עולים לרגל ולוחצים פליי – סיכום כנס Game In

דוכני משחקים:

דעותיו של תומר בראשי:

מתחם ה-Forza Horizon 3 היה בין המרשימים והמושקעים ביותר בכנס השנה. המתחם כלל לפחות 12 עמדות משחק של Forza Horizon 3 על מחשבים קטנים אבל באיכות מעולה ובנוסף (דבר נורא מגניב) ארבע עמדות שכל אחת כללה כיסא מירוצים, הגה יוקרתי, פדלים של גז ומעצור וכמובן מסך 4K שמריץ את המשחק ממחשב באיכות Ultra. אחרי משחק אחד בעמדה הזו שקלתי בחיוב לעשות הסבת מקצוע לנהג מירוצים ונזכרתי שזה היה רק משחק. אין שום דבר רע לומר על עמדת המשחק הזו, פשוט מעולה וכל הכבוד למארגני הכנס שהביאו כאלה פעילויות לשם.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

ללא ספק העמדה של Battlefield 1 הייתה הכי מהנה בכנס, העמדה כללה מחשבי גיימינג מפלצתיים שהריצו את המשחק על הגדרות Ultra, מקלדות, עכברים ואוזניות של מותג Omen של HP וכמובן היהלום שבכתר – מסכי ENVY קעורים ורחבים באיכות מעולה של HP שגרמו לי להיכנס להלם קרב כל סיבוב משחק. המשחק עצמו היה מהנה, לקח קצת זמן להתרגל לעכבר ומקלדת לכמה מאיתנו שרגילים לשלט אבל מתרגלים אחרי כמה דקות, היה נורא כיף ותחרותי לשחק אחד מול השני עם חברי האתר והעובדה שעומדים זה לצד זה רק הוסיפה לאקשן. הגרפיקה של המשחק הייתה לא פחות ממושלמת – כל גרגיר חול היה בנפרד ולכל ענן חול היה צל מדוייק ברצפה. היחס והעזרה בפינה של Battlefield 1 היו מעבר לציפיות שלי ואני רוצה להודות למנהל אזור Battlefield 1 דן מחול שעזר לנו לסקר את המשחק שם.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

למרות שיש כאלה שיחלקו עליי, אני לא אהבתי כל כך את עמדת המשחק של Mafia 3. אחרי תור די ארוך, מגיעים למתחם Mafia 3 עם שש עמדות בלבד, מסכים ממש גרועים שאני די בטוח שהיו 720P ומשחק מלא באגים וגליצ'ים. אבל שלא יהיו פה טעויות, Mafia 3 הוא משחק מהנה מאוד והיה כיף לשחק בו בכנס ולחוות את עולם המשחק. הבעיה היחידה שלי עם המתחם של המשחק היא שנתנו למסכים גרועים ומחשבים לא מעולים לעצור את החווייה שהמשחק יכול לתת לשחקנים.

האזור של Gears of War 4 היה בין המהנים ביותר בכנס בעיניי, באזור זה היו שלוש שורות שבכל אחת היו שמונה עמדות משחק שכל אחת כללה Xbox One, אוזניות HyperX מעולות ושלט כמובן. כל שורה התחרתה ב-Team Deathmatch בקבוצות של 4 מול 4 וזה היה נורא כיף, השורה הייתה מסודרת בסדר של אויב ליד אויב ולא היו שניים מאותה קבוצה אחד ליד השני אז זה היה מאוד כיף, מעניין, מאתגר ותחרותי מכיוון שהאויב שלך עומד ממש לידך ולפעמים היה ניתן לראות אותו הורג אותך במסך שלו ולהחליף חיוך קטן של Well Played.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

המתחם של FIFA 17 היה בין המתחמים הפחות מתוחכמים אך בין המהנים ביותר. המתחם כלל לפחות 30 עמדות משחק שבכל עמדת משחק היה Xbox One עם שני שלטים כדי לשחק עם חבר, בכל תור היה בערך משחק ממוצע באורך של 10 דקות. ההרגשה הייתה כמו לשחק עם חבר FIFA 17 בסלון בבית רק שהפעם היה DJ בסביבה שהשמיע מוזיקה (בדרך כלל מוזיקה שיש בתפריטים של FIFA) וכשנגמר המשחק האחראית באה להוציא את מי שסיים. תכל'ס בשביל אישה שתגיד לי לכבות את ה-FIFA ולצאת הייתי יכול להישאר בבית אבל היי, יש ילדים שנורא נהנו מהמשחק וזה מה שחשוב.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

