מי משחקני ה-Xbox לא מכיר את סדרת משחקי המירוצים האקסקלוסיביים- Forza, כעת -Turn 10 ו-Microsoft משיקים את גרסתו הבאה של משחק המרוצים זוכה הפרסים- Forza Motorsport 6.
סדרת המשחקים מונה- 8 כותרים, (Forza Motorsport 1-6 ו-Horizon1-2) שנחלו הצלחה רבה בעת השקתם.
עם השקתו של משחק המרוצים המוצלח- Forza 6, החלטנו לשחרר סיקור מותאם למשחק המירוצים הטוב של השנה, עם-Campaign מוצלח ומכניקה מוצלחת עוד יותר, יהיה מאוד קשה להביס את המשחק הזה.
אך לפני שנעבור לסיקור הסוחף, תודה רבה ל-Microsoft על סיפוק העותק ועל סיפוק חומרים לכתיבה בכול מהלך השנה.
הגרפיקה:
הגרפיקה תורמת המון למשחק, במהלך המשחק השחקנים ייתקלו במצבי גשם, המלווים בטיפות קטנות שיופיעו על המסך, או על השמשה במצב ה-First person, הכביש יחזיר השתקפות כמעט כמו במציאות, השחקנים יוכלו לראות אפילו מעט בוץ ואספלט רטוב על הרכב. מה שעוד מוסיף המון לחוויית המשחק, זה מקום הישיבה של הנהג, שנעשה בקפידה לא פחות משאר הפרטים במשחק, הגאים מיוחדים, נורות מעבר לחילוף הילוכים מהיר, מד מהירות שמתואם עם המד הפיזי במשחק (שלא כמו ב- Forza Horizon 2 המד הפיזי והמד הוויזואלי לא היו מתואמים.) סופות האבק המעוורות, וכול התנאים הקשים המוסיפים למציאות של המשחק, בנוסף ל-60 FPS מה שתורם המון לחוויית המשחק וההרגשה המציאותית והאקסטרימית הכרוכה בנהג המירוצים. יש לציין, כי המשחק תומך בממשק ה-DirectX 12 מה שמאפשר חוויית משחק אותנטית למדי. אך, כדי להשאיר את השחקנים במשחק ולא לשגר אותם רחוק מדי, נראה שב-Turn 10 שכחו מעט לעבוד על פרטי הסביבה שמחוץ למסלול, העצים מסביב נראים טיפה מצוירים, אך עדיין החוויה מחפה.
המשחקיות:
המשחקיות נהדרת אין מילים אפילו לתאר עד כמה, עם מכניקת נהיגה מציאותית, נזק ממשי ומציאותי, וכ-400 מכוניות שכוללות בתוכן גם -Formula למי ששאל, קשה שלא ליהנות. החוויה כול כך מציאותית, השימוש בפיזיקה ומכניקה כול כך טוב, שאם הכביש רטוב זמן הבלימה יואט. עוד דבר שדי אהבתי הוא הנזק. הנזק מוסיף כול כך הרבה אקשן למשחק, לשחקנים שישחקו על רמת ה-Professional, נסו לא להאט בפנייה ולהיתקל ברכב, הברזל יתכופף, חלקים יעופו, תלוי עד כמה עוצמת הפגיעה חזקה. רמות המשחק הן דבר אחר לגמרי, לאלו שאוהבים את הקושי במירוץ נסו את רמות ה-Veteran או ה-Professional שמוסיפות את אופציית ההילוכים הידנית, ללא עצירות אוטומטיות בפניות, ונזק מוגבר. עם כול זה סביר להניח שדי תיהנו מהריגוש והקושי הקיימים במשחק. אם כול זאת, ההתחלה די קשה, אתם תצטרכו להאט כמעט ל-0 במהלך כול פנייה, במהלך המירוץ בהתחלה תגיעו בהאצה מקסימלית ל-110, וסביר להניח שתתנגשו בקיר כי לא יהיה לכם מרחב עצירה. אז כמו הריגוש גם הסבלנות כרוכה פה, כי כשזה מסתיים מתחיל הדבר האמיתי, מכוניות ספורט מטורפות, פורמולה ועוד כלים שייגרמו לכם לטוס על המסלול בכול דרך אפשרית. עוד דבר דיי מגניב הוא אופציית המודים ( Mods) השדרוגים. השדרוגים יבואו אליכם במעין חפיסת קלפים, שבה תוכלו לקבל שדרוגים שזמינים למירוץ אחד, או לשימוש בלתי מוגבל. עוד מצב שתורם ללחץ ואדרנלין על המסלול הוא Atardrive שבו ניתן לשנות את קושי היריבים, מומלץ לא לשחק עם זה, אלא אם אתם רוצים להישאר מאחור או שיתקלו בכם עד שתתהפכו. בנוסף, במהלך המירוץ יעלה על המסך שם של אחד מהמתחרים שאותו תצטרכו לעקוף בסיבוב הבא, אם תעשו את זה, תקבלו תוספת CR, שזה דיי מגניב. דבר די מגניב שנוסף הוא הצוות, עם המכניקה והפיזיקה הקשה צריך לבוא הצוות שידע לטפל בנזקים מסוגים שונים, החלפת צמיגים, שדרוג מנוע וכו'. אז, דרך כ-400 מכוניות משלל דגמים, יצרנים וסוגים בחרו את המכונית שבעזרתה תצלחו את כול המסלולים הקשים, עם מהירות, חדשנות וחוויה שלא מהעולם הזה.
