הבטא הסגורה של For Honor, משחק ה-H&S החדש של Ubisoft, הסתיימה וכעת אנו מביאים לפניכם את הרשמים שלנו ממנה.
For Honor היה אחד מהמשחקים המצופים של ענקית המשחקים Ubisoft לאחר אירוע ה-E3 שהתקיים ביוני, והבטא הסגורה הייתה ההזדמנות של רוב השחקנים להתנסות במשחק שנחשב לצעד די חדש לעומת שאר המשחקים הגדולים שהחברה שחררה בשנים האחרונות. כשקיבלתי את ההזמנה לבטא הסגורה ידעתי מה עליי לעשות: חבשתי קסדה, שייפתי את הגרזן, נלחמתי עד המוות ושרדתי כדי לספר חוויות.
לוחמים והתאמה אישית
בדר"כ אני לא נוטה להתחיל עם חלק זה במשחק אך מכיוון שהוא כה משמעותי הרגשתי צורך עז לציינו ראשון. בבטא הסגורה Ubisoft נתנו לשחקנים להתנסות עם 9 לוחמים שונים, המחולקים לשלוש קבוצות: ויקינגים, סמוראים ואבירים. לכל קבוצה יש את הנתונים שלה, כמו הויקינגים שמתקפותיהם חזקות אך הם לא מהירים כל כך. לכל לוחם מכל קבוצה יש את היכולות המיוחדות שלו, שמשפיעות על אופן לחימתו, החל מנתונים מסוימים שתקפים רק לו ועד למתקפות שרק הוא יכול לבצע.
ההתאמה האישית בהחלט תורמת אף היא למהלך המשחק. עבור כל לוחם ישנם נתונים מסוימים אותם ניתן לשנות באמצעות פריטים, אותם מקבלים מקופסות שרוכשים או מחפצים ש"נפלו בשדה הקרב". כל פריט שתקבלו ישפיע על הנתונים, כאשר את חלקם הוא ישפר ובחלקם יפגע. המטרה של המשחק היא לא להגיע למצב שמתישהו מגיעים לנתונים מקסימליים, אלא שכל שחקן יבחר במה הוא מעוניין להתקדם ואילו נתונים חשובים לו. יש גם יכולת של שדרוג הכלים במשחק ומכירת חפצים לשם שדרוג חפצים אחרים. הגיוון שקיים בלוחמים ובפריטים בהחלט משפיע על מערכת הקרב, ואם יש משהו אחד שישי לי להגיד הוא ש-Ubisoft לגמרי שיחקו אותה.
משחקיות
המשחקיות של For Honor בהחלט ראויה לציון לשבח. המטרה במערכת הקרב מאוד פשוטה – עליכם לרוקן ליריב את כל מד החיים לפני שהוא ירוקן את שלכם, כאשר המשחק עצמו מתבסס על מערכת הגנה והתקפה. כל שחקן בוחר מתי להגן ומתי להתקיף, יחד עם בחירת הצד ממנו יתקיף או יגן, מה שעשוי להשפיע על מהלכו בקרב. אם תגנו על הצד שבו היריב מתקיף אתם תחסמו את מתקפתו ותוכלו לנצל את החסימה לשם התקפת היריב.
אחד מהדברים המשפיעים ביותר על מערכת הקרב הוא מד הסיבולת שלכם. מד הסיבולת בעצם קובע כמה מכות תוכלו להנחית. אם מד הסיבולת מתרוקן, ייקח לכם זמן רב יותר להנחית מכה, מה שיסייע ליריב להדוף את מתקפותיכם וימנע מכם מלרוץ כאשר הוא ריק. וכפי שכבר ציינתי, גם ללוחמים ולפריטים של דמותכם יש השפעה על מערכת הקרב. השפעה נוספת וחביבה על מערכת הקרב הוא הזירה. אם תנהגו בחוכמה, תוכלו להשתמש בזירה בכדי להביס את יריבכם, החל מלהוריד לו חיים על ידי זריקתו לעבר חפצים ועד להשלכתו לתהום של המפה והריגתו באופן מיידי. במשחק זה, כמו במשחקים אחרים, ניתן להחיות את חברכם במידה ונהרג באופן לא ודאי (או במילים אחרות – לא הוצא להורג על ידי היריב), מה שיכול לשנות בשנייה את מאזן הכוחות בקרבות.
במשחק קיימים גם מספר מצבי משחק שונים כמו 1vs1, 2vs2 ומצב ה-Domination שנקרא Dominion ובעצם נותן אפשרות ל-4 שחקנים להילחם מול 4 שחקנים אחרים. בגדול מצבי המשחק המציעים דו קרב בכלל כלל לא שונים ממה ששיחקנו בו, ומצב ה-Domination במשחק הזה כמעט ולא שונה בכלל מאף משחק אחר – ישנם 3 אזורים עליהם אנו צריכים להשתלט, כל השתלטות תוביל לצבירת נקודות, והקבוצה שתגיע ל-1000 נקודות תוכל לחסל את הקבוצה היריבה לתמיד ובכך לסיים את המשחק. כל עוד אף קבוצה לא הגיעה ל-1000 נקודות ניתן יהיה לבצע Respawn. כפי שכבר ציינתי מצב המשחק הזה בהחלט דומה לכל מצב Domination אחר מלבד בוטים שיקחו חלק ממש קטן וכמעט לא משפיע בקרב.
מערכת הקרב בהחלט מרגישה מהנה במיוחד. היכולת לבחור אם להתקיף או להגן, השימוש ביכולות המשתנות מלוחם ללוחם והשימוש בזירה בכדי להתקיף הופכת את המשחק לטקטי ואסטרטגי במיוחד ואלו 2 דברים שאני מאוד מעריך אצל משחק. כששיחקתי עם חברים בהחלט הבחנתי בכך שתקשורת היא כלי מאוד חשוב במשחק, החל מדיווח על המצב בקרב ועד טיפים מהחברים שבהחלט יכולים להפוך את הקערה על פיה ולהוביל לניצחון הקבוצה. מצבי המשחק מהנים ואף על פי שאינם מקוריים בהחלט ממכרים.
גרפיקה
Ubisoft החליטו כנראה להשוויץ טיפה ב-For Honor ולהראות לכולם עד כמה הם טובים ביצירת הסביבה. במשחק אנו ניתקל באזורים מעט שונים אחד מהשני אך כל אחד מהם הוא, תרתי משמע, עולם ומלואו. בכל פעם ניזרק לסביבה אחרת מעוצבת היטב עם נוף שונה ועם פריטים שונים הקיימים בה, החל מגשרים, טירות, שערים ועוד. הדמויות במשחק בהחלט נראות טוב והאנימציות בקרבות נראות מציאותיות כל כך, החל מהתנוחות של הדמויות ועד לניצוצות בין הנשקים כאשר הם נפגשים. הנשקים במשחק נראים אף הם מציאותיים מאוד.
אומנם הגרפיקה לא חשובה לי אך עליי לציין שבהחלט ניכר ש-Ubisoft עשו עבודה טובה והשקיעו במשחק.
בעיות, באגים וקצת…לאגים?
אוקיי, אולי המשחק בהחלט עמד יפה מאוד ברוב הקריטריונים שבו בדקתי אותו, אך פה בהחלט התאכזבתי מעט ויחד עם זאת גיליתי כמה הפתעות טובות. אני אישית נתקלתי בבעיות רבות הקשורות ל-Matchmaking של המשחק, החל מניתוק שלי או של חבר באופן מפתיע משרת המשחק (אפילו קרה מקרה בו כל השחקנים הוצאו מהמשחק) ועד לבעיות הצטרפות לקבוצה של חבר. חבר אחר אף דיווח לי שהוא נתקל בבעיה מסוימת בה המסך הפך להיות מטושטש בפתאומיות, מה שבהחלט מוריד מחווית המשחק אך לי אישית לא יצא להיתקל בבעיה דומה.
אתם בוודאי שואלים את עצמכם כעת איזו הפתעה טובה גיליתי במשחק. ובכן, החלק הזה אולי לא ישנה לרובכם אך הוא נוגע לאיזון המשחק. על לאגים שמעתם? ובכן, אין לי מושג אם זה במכוון או לא, אך כנראה שיוצרי המשחק החליטו לפתור את הבעיה הזו באופן יצירתי. כאשר לשחקן מסוים קופא המשחק, המשחק נעצר באופן אוטומטי עבור כל השחקנים וממשיך רק כאשר אותו קיפאון עובר. יכול להיות שזה יבאס את אלו שכלל לא סובלים מבעיות אינטרנט, אך בתור אחד שסובל מלאגים באופן קבוע, אני יכול להבטיח לכם שזה ממש מחרפן להפסיד בגלל בעיות אינטרנט וב-For Honor אני יכול להגיד בבטחה ש-99% מהפעמים הפסדתי בגלל שלא הייתי טוב מספיק.
שורה תחתונה
הבטא הסגורה של For Honor בהחלט מציגה לנו את החוזקות העיקריות של המשחק, החל מההתאמה האישית הקיימת במשחק, מצבי משחק מהנים ועד לקרבות אימתניים ומרהיבים. כעת, כל מה שנותר לחברה רק לתקן את בעיית ה-Matchmaking שלה (שלצערי הרב קיים בחלק ממשחקיה האחרים) והמשחק יהיה פשוט מעולה. הבטא הסגורה מוכיחה לכולנו שהמשחק עצמו מוכן כמעט לגמרי ואני אישית מצפה בקוצר רוח ליציאתו.
For Honor Closed Beta
משחקיות - 10
התאמה אישית - 10
גרפיקה - 10
שרתים - 8.5
9.6
מעולה!
הבטא הסגורה של For Honor הייתה מעולה והציגה לנו באופן מדהים עד כמה טוב המשחק הולך להיות. הגרפיקה מרהיבה, המשחקיות מאתגרת ומצב מרובה המשתתפים פשוט מהנה ופשוט גרם לי להישאב לתוכו ולא לרצות להפסיק לשחק. חבל שהיו בעיות עם ה-Matchmaking אך זה בהחלט משהו בר תיקון, והבטא קיימת במיוחד עבור איתור הבעיות הללו.