דעתה של שי כסיף:

אחד המשחקים שיכלתם לשחק עם חבריכם היה Rocket League. בעמדה שלו יכלתם לשחק משחק של 2 מול 2 או משחק של 1 על 1 מול חבריכם או מול אנשים אחרים שהיו בכנס. המשחק נמשך בין חמש לשבע דקות והאנשים שעמדו בתור היו בעיקר בין הגילאים 10 עד 14. מיקום העמדה היה בצד בין שלוש עמדות אחרות, מה שגרם להכל להראות כמו אי סדר אחד גדול. אישית לא רציתי אפילו לנסות לעמוד שם, גם מבחינת אורך התור וגם מבחינת אורך המשחק לא היה שווה ועדיף כבר לקנות את המשחק ולשחק בשקט בבית עם חברים.

דעתו של רפאל יקותיאל:

עמדת המשחק NBA2K17 כללה 4 קונסולות של Xbox One, כאשר לכל אחת היו 2 בקרי משחק, ויכלו לשחק בהן 8 אנשים במקביל. למי שלא יודע מה זה (ואני די בטוח שרובכם יודעים מה זה המשחק הזה), NBA2K17 הוא משחק הדמיית כדורסל, שמאפשר לכם לשחק בתור קבוצות כדורסל מתוך ליגת ה-NBA. 

קרדיט: טל סלע
קרדיט: טל סלע

דעותיו של תומר חסד:

אחד הדברים העיקריים שבגללם הגעתי לכנס, הוא המשחק שאני כל כך מחכה לו, For Honor, אבל לצערי, העמדה שבה הוצג המשחק הייתה לא פחות מעלובה (סליחה על הביטוי). אני לא מתכוון למחשבים עצמם או לציוד שהיה שם (היו חמש עמדות מחשב שאליהם היו מחוברים שלטים של Xbox One), אלא לדרך שבא המשחק הוצג. נכון שהמשחק עדיין בשלבי אלפא ושהוא אפילו לא קרוב ללהיות מוכן אבל לכל באי הכנס נתנו לשחק בשלב ההסבר (tutorial) שהזמן שלו היה קצת מעל 10 דקות. אותי זה עצבן אישית כי המשחק יכול לסחוב כרגע מצב מרובה משתתפים ואפילו יש לו חלק ממצב השחקן היחיד מוכן, אז למה לא נתנו לנו לשחק במצבים האלה? זאת שאלה שאני לא יכול לענות עליה, אז בכל מה שקשור למשחק For Honor, אני יצאתי מאוכזב מהכנס.

המשחק Dead Rising 4 הוא משחק של חברת Capcom שעתיד לצאת בתאריך ה-4 בדצמבר של השנה, ולדעתי, הוא היה אחד המשחקים הכי לא מורגשים בכנס ה-Game in. בניגוד ל-Fifa 17 שהוצג על מי יודע כמה עמדות, ו-Battlefield 1 שהוצג על 24 עמדות, המשחק Dead Rising הוצג על שמונה עמדות של Xbox One ועמד בפינה מאחורי העמדה של Gears of War ו-Killer Instinct, ואם חבר שלי לא היה מראה לי שהוא נמצא שם, כנראה שלא הייתי שם לב. אז מה היה בפינת המשחק של Dead Rising 4? היה דמו של עשר דקות שכל מה שהוא הראה זה את כמות ההרס והחוסר רציניות שמאפיינות את הסדרה. לשחקן שלכם ניתנו שלושה נשקים בהתחלה- גרזן חשמל, רובה זיקוקי דינור (כן כן, שמעתם נכון) ורימוני אש, ובהמשך הייתם יכולים להילחם עם כל דבר, מחצובה של מצלמה ועד לפטופ ואלת בייסבול. בקיצור, היה כיף לא נורמאלי.

למרות שיצא לפני שנה, המשחק Halo 5 גם קיבל מקום בכנס Game In, הוא היה במקום יחסית נגיש והיה די בולט (צמוד ל-For Honor וליד איזור ה-VIP). באיזור שלו היו 8 עמדות של המשחק שרצו על ה-Xbox One, בניגוד לעמדה הצמודה אליו של For Honor שם המשחק רץ על מחשב. בגלל שהמשחק היה כבר משחק מלא ולא בשלבי אלפא/בטא כמו חלק מהמשחקים בכנס, הייתם יכולים לשחק בכל מצב משחק שתרצו, אני בחרתי לשחק ב-Warzone עד שהתעצבנתי ועברתי לשחק בקמפיין של המשחק. לרמות שכבר שיחקתי במשחק והייתי מוגבל רק לרבע שעה של משחק, לא הרגשתי שזה היה מבוזבז והמשחק כן היה חשוב שם, במיוחד בגלל ש-Halo Wars 2, שהיה אמור להיות מוצג בהתחלה בכנס, בוטל מסיבות שלא הוסברו לי למרות ששאלתי. אז לסיכום, Halo היה פשוט Halo, ולמי שלא החזיק במשחק הזה עד עכשיו זאת הייתה אחלה דרך לבדוק אם הוא מתאים לו.

אחח Minecraft… המשחק שהתחיל בתור אינדי לא מושקע והפך לאחד המשחקים הכי גדולים בתעשיה כרגע. וגם הוא, הופיע בכנס Game In, המשחק Minecraft הופיע בצורה די חזקה בכנס עם 12 עמדות שרצו על קונסולת ה-Xbox One, לכל קונסולה היו מחוברים שני שלטים ככה שאתה+חבר שלך תוכלו לשחק על מסך מפוצל ביחד, שבתכלס, זה די מגניב. מה שהייתה הבעיה שלי עם המשחק היא, שפשוט לא הבנתי איך משחקים. אני חושב שעברו בערך שלוש-ארבע שנים מאז ששיחקתי לאחרונה והמשחק היה נראה שונה לגמרי ובגלל שיכולת לשחק רק רבע שעה, לא היה ממש זמן ללמוד מחדש. אבל למי שהכיר את המשחק, הייתה עמדה נהדרת וכנראה שהוא נהנה מאוד (אני קצת פחות נהנתי).

מצגת זאת דורשת JavaScript.

דעתו של יונדב צבקר:

בכניסה לכנס Game In, ממש כמה מטרים מהקופות עמדו שתי קונסולות Xbox One ולכל אחת מהן חוברו שני שלטים. על המסך ריצדו תמונות מצוירות עם קרעים כאילו מדובר במקרן ישן. מדובר כמובן במשחק היריות בדו מימד המדובר Cuphead, ולמרות שהיה כנס נפלא ומלא אטרקציות אני באתי בראש ובראשונה עבורו וממש לא התאכזבתי. כלומר לא התאכזבתי מהמשחק, עקב הרעש ובגלל שבעמדות אלו לא היו אוזניות על כל עמדה כמו במשחקים אחרים אז לא שמעו את הפסקול המושקע של המשחק, שאגב נוצר על ידי חבר של המפתחים שהוא אומן ג'אז ולא מגיע מתחום משחקי המחשב.

כבר לפני שנכנסנו היה ידוע לי, ולרבים מכם מן הסתם, עד כמה המשחק נראה טוב ועד כמה שהוא מחקה סרטים מצוירים משנות השלושים בדיוק מרשים. מה שרציתי לבדוק זה איך המרגש לשחק בו. שיחקתי בארבעה שלבים, שלב רגיל אחד ושלושה בוסים ומתוכם ניצחתי שניים. השליטה במשחקים מסוג זה היא מאוד מאוד חשובה כי התזמון יכול להימדד בחלקי שניות בחלקים הכאוטיים של המשחק ואחרי תקופת הסתגלות קצרה מאוד הרגשתי את היכולות שלי משתפרות פלאים. הבקר של ה-Xbox מגיב בדיוק רב ולנו נותר רק להתרגל עד כמה צריך לסובב את הסטיק האנלוגי על מנת לכוון בזווית הרצויה.

