שלום לכולם, ברוכים הבאים. את הסיקור הבא אני אעביר לכם לגבי משחק קטן וחביב שמביא משהו מרענן לשולחן משחקי האסטרטגיה שמו- Forged Battalion אז שבו תתרווחו ותהנו
שמעתי פעם שמועה שז'אנר משחקי האסטרטגיה כמו Command & Conquer, Warcraft 1-3, Red alert וכן הלאה, מתה מהעולם ושהוא נשכח, השמועה לא הייתה סרק. עם עלייתם של משחקי ה-MOBA, הרבה ממשחקי האסטרטגיה בזמן האמת נשכחו מתחת לאבנים. אבל לא הכל היה אבוד, חברות משחקים רבים ניסו להחיות את הז'אנר עם כל מיני חידושים וטריקים למיניהם- חלקם הצליחו, חלקם עדיף היה להשאיר בגדר הרעיון, Forged Battalion לפי דעתי רעיון שהצליח.
נעבור למה שבאנו בשבילו לפה, וזה להבין איך המשחק הזה Forged Battalion שונה מהאחרים ואיך הוא מביא ערך לשולחן המשחקים. אז המשחק הוא בפיתוחו של חברת Petroglyph שהם אחראים לכמה משחקי אסטרטגיה כמו GreyGoo, 8-bit invaders/horde/armies (זה אומר שיש להם ניסיון בתחום האסטרטגיה בזמן האמת) בשיתוף עם המפיצה Team17 שמי שלא מכיר, הם הביאו לעולם את התולעים הקטנות האלה שיורות אחת בשנייה עם מאגר כלי נשק מצחיקים והרסניים בהחלט!.
תוכן
הסיפור של המשחק מתחיל בכדור הארץ אי שם בעתיד כשהעולם על סף כליון עקב קריסה גלובלית של האקלים, הימים התאדו ואזורי מדבר חדשים התחילו להתרחב עד שהגיעו למצב שאזורים בעולם לא אפשרו מחייה עקב הטמפרטורות הגבוהות. אדם בשם Miles Thymos מציג בפני העולם טכנולוגיה שמאפשרת בנייה מתחת לאדמה, הטכנולוגיה הזו מספקת עבודות, אוכל ועתיד לאנושות כל מה שמיילס רוצה בתמורה זה שליטה על המדינות, חלק מהמדינות מסכימות וחלקן לא מקבלות את הסיוע. מיילס נותן להם 10 שנים לבחור, בתום העשור מיילס החליט בשבילן ויצא למלחמה למען כיבוש. תפקידכם כמפקד בכוח ההתנגדות הוא לצאת למלחמה נגד התאגיד ומיילס ולהציל את העולם החופשי!.
משחקיות
Forged Battalion הוא מאוד פשוט להבין מבחינת מה נדרש מכם, אתם בונים בסיס, אוספים משאבים, יוצרים יחידות ויוצאים לכבוש. מי ששיחק בעבר משחקים כמו Warcraft או Age of Empires ירגיש כמו בבית מבחינת מערכת התנועה, בחירה עם לחצן שמאל ותנועה עם לחצן ימין בעכבר…פשוט וקל. המשחק מכיל מערך טכנולוגי שאתם יכולים לפתח בעזרת נקודות מחקר שתקבלו בסוף כל קרב או משימה שתעשו (יש גם בונוס קטן למי שהורס מבנים או דברים שיושבים על המפה…ארגז של נקודות מחקר על חשבון הבית). את הנקודות האלה אתם משקיעים בטכנולוגיות שיאפשרו לכם לתכנן את היחידות שלכם (יש תמונות אז בלי לחץ!). את המשחק מתחילים עם נשקים באליסטיים כמו תותח של טנק, מכונת ירייה ותותח ארטילרי, ככל שתתקדמו יותר במחקרים ייפתחו עוד סוגים של כלי נשק עם יכולות ייחודיות כמו להביורים, חומצה, לייזרים ועוד נשקי מדע בדיוני למיניהם. פרט שמאוד בולט לעין בעקבות הטכנולוגיות שפותחים והוא עומק התכנון של הצבא שלכם, מהחייל הפשוט ועד למל"ט שמרחף באוויר, התכנון והעיצוב של היחידות מגוון מאוד בכך שאתם בוחרים את סוג הנשק, מנגנון תנועה (אם רלוונטי) ומערכת תמיכה (תוספת שריון, שריון שמרפא את היחידה וכן הלאה), יש הרבה דרכים שאפשר ואף רצוי לשחק עם היחידות…חופש מוגבל רק ברמת הטכנולוגיה שפתחתם.
