הגיע הזמן להתחיל להשתמש במוח שלנו, משחק המחשבה שיגרום לכם לאמץ את החשיבה והראייה שלכם, קצת יותר.WhatWasHere – מה היה כאן, זמין בחינם למכשירי iOS בלבד ופותח על ידי יוסי בשושה.
אז מה זה WhatWasHere – מה היה כאן?
WhatWasHere (שם המשחק ב-AppStore) אך מוצג כ-מה היה כאן?
WhatWasHere הוא משחק מחשבה, במשחק יוצגו בפניכם תמונות רנדומליות, יהיה עליכם להתבונן
בתמונה ולנסות לשנן את כל המתרחש / נמצא בתמונה, נשמע קל? לא בדיוק…
בתחילה נראה כאילו המשימה ממש פשוטה, פשוט להתבונן היטב, אך השאלות מפתיעות כל פעם מחדש,
או שאני פשוט אצטט את עצמי מהסרטון המצורף – "היה שם צלב?"
אז רגע, מה אם אני אחרוש ויהיה לי משעמם? בסוף התמונות יחלו לחזור על עצמן.
אז לא! כל תמונה יכולה לחזור אך עם שאלה אחרת, כך שגם נתקלתם בעבר בתמונה אל תהיו בטוחים בעצמכם
שקלו את האפשרות שתהיה שאלה אחרת.
*התמונות המוצגות במשחק שייכות כולן למפתח (יוסי בשושה) וחלקן לצלם אומן בשם בעז גת.
קצת על המפתח והפיתוח של WhatWasHere:
יוסי בשושה הוא מפתח אפליקציות למכשירי iOS בלבד, תוכלו למצוא כמה מיצירותיו בדף הבא.
הופתעתי לגלות שבאחת האפליקציות שלו יצא לי להשתמש בעבר (LittleUniversity).
כל תהליך הפיתוח מרגע עיצוב ה-UI, הגרפיקה, סאונד, כתיבת הקוד והעלאת האפליקציה אל ה-App Store, הכל מבוצע על ידי יוסי.
חוות דעת הכותב + המלצות:
יצא לי להשתמש ב-WhatWasHere כשבוע, המשחק מאוד מאתגר, האפליקציה בנויה היטב ולא הבחנתי בבעיות שהפריעו לחווית המשחק.
דבר אחד שמאוד מפריע הוא הפרסומות, שכמובן תמיד יפריעו, אך אני מאמין שרוב המשתמשים יעדיפו כמה פרסומות ועדיין להנות ממשחק איכותי בחינם.
משהו שמאוד חסר במשחק הוא סאונד, לדעתי סאונד יכול להוסיף המון לחוויה, אך יש להזהר בבחירה, סאונד שאינו יתאים עלול להפריע למחשבה ולריכוז.
המשחק מאוד מעניין אך אני הייתי מהמר שלא הרבה יהנו ממנו למשך זמן, לכן, הייתי ממליץ לעבוד על כמה שיפורים ותוספות, כדי לגרום לשחקנים לשמור את המשחק ולהמשיך לשחק!
כמובן שאין צורך בעדכון הבא להפוך את המשחק למשהו אחר, אלא לדאוג על רעיונות קבועים שיכנסו מידי עדכון.
איזה רעיונות?
רמות קושי – לצאת מחלון ה-10 שניות ולאפשר לשחקן לבחור רמה, שעל פי הרמה פרמטר הזמן ישתנה.
מצבי משחק- אפשרויות נוספות למשחק, לבחור מה "לא היה בתמונה" וכו'.
הוספת ניקוד מצטבר- ניקוד מצטבר יוכל לאפשר למפתח להכניס "חנות" שבה יוכלו לקנות גלגי הצלה, כלומר ניטרול תשובה, הארכת הזמן ועוד.
*הוספת ניקוד יכולה לאפשר למפתח להסיר את הפרסומות ולהוסיף אפשרות רכישה פנימית, אך זה כבר עיניין בחירה של המפתח.
**על מנת להגיע לרמה גבוהה של חשיפה, הייתי ממליץ לדאוג לדפים רשמיים לחברת הפיתוח ולכל אפליקציה בנפרד.
דבר כזה יועיל להגיע לקהל נוסף, יתן דרך קלה למשתמשים ליצור קשר וכמובן יעזור למפתח לשמור על קשר על הקהל שלו.
יש לציין שיוסי עובד כרגע על אתר מיוחד לאפליקציות שלו, אז מוזמנים לבקר כשיעלה לאוויר.
אני רוצה לאחל ליוסי ולכל המפתחים אי שם המון בהצלחה, אם יש לכם אפליקציות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח להכיר אותם לעולם.
אל תשכחו לצפות בסרטון המצורף בו אני מכיר לכם את האפליקציה מקרוב.