סדרת Ghost Recon מבית היוצר של Ubisoft קיימת כבר כמעט שני עשורים והביאה לנו משחקי טקטיקה במגוון סוגים שונים, החל ממשחקים גדולים ועד למשחקי פייסבוק קטנים. ישבתי לבדוק את המשחק החדש ביותר בסדרה– Ghost Recon Breakpoint, שממשיך את Ghost Recon Wildlands עם פורמט עולם פתוח חדש
אם יש אדם שאני באמת מעריך את יצירותיו זהו ללא ספק Tom Clancy, שהיה סופר אמריקאי מוערך וידוע. מלבד אינספור ספרים שכתב, החל משנת 1998 חברת Ubisoft החלה לפתח שלל משחקים המבוססים על יצירותיו הספרותיות, והביאה לנו סדרות משחקים מוצלחות ומהנות במיוחד, החל מסדרת Splinter Cell המצוינת ועד לסדרת Rainbow Six המוכרת שהפכה מזמן לסדרה שכל גיימר חייב לשחק בה לפחות פעם אחת בחייו. אחת הסדרות היותר מוצלחות תחת שמו של Clancy היא כמובן סדרת Ghost Recon, שעד היום מונה כ-15 משחקים שונים המציגים משחקיות טקטית יוצאת דופן. ישבתי לבדוק את Ghost Recon Breakpoint, משחק חדש בסדרה הממשיך את קו העולם הפתוח שקיבלנו לראשונה ב-Ghost Recon Wildlands המצוין.
עלילה:
הסיפור של Breakpoint מציג לנו בפעם השנייה את Nomad, קצין קרבי וקשוח במיוחד המפקד על יחידת העילית "Ghosts". המשחק מתרחש על גבי האי Auroa, המאכלס קהילת אנשים במעמד גבוה במיוחד, החיים תחת Jace Skell, מיליונר מבוסס במיוחד ובעל חברת Skell Technology, המייצרת ומספקת רחפנים לשלל צרכים. מלבד שימוש בסיסי ברחפנים, החברה מספקת שלל פתרונות לחימה יעילים ומתקדמים במיוחד לצבא ארצות הברית.
האי עצמו מיושב על ידי עובדי החברה, כאשר האי מספק להם מקום מנותק מאוכלוסיית העולם על מנת שיכולו לעבוד ולספק תוצרים מתקדמים במיוחד בתחום הרחפנים. כמו כן, האי עצמו עשיר במשאבים וכולל כמעט כל תוואי שטח שקיים, החל מהרים מושלגים ועד לביצות סמיכות.
מלבד אנשי חברת Skell המיושבים באי, נמצא עליו גם Cole D. Walker, נחת בצבא ארצות הברית לשעבר ששוכר לידיו צבא פרטי העונה לשם Sentinel. ווקר מאמין כי ממשלת ארצות הברית לא מעריכה מספיק את חייהם של החיילים שלה, שנלחמים למענה ומתים למען המדינה. הצבא של Walker משתלט על האי ומשליט בו טרור מוחלט. כמו כן מלבד ה-Sentinel, Walker מנהיג יחידת עילית מסוכנת במיוחד העונה לשם Wolves.
הסיפור של המשחק מתחיל ב-"Operation Greenhouse". במהלך המבצע הזה שולח ה-CIA חוליית "Ghosts" ל-Auroa על מנת לבדוק את מצב האי ואת מצב חברת Skell לאחר שספינת משא טובעת בחופי האי. כמו כן נודע לממשלת ארצות הברית כי הטכנולוגיה המתקדמת של החברה נפלה לגורמים עוינים שרוצים לעשות שימוש לרעה בטכנולוגיה.
במהלך הטיסה לאי המסוקים של החוליה מופלים על ידי עדר של רחפנים ורוב חברי החוליה נהרגים.
אחד השורדים היחידים מההתרסקות הוא Nomad, שכעת נחוש למצוא את האחראי להפלת המסוקים והרג חבריו. לצערו של Nomad, הפיתרון לתעלומה רחוק מלהיות ברור, והוא מבין שיש עבדוה רבה במטרה להגיע לפתרון התעלומה.