עם כל השדרוגים והתכנונים ליחידות, גם הבסיס נהנה משדרוגים, ככל שתפתחו יותר את הטכנולוגיות כך גם יגדלו האפשריות, סתם לדוגמה ברגע שתפתחו את טכנולוגיית ההיתוך הבסיס שלכם יוכל לנצל שדרוג שמעניק 600 חשמל במקום 300 לתחנות כוח. השדרוג הזה הוא הבדל קריטי בין עוד כמה יחידות לעוד תחנת כוח. נשקי יום הדין (כמו בכל משחק אסטרטגיה) לא חסר, וגם הם מקבלים טוויסט מעולה עם כל טכנולוגיה שתפתחו. המשחקיות מאוד דומה למשחקים היותר ישנים כמו Command & Conquer ו- Red Alert שזה בונוס לכל מי שמתגעגע ליהלומים האלה. המשחק מאפשר קרבות אונליין אז מי שבראש שלו לשחק ביחד או נגד חברים, שידע שיש את האפשרות עוד דרך לבדוק מי יותר טוב.
אחד הבעיות הבולטות ביותר במשחקיות הוא הזמן שלוקח לפתוח את הטכנולוגיות, יש טכנולוגיות שתוכלו לפתוח אחרי קרב ויש טכנולוגיות שתצטרכו כמה קרבות בשביל לפתוח, דבר כזה יכול להעיק על הרצון לעשות את הגרינד. דבר נוסף הוא כאשר אתם משחקים נגד המחשב הוא לפעמים מביא נגדכם טכנולוגיות חזקות יותר משלכם ולגרום לחוסר איזון לא נעים בקרב. החיפוש אחר כסף בהמשך המשחק יכול להיות מאוד קשה במשחק שנמרח, היות והמשחק מכריח יציאה למרחקים מהבסיס בלי יותר מדי אפשרויות להרחיב את הבסיס לאזור הכסף (למעט מקרים שאתם כובשים מבצר שתוכלו לבנות לידו את בית הזיקוק לכסף, גם לזה יש תמונה).
פסקול ושמע
כמו בכל משחק אסטרטגיה כמו Command & Conquer הפסקול הוא מוזיקה אלקטרונית, לא הלהיב אותי כל כך ולא הקפיץ אותי מהכיסא אבל הוא מעביר את המסר ומי שרוצה תמיד יכול להוריד את המוזיקה לאפס ולשים את שלו ברקע. דבר אחד שכן תפס את תשומת הלב שלי לגבי השמע של המשחק…המשפטים של היחידות. משפטים פשוטים "כן המפקד", "קדימה זזים" למיניהם, אבל זה לא מה שתפס לי את האוזן, מה שתפס לי את האוזן היה העובדה שהקולות של היחידות משתנות לכם מול האוזניים עם כל שינוי שתעשו ליחידה. מי שלא הבין אני מסביר, באחד המשחקים הטנק שלי היה לו קול של בחור בריטי עם מבטא מאוד משכנע, ואחרי שעשיתי לו קצת שינויים הוא פתאום הפך להיא והיא כבר לא הייתה בריטית יותר, מדבר על אותו הטנק עם שינוי קל של הנשק. אני מאוד התלהבתי מהעובדה הקטנה הזו וזה בדיוק סוג הגמישות שאני מחפש אצל משחקים, שלא רק המראה משתנה אלא גם הדיבור!.
סיכום
Forged Battalion מביא עומק תכנוני מרענן ומפתיע לשולחן משחקי האסטרטגיה, הוא אומנם לא המשחק הכי גרפיקה מפוצצת עיניים שיש אבל כאלה הם משחקי אסטרטגיה. פעם האחרונה שנתקלתי במשחק עם כזו רמה של תכנון יחידה היה כששיחקתי WarBreeds של Red Orb Entertainment שגם שם היה אפשרות להרכיב נשקים על חיילים (למען האמת אני לא מאמין שהרבה אנשים זוכרים או מכירים את המשחק). מומלץ לכל אוהבי האסטרטגיה בסגנון C&C, Red Alert, המשחק מחזיר לי את האמונה ואני מצפה לראות עוד חידושים כמו שלהם בעתיד.
Forged Battalion
משחקיות - 9
פסקול ושמע - 7
תוכן - 6
7.3
טוב
Forged Battalion מביא גורם מרענן לז'אנר משחקי האסטרטגיה, ז'אנר שנחשד למת. אני מרגיש תחיית מתים מתקרבת עם הרבה פוטנציאל עתידי!