כמו לא מעט גיימרים אחרים גם אני ספרתי את הדקות, עקבתי אחרי ההשקות וזאת שעשו לה ספוילר באמצע הדרך, צפיתי בכל הטריילרים וגירד לי בקצות האצבעות עד שיגיע המשחק הבא בסדרת Far Cry מבית ענקית המשחקים Ubisoft.
ואז… הוא הגיע.
בכל פעם ש-Ubisoft משיקה משחק חדש בסדרה הוא מביא איתו משהו מגניב, חדש ומיוחד – כמו עלילה מגניבה המשלבת הישרדות או נבל שעושה את כל הסיפור סטייל פגאן מין ו-וואס או שדרוג גרפי שמעיף לנו את התחת כמו נוף בלתי נגמר שרואים מפסגת הר בזמן שרוכבים על פיל. אל כל זה תוסיפו גם מפה עצומה ומלאת פרטים, משימות צד מגניבות, משימות ראשיות שתורמות לסיפור (בין אם הוא מעולה או רדוד) ובסיסים מאתגרים שצריך לכבוש ואתם מסודרים.
ואז הגענו לחבר החדש בסדרה – Far Cry Primal, ההבטחה של Ubisoft למשהו חדש ומיוחד שטרם ראינו בסדרה. והפעם חברים – הם צודקים.
נתחיל בסיפור. הפעם במקום ללכת קדימה עם הזמן, הלכנו אחורה והגענו לתקופה הפרה-היסטורית, 10,000 שנה לפני הספירה, זאת אומרת חזרנו אחורה 12,000 שנה אל כיתה ב' של שמעון פרס.
הפעם אנחנו מגלמים את טקאר (Takkar) בן לשבט הוונג'ה (Wenja) שחי ברחבי אדמת האורוס (Oros).
השבט כרגע מתקיים ללא מנהיג וכתוצאה מכך קורים 2 דברים:
- הראשון – שאר השבטים תוקפים ומנסים את מזלם בכדי לכבוש את אדמתנו ולאנוס את נשותינו (כמו בכל מקום עם כל אומה משחר ההיסטוריה).
- השני – טקאר העשוי ללא חת צריך לאזור אומץ, לתפוס פיקוד, לאחד את השבט המפולג ולאלף את כל חיות האזור. למה? כי רק הוא מסוגל.
זהו. זה הסיפור. אין סופר נבל שמאיים לשעבד את האנושות או שרוצה להתעשר בטירוף אלא רק הדחף ההישרדותי של טקאר להכות שורש עם הדומים לו בשביל להקים קהילה משגשגת ומצליחה. זה והאיום הבלתי פוסק על השבט שלו.
על אף שבמשחק הקודם כבר קיבלנו עלילה יחסית חלולה שהוצלה ע"י האתנחתאות הקומיות של פגאן מין, קיוויתי שבחדש העלילה תשתפר ותהיה מלאת תוכן ולו רק בגלל סביבת המשחק. וובכן זה לא ממש קרה, הסיפור שלנו בעצם מתאר את המסלול שלנו לקצה הפירמידה בזמן שהשבט גדל וגדל.
שורה תחתונה – עלילה חלולה כמו חליל עשוי מעצם.
אחרי שהבנו מי נגד מי, בואו נדבר על איך אנחנו עושים את זה ואיך אנחנו מפריחים את השממה.
כמו כל שאר המשחקים בסדרה גם כאן הכל מתרחש על פני מפה עצומה המכילה הרים, עמקים, מישורים ומקומות שלעזאזל איתם כי איפה הם???
המפה מורכבת ממספר דברים שעם מעט חשיבה וטיפל'ה אסטרטגיה אפשר לטוס שם ולגמור עניינים יחסית מהר. כמו במשחקים הקודמים צריך לצוד ולאסוף דברים בשביל להתפתח כמו עור נמר, שן של זאב ועין של מרמיטה. הפעם זה יחסית קל יותר, מאתרים במפה את האזור בו הטרף מסתובב, נכנסים למצב התגנבות והודות לראייה מיוחדת (כמו ב-assassin's creed) שהחליפה את המשקפת המסורתית, מאתרים את המטרות כמו בעלי חיים או אויבים או אפילו צמחים (כן, גם פה צריך לאסוף).
אם כבר דיברנו על ציד והרג, במשחקי farcry תמיד שמים דגש על נושא הנשקים. המגוון עצום, השדרוגים בלי סוף ואפשר לטווח במטרות שנמצאות במרחקים מטורפים עם רובה צלפים או עם מטולי טילים. ב-Primal אנחנו מקבלים ארסנל נשקים דליל יותר שמתרכז יותר בלחימה פנים מול פנים.
הנשק הראשון שאנחנו מכירים, הודות לציד ממוטות, זאת החנית. מרחק, עוצמה, כוח ו"מחסנית" קטנטנה, ממש כמו רובה צלפים. במקום תת מקלע יש לנו חץ וקשת, מהיר, מדויק ושקט.
במחלקת ה"פנים מול פנים" נפגוש בידיים שלנו, בסכינים ובגרזן\פטיש\לחי של חיה. נחמד.
הנשקים מצד אחד מעניקים לנו חוויית משחק יותר אינטימית ומלאת אנדרנלין, בניגוד לשימוש בנשקים במשחקים קודמים שאפשר להוריד איתם צבא קטן ממרחק בטוח, כאן צריך (מעבר להתגנבות) ממש לראות להם את הלבן של העיניים לפני שדופקים להם את הגרזן\פטיש\לחי של חיה בפנים. לצד כל זה נכנס אלמנט מאוד מעניין. השליטה בחיות
במהלך המשחק אנו נפגוש דמויות שיעזרו לנו לקדם את העלילה, להגדיל את השבט ועל הדרך ללמוד דבר או שניים. בין הדמויות אנו נפגוש גם שאמאן מוזר שיכניס אותנו לטריפים (כמו ב-assassin's creed 3) וכשנצא מהם נדע לתקשר עם חיות, בהתחלה עם ציפורים ולאט לאט נתקדם במעלה שרשרת המזון. מה החיות יכולות לעשות חוץ מלתקוף אויבים על פי פקודה או לבדוק אזור לפני שמגיעים אליו? תודה ששאלתם, הן יכולות לשמש (בשלב מאוחר יותר) ככלי רכב שיעזרו להגיע מנקודה אחת לשנייה ובתקיפות אכזריות על בסיסים. בהתחלה זה מגניב ואפילו עוזר מאוד בלחימה ובקרבות, אבל בשלב מסוים זה פשוט הופך ללאסוף "דומה לקודם", ומדי פעם זה נפתח לחיה חזקה יותר.
בשביל שנוכל לצוד טוב יותר, להרוג בקלות יותר, לסחוב הרבה יותר ועל הדרך גם לשדרג את הכפר ואת התוצרים והאוכלוסיה צריך לשדרג עם כל מה שאוספים בדרך. למרבה ההפתעה זה לא מסובך יותר מדי אבל מצד שני גם לא מחדש יותר מדי.
מה עוד יש לנו במפה?
לצד אזורי התיישבות מרכזיים שצריך לשחרר למען האנשים שלך ואפשר "לקפוץ" ביניהם ברחבי המפה, יש גם מדורות קטנות שהן כמו check points למקרה וחוסלתם על ידי נמייה, מקומות לגלות עם דברים שאפשר לאסוף, מלא דברים חבויים לאסוף וכמובן מלא משימות סיפור, משימות צד, עזרה לאנשי שבט רנדומלים במצוקה ועוד ועוד ועוד. המשימות לכשעצמן הן מהנות, מהירות עם צורך של חשיבה קלה לפני מהלך ו…לא קשות במיוחד. ברגע שמבינים את הכלים שעומדים לצידך (כדוגמת החיות) הלחימה כבר לא קשה במיוחד.
שורה תחתונה – המשחק הוא משחק FPS קלאסי עם משחקיות שלא מחדשת שום דבר. המשימות מהנות אבל קלות והחיות מכניסות מימד חדש שעלול למצות את עצמו מהר מדי.