משחקיות:
המשחקיות של Breakpoint ממשיכה את נוסחת המשחק של המשחק הקודם בסדרה Ghost Recon Wildlands. כמו במשחק הקודם גם כאן אנחנו מתנהלים על גבי מפה ענקית בפורמט עולם פתוח, המאפשר לנו ללכת לאן שנרצה מתי שנרצה. כמו בכל משחק עולם פתוח ברחבי המפה יש מספר מכובד של נקודות התעניינות, מספר גדול של משימות סיפור, משימות צד ועוד.
המשחק מציג מערכת חפצים פשוטה אך מעניינת, שמאפשרת לנו לאסוף אינספור סוגי נשקים וציוד מתקדם במטרה להפוך ליותר חזקים ככל שיעבור הזמן. כמו כן המשחק מציג מערכת פציעות חדשה, שמציגה מצבים חדשים בהם השחקן יהיה חייב לרפא את עצמו או את חבריו על מנת להמשיך ולשרוד על גבי האי.
בנוסף למערכות אלה תוכלו לבחור באחד מתוך ארבעה סוגי לוחם שונים, כאשר כל לוחם מציג יכולת לחימה מיוחדת רק לו. מלבד היכולת הייחודית כלל סוגי הלוחם חולקים עץ יכולות שלם המאפשר לכם לרכוש יכולות חדשות ככל שתעלו רמות במהלך המשחק.
הדבר המרכזי שאהבתי במשחק הוא המפה העצומה והמפורטת במיוחד. מעבר לגרפיקה המצוינת עליה ארחיב בהמשך, המפה של המשחק לא פחות ממושלמת, כאשר היא מציגה מגוון רחב של סוגי שטח וכוללת המון דברים לעשות בה. תוכלו למצוא במפה כל דבר שתוכלו לחשוב עליו, החל מהרים גדולים ועד לעמקים ומפלים. לאורך כל המשחק השוטטות במפה מהנה ומהפנטת במיוחד, והרבה פעמים מצאתי את עצמי עוצר לשנייה ומתבוננן בעולם הרחב שניצב לפני. המפה כוללת שלל נקודות התעניינות שכאשר תחקרו אותן תקבלו ציוד וכסף, אותו תוכלו לבזבז לטובת נשקים ובגדים נוספים. כל ציוד ונשק מציג רמה בפורמט מספר, וכלל שמספר הנשק גבוה יותר ככה הנשק או החפץ חזקים יותר.
אחת הבעיות שיש ב-Breakpoint היא העובדה שהמשחק לא מתאים לכל אחד. כוונתי בכך היא שהמשחק מציג משחקיות מאוד ספציפית שחוזרת על עצמה לאורך כל המשחק, ולכן אם אתם מחפשים גיוון במהלך המשחק שלכם המשחק הזה לאו דווקא יתאים לכם.
דבר נוסף שלא אהבתי כלל היא שעל מנת לשחק במשחק עליכם להיות מחוברים לאינטרנט בכל רגע נתון. המשחק כמובן מעודד אתכם לשחק עם חברים כאשר אתם יכולים לשחק בכל תכני הסיפור ומשימות הצד בצוות של עד 4 שחקנים, אך כאדם שאוהב לשחק במשחקים מסוג זה לבד התאכזבתי מאוד לגלות שאם אני רוצה לשחק במשחק איני יכול לעשות זאת אם אין לי רשת זמינה, דבר שהפך את חווית המשחק לפחות נגישה ונוחה. בנוסף לכך, משום מה המשחק לא הצליח אף פעם להבין שאין לי צורך בהדרכה יותר, וגם כאשר הורדתי את מצב ההדרכה המשחק המשיך לשגר לי עצות וטיפים שלא הייתי זקוק להם, דבר שסתם העמיס על המסך ומנע מחווית המשחק והלמידה שלו להיות חלקה ואיכותית.
כמו כן מערכת הפציעות שואפת להיות גדולה ורצינית אך לצערי בפועל היא מאוד קטנה ולא מורגשת, המערכת מציגה שלל סוגי פציעות במשחק, כאשר כל פציעה מחייבת טיפול ייחודי על מנת להתרפא. על הנייר זה נשמע כמו אלמנט מעניין שמוסיף עומק למשחק, אך בפועל המערכת לא מוסיