Final Fantasy XV הוא משחק עולם פתוח בחצי הראשון של המשחק, אך עם עלילה לינארית יותר במחצית השניה שלו.
הציפיה ל-Final Fantasy XV עם כל העיכובים שלו, גורמת לנו תמיד לתהות האם Square Enix יספקו את מה שמצפים לו, במקום לחזור על הטעויות של Final Fantasy XIII. אחת הבעיות היותר גדולות של Final Fantasy XIII, אחת הסיבות לכל אותן ביקורות קשות שהמשחק הזה ספג, הייתה העלילה הלינארית שלו- חוסר היכולת שלכם בבחירה נתנה הרגשה של דחיפה במסדרון צר ללא דרכים צדדיות, ולחימה מול גלים של אויבים אחרי גלים של אויבים בין כל ה-cut scenes (מדהימות ככל שיהיו). המצב הנתון הזה אחרי כל מה שהיינו רגילים אליו מהמשחקים הקודמים בסדרת Final Fantasy, אכזב את מעריצי הסדרה נורא.
עם Final Fantasy XV, צוות הפיתוח ב-Square Enix לקח כיוון שונה לחלוטין, עולם פתוח שלם אותו השחקנים יכולים לחקור ולגלות. למרות זאת, בראיון שנערך לאחרונה למגזין היפני Famitsu, במאי המשחק Hajime Tabata חשף כי החלק השני במשחק תופס כיוון עלילתי הדוק יותר מאשר החצי הראשון, ומוביל למבנה לינארי יותר בעלילה.
"כל מבנה המשחק של Final Fantasy XV מכיל גם עולם פתוח וגם חלקים לינארים," אמר Tabata, "המחצית הראשונה ממשיכה כעולם פתוח אך הסיפור של המחצית השני מתקדמת בדרך לינארית יותר. בצורה הזאת, אתם לא תשתעממו מ"עולם פתוח" כאשר המשך המשחק מצטמצם לדרך אחת, אז אנחנו עשינו את זה בדרך הזאת שתוכלו גם להתקדם במשחק הזה כמו בשאר משחקי Final Fantasy. אם תשחקו את המחצית הראשונה של המשחק ורק את הדרך הראשית של המחצית השניה, אני מאמין שזמן המשחק יעביר בערך בין 40 ל-50 שעות" אמר בראיון.
עם כל מה שנאמר, אני לא מרגיש שזאת ידיעה משמעותית מדיי- לפי הדברים שנאמרו אנחנו עדיין מקבלים משחק עולם פתוח וגם אם במחצית השניה של המשחק יש דרך אחת ישירה אל הסוף, השחקנים יכולים לבחור להתעלם ממנה, מה שגם יכולים לעזור עם הספקות לגבי העולם של Final Fantasy XV שככל הנראה לא ילך באותם הדרכים שהלכו משחקי העבר בסדרה.
Final Fantasy XV יוצא ל-PlayStation 4 ול- Xbox One (באיחור..) ב-29 לנובמבר 2016.