או יותר אותה מפה רק עם סיפור חדש שנשען על העבר, אז לפני שאמשיך…
אזהרת ספויילר למי שלא סיים את Far Cry 5, לא סיימתם? לכו מפה או שתתמודדו עם ההשלכות. סבבה? סבבה.
ממשיכים איתי?
אז אחרי שהעולם הלך לעזאזל עם הפיצוץ האטומי שהרעיד את היקום של Ubisoft (קיימת תיאורה על 3 יקומים מקבילים בהם החברה שוזרת את המשחקים שלה, אבל זה לפעם אחרת) אנו חוזרים אל השטחים הפתוחים של מונטנה רק שעברו להן 17 שנה ובזמן הזה שכולם היו בתוך בונקרים הטבע השתקם, האנושות השתנתה, כולם חיים בקומונות היפסטריות או הפכו לפליטים מהסרט מקס הזועם וחיות הבר המתוקות שמשמשות אותנו לפיתוח דברים – הפכו לעצומות ורצחניות.
אם כל זה לא מספיק, "הנבל" התורן הפך לזוג תאומות אלימות, רצחניות וקרות לב ששולטות על אותם פליטי מקס הזועם שמטרתן לשלוט על כל האזור ביד חזקה ומאיימת ואם אתם לא באותו ראש כמוהן אז רוב הסיכויים שתמצאו את מותכם, ההיפסטרים בקומונות שנמאס להם לחיות בצל הטרור מבקשים סיוע וכאן אנחנו נכנסים לתמונה, אנו משמשים כ"סוג של אנשי חוק" ששמנו הולך לפנינו יחד עם הנשק החביב עלינו ואנו ידועים ככאלה שעושים סדר, אך כמו בכל אחד מהמשחקים הללו – כבר בהתחלה הכל מתחרבן ואנו צריכים להתחיל ההההכל מאפס עד שכמובן הכל יחזור לשלווה קוסמית. אבל עד אז – לכו להרוג משהו או מישהו…
זה בגדול סיפור הרקע והמקום לציין שלא משנה אם זה משחק מחשב, תוכנית טלוויזיה או סרט עתיר תקציב – ברוב המקרים סרט המשך או סדרת בת או איך שלא תרצו לקרוא לזה, מגיע כנסיון לרכב על ההצלחה של המקור ולסחוט עוד כמה דולרים מהמותג הותיק או בשביל שהשושלת תמשיך לחיות, הבעיה כמו שאמרתי שברוב המקרים זה נעשה עם תקציב נמוך יותר ועם מנטליות שאפשר ״להשתמש״ במה שיש ובמה שהיה רק עם מעטפת מעט שונה בשביל להגיד "הנה, עשינו עוד משהו", דבר שמוביל כמעט באופן אוטומטית לציפיות נמוכות יותר התואמות בסופו של דבר את התוכן. אבל ויש כאן אבל ענק, לפעמים משהו קורה וזה מתעלה על המקור ומצליח להפתיע במיוחד ממש כמו במשחק new dawn, מעבר לזה שחווינו אירוע שאשכרה שינה את המפה היקומית שמשותפת לכמה משחקים עם הפיצוצים האטומים, אנו מקבלים עולם חדש\ישן שמצד אחד רוכבת על גל המשחקים הפוסט אפוקליפטים ומצד שני לא הופכת אותו למקום קודר עם הריסות וזומבים אלא למקום שעבר סוג של התחדשות, צמיחה מחודשת של הטבע מסביב וחוויה שונה מבחינה משחקית. החברים ב-Ubisoft שהבינו את הפוטנציאל העצום שיש בצורת חשיבה שכזאת לקחו את השטח בו שיחקנו ב-Far Cry 5, נתנו לו את הטאץ' הפוסט אפוקליפטי יחד עם הטירוף המוכר של משחקי Far Cry ופשוט הרימו את קרמת הטירוף ליותר דינמי ומהיר בשביל להרוות את הצמא לאלימות.
איך זה מתבטא?
קודם כל, כמו במשחקים קודמים ואחרים גם ב-Far Cry New Dawn יש לנו את בסיס האם שם אנו יכולים לשפר דברים, נשקים ויכולות הודות למגוון דמויות שאנו פוגשים בדרך שמצטרפות אלינו, כל אחת מהדמויות מספרת לנו על לוקיישן ששווה למצוא או איזה משימה שאמורה לעזור לנו לצבור דלק (שעוזר לפתח את הבסיס ולנו להשיג דברים ונשקים) כשכל משימה ולוקיישן מלאים באויבים שרק רוצים להרוג אותנו. מבחינת המשימות והפעילות אין יותר מדי הבדל בין New Dawn לאחרים אבל כן מרגישים שההתנהלות המלחמתית עלתה שלב והקרבות (לא משנה באיזו רמה אתם משחקים) הרבה יותר מאתגרים, דינמיים ומעניינים שאם תצליחו לפתח יכולות קרב – גם עם הנשקים הכי פשוטים תצליחו לכבוש בסיסים. מעבר למשימות הרגילות יש גם משימות מחקר (בערך) שתגיעו אליהן בכל מיני לוקיישנים מרוחקים ושם תצטרכו למצוא איזה חפץ (זה תמיד תיק צהוב שמסומן בעשן ורוד) שיעזור בחיזוק המערך של הבסיס, וממש כמו כיבוש בסיסים תמיד אפשר לשחק את המשימה שוב ושוב רק עם רמה קשה יותר ואויבים מסוכנים יותר – כיף אמיתי!
דבר נוסף שממש אי אפשר להתעלם ממנו זו הגרפיקה והפיתוח שלה במשחק הזה, אפילו ששיחקנו בלוקיישנים אקזוטיים, מרהיבים וצבעוניים, תמיד הייתה הרגשה שאין מיצוי מקסימלי של הסביבה ויופייה – הפעם אנו כן נהנים ממיצוי מלא ומגלים איך לקחו מפה והפכו אותה למעניינת יותר, דינמית יוצר, צבעונית יותר ומהנה יותר. מעט מאוד פעמים יצא לי לפגוש בסיטואציות כאלה שלקחו משהו שיפצו אותו כמו שצריך מבלי שירגיש מתאמץ, וכמו שציינתי זה תקף לא רק לבחינה הגרפית אלא גם מבחינת סאונד, משחקיות, משימות וכל דבר שמרכיב את המשחק הזה. שאפו!
שורה תחתונה
Far Cry New Dawn שמגיע אלינו כסוג של משחק המשך\ספין-אוף מצליח בקלות להתעלות על קודמו, ומעבר ליופיו הגרפי, למשימות והקרבות שהכו למרגשים ומעניינים יותר הוא גם מסמל את התחלת הדור החדש גם בסדרת משחקי Far Cry וגם בקווי העלילה של Ubisoft. המשחק שהמפה שלו אמנם קטנה יותר מ-5 מצליח להעניק לנו חוויית משחק מהנה, סוערת, אלימה כמו שצריך ומשאיר טעם טוב של עוד שהרבה זמן לא היה.
Far Cry New Dawn
גרפיקה - 9
סאונד - 9
משימות - 9
אורח חיים - 9
שליטה - 9
9
חוויה!
חוויה פוסט אפוקליפטית מהנה במיוחד