הקושי:
הקושי במשחק הוא די תלוי ברמות, לא שהוא לא קשה גם ככה, פשוט רמות המשחק מוסיפות המון קושי, מה שמוסיף חוויה ומצריך שעות משחק מרובות. השחקנים ייתקלו כמעט בוודאות במקום שלישי או חמישי (שלמי ששיחק ב-Forza Horizon -2 יהיה קשה עם העובדה. כמוני, למשל.) מנגנון הנהיגה המציאותי מוסיף המון לקושי המשחק ומקשה על הנסיעה לניצחון, ברוב המקרים אם תאיצו יותר מדי לא תספיקו להאט בפנייה, מה שיוביל להתרסקות לתוך קיר צמיגים ויעכב את התקדמותכם במירוץ. אך קושי מוסיף המון לחוויית המשחק, מה שדי אהבתי.
מכניקה ופיזיקה:
כמו בכול משחק מירוצים, חלק מהפרטים החשובים ביותר למשחק מוצלח הם המכניקה והפיזיקה. המכניקה במשחק נהדרת, למעשה, זוהי הפעם הראשונה שמשתמשים במנגנון מכני כזה בסדרת המשחקים- Forza, הנזק הוא נקודתי ולא כללי, צמיגים עלולים לעוף, קפיצים יכולים להישבר ואם אתם רוצים באמת לבחון עד כמה המנגנון הזה נקודתי, נסו להתרסק לתוך קיר במהירות מטורפת ותראו כיצד המכונית יוצאת מגדר שימוש. בנוסף השימוש במנגנון המכני לא נעשה רק על מכוניות השחקנים עצמם, אלא גם על היריבים, כלומר השחקנים יוכלו לנצל יתרון מהצד ולהיתקל במכונית היריב ולהפוך אותה או לסובב אותה מה שמוסיף המון לאקשן של המשחק. השימוש בפיזיקה אדיר, זמן בלימה מואט, האצה בהתאם למשקל, נטייה של הרכב, שימוש במומנט ודברים מטורפים אחרים, שלא היו קיימים קודם לכן. כול אלו רק תורמים לחוויית המשחק והפיכתו למשחק המרוצים האולטימטיבי לשנת- 2016.
שמע:
השמע במשחק תורם רבות לחוויה. במהלך המשחק תוכלו לשמוע את היריבים מגיחים לפניכם בטיסה, מאמצים את המנוע בניסיון לעקוף אתכם, או מתנגשים ברכב אחר ויוצרים קול חריקה מגניב ומציאותי.
השמע נהדר במשחק, לכול מכונית ה" מוסיקה " הייחודית לה (שהוקלטה והותאמה במהלך ייצור המשחק) תוכלו לשמוע את שריקת הטורבו הרצחנית, את מנועי הספורט האכזריים ואת הפורמולה השואגת.
מה שדיי אהבתי הוא שצליל המנוע משתנה מנקודת המבט, כלומר, אם תהיו על מצב ה-First person, תוכלו לשמוע את המנוע עמוק יותר וחזק יותר, לעומת ה-Third שבו תשמעו את המנוע שלכם, ואת של יריבכם הקרובים אליכם.
אז, לסיכום, המשחק- Forza Motorsport6 הוא החדשני ביותר בתחומו, ומכיל בתוכו מנגנוני נהיגה, פיזיקה ומכניקה חדישים למדי. ועם שילוב של אקשן במשחק מירוצים ולחץ על המסלול, כול החוויה הופכת להיות כמעט מציאותית, ומיותר לציין את מספר המכוניות המטורף והשמע הייחודי והמותאם לכול מכונית והגרפיקה שאין לתאר במילים עם השילוב המיוחד של -60 FPS. קשה לדעת אם ייצא משחק מרוצים טוב מזה בתקופה הקרובה.
אז יש לכם, השחקנים, את השמע, הגרפיקה, המכניקה, הפיזיקה והמכונית המותאמת, בכדי להפוך לנהגים האלופים הבאים באירועי ה-Forza.