הגענו לחלק האהוב עלי, מה רואים ומה שומעים. במחלקה הזאת אין נפילות, Ubisoft יודעת לייצר משחקים יפים וכמובן בהתאם לתקופה. כמו שנאמר חזרנו לתקופת האבן, אל המקום בו האנושות עוד לא קרעה לגזרים את הטבע והכל היה פרא. הטבע שעוטף אותנו נראה מדהים, הכל מלא צמחיה עם התנהלות טבעית לחלוטין של חיות )שחלקן כבר לא איתנו) ממש כמו בערוצי הטבע. בין אם אתם בפול-ווליום במערכת או מפוצצים את עור התוף באוזניות, אי אפשר להתעלם מרעשי הרקע. במצבים מסוימים ניתן לשחק את המשחק בעיניים עצומות, הצלילים, הרעשים, הרחשים וכל מה שבוקע אל עבר האוזניים נעשה ותוכנן באופן מדויק בתוך העולם הזה. הדמויות, האויבים ואפילו החיות הגיעו לרמה גרפית יפיפייה שגורמת מדי פעם לומר "וואו" בקול. החיות נראות, זזות ונשמעות כמו חיות ולא כמו משהו מכני, הדמויות ואנשי השבט שנראים מדהים, מודעים ברמה סבירה עד גבוהה לנוכחות שלכם, ובשלבי אינטראקציה איתם קטעי ה-cut scenes נראים ומשתלבים מעולה בסיפור העלילה עד שאתם עלולים למצוא את עצמכם בוהים במסך ושאולים "למה הסצנה לא ממשיכה", כי לא שמתם לב שחזרתם למשחק והיא בעצם נגמרה.
כלי הנשק המותאמים לתקופה נראים ונשמעים כל כך אמיתיים בין אם זה הסאונד של הקשת נמתחת, או איך שהגרזן נראה ומסותת, רואים שהשקיעו המון מחשבה וזמן ביצוע סביב כל אחד מהדברים. אולי אפילו קצת יותר מדי.
אאאאאאבל, אצל Ubisoft לאחרונה עם כל דבר נהדר ומושלם, משהו חייב להיות דפוק. השיחות בין הדמויות. אני מבין את הצורך של ubisoft לשמור על אותנטיות עד הסוף וגם השפה של הדמויות המשחק תהיה מתקופת האבן. אממה, בשביל להבין מה לעזאזל אומרים צריך להתאמץ עם הכתוביות שגונבות את כל הפוקוס. תחשבו על זה.
שורה תחתונה – הכל נראה ונשמע מצוין, החברים השקיעו עד הסוף אבל יכלו לחשוב על דרך יצירתית יותר לדובב את הדמויות מבלי לשקוע בכתוביות.
לסיכום, המשחק החדש בסדרה Far Cry Primal לוקח אותנו אחורה ולא רק בזמן אלא גם בעלילה ובסיפור. המשחק נראה ונשמע מדהים עם המון משימות מאתגרות וכיפיות שברגע ש"מבינים" את המשחק הן זורמות הרבה הרבה יותר מהר. הדרייב שלנו בסופו של דבר הוא להרחיב את השבט ולאלף המון חיות שנשלוט עליהן ושיעזרו לנו בקרב בזמן שאנחנו מורידים גרזן\פטיש\לחי של חיה על אב קדמון של מישהו.
שורה תחתונה – מינימום סיפור, מקסימום כיף וממוטה עצבנית דוהרת.
החלק הכי כיף בסקירה הגיע, רוצים לזכות במגוון הפתעות מתנת הד ארצי?
החלטנו לפנק אתכם בפרסים מגניבים מעולם המשחק Far Cry! רוצים לזכות? המשיכו לקרוא!
איזה פרסים תוכלו לקבל?
- פרס ראשון – עותק משחק (PS4/X1) + אריזת מתכת של המשחק.
- פרס שני – עותק משחק (PS4/X1 – מה שנשאר).
- פרס שלישי – חולצה של המשחק.
איך זוכים? הכנו לכם כלי מיוחד איתו תוכלו להצטרף להגרלה, אך זה מה שעליכם לעשות:
- פנקו את הד ארצי בלייק כדי להגיד להם תודה על הפרסים!
- כנסו לפוסט הרשמי בפייסבוק, הגיבו איזה פרס תרצו, תנו לייק ושתפו את הפוסט.
***שימו לב! – במידה ואינכם שיתפתם את הפוסט לא תוכלו לממש את זכייתכם.***
הינה הפוסט הרשמי בפייסבוק למקרה ופספסתם:
סיכום
סיפור ועלילה - 5
משחקיות - 8
משימות - 8
גרפיקה - 9
סאונד - 8
7.6
מינימום סיפור, מקסימום כיף וממוטה עצבנית דוהרת.
אחלה סיקור. השתתפתי בהגרלה