קרדיט: שי כסיף
קרדיט: שי כסיף

החלק החלש ביותר במשחק, עבורי לפחות, היה השלב הרגיל בו שיחקתי. מדובר היה במשחק יריות בסיסי שלא הרגיש יותר טוב ממשחקים אחרים וממש לא בלט גם בעיצוב השלב וגם בעיצוב הדמויות. לאחר ההופעה הראשונה של המשחק בתערוכת E3 היו רבים אשר שאלו האם נזכה לראות שלבים רגילים או רק קרבות בוסים במשחק. נראה לי שהציפייה עצמה הייתה עבור שלבים רגילים המקדימים את קרבות הבוס כמו שמקובל. החילוק המוחלט, לפחות כרגע, מבליט את הבנאליות של שלבי הפלטפורמה ב-Cuphead והם חלק שמבחינתי היה אפשר לוותר עליו. מה שכן, הבחירה להפריד בין השלבים היא מובנת, כפי שראיתי לא פעם במהלך הערב בפינת הרטרו של יריב מיכאלי וחנות הרטרו-גיימינג Gaming Land, הדור הצעיר של הגיימרים לא גדל על משחקים קשים כמו אלו שאני גדלתי עליהם. משחקים קשים מודרניים צריכים ללמוד לאזן בין הנורמה בשוק לבין הרצון באתגר אמיתי. חלק פלטפורמה המקדים את קרבות הבוס היה מעלה את דרגת הקושי בצורה מלאכותית ונכון היה להפריד. אני מקווה שבגרסה המלאה של Cuphead נראה שלבי פלטפורמה מוצלחים ומקוריים יותר.

img_7268
קרדיט: שי כסיף

את שלבי הבוס ששיחקתי כבר אפשר למצוא ממזמן ב-YouTube, אבל אני חייב להגיד שההרגשה לשחק בהם ולנצח, או לפחות לשרוד עד שלב מאוחר יותר של הקרב, היא ממש מספקת. כל פעם שאתה מת יש אנימציה קטנה שמראה עד כמה רחוק הגעת בשלב מה שתורם להרגשת ההשתפרות שכל כך חשובה אם אנחנו לא רוצים להביא לפרישות זועמות הכוללות זריקת בקרים על המסך. לולא הייתי מרגיש לא נעים מהאנשים אשר עמדו מאחרי בתור, יכול להיות שהייתי בעמדה כל הערב חוקר כל פרט קטן. אני כבר לא יכול לחכות ליציאה הרשמית של המשחק המדהים הזה ולשחק בו בתנאים אידאליים.

דעתי (לידור כלפון):

כל הדוכנים היו מאוד מלהיבים, אבל דוכן שדבקתי לצדו המון זמן היה דוכן המשחק Overwatch, ואני חייב להגיד שזהו היה אחד הדוכנים המלאים ביותר והטובים ביותר שהיה לכנס להציע. התורים היו ארוכים ולא נגמרים, ואפילו ברגע אחד הגיעו עד לצד השני של הביתן, אבל משהו במחשבים הניידים שהריצו את המשחק, בצוות החם והאדיר של אתר Overwatch Israel ו-4DV, ואולי אפילו במשחק עצמו משכו אותי ולפי מה שנראה גם לפחות חצי מבאי הכנס, להיכנס לדוכן ולהראות לכולם מי יכול להרוג ארבעה שחקנים עם D.VA ולהיות המלך של הרחבה (במקרה הזה, זה היה אני).

מצגת זאת דורשת JavaScript.

אחרי שעברנו במשחקים הגדולים של השנה (ושל השנה הבאה בכמה מקרים), עברנו לכמה מהמשחקים הקטנים יותר של השנה, שהוכיחו לנו שגם מפתחים עצמאיים יכולים להצליח ובגדול.

אודות לידור כלפון

בן 20, עורך גיימינג ראשי באתר. משתדל לשחק בהכל מהכל ובעיקר בכל מה שקשור למחשב האישי ול-Nintendo. לא יכול בלי טיפת YouTube על הבוקר וחי בעולם הגיימינג והחומרה כמעט כל חיי.

2 תגובות

  1. כתבה מעולה, הצלחתם לגרום למי שלא היה שם להבין איך זה הרגיש ולרצות להגיע לכנס הבא!

  2. סיקור מושלם. תותחים.

השאר\י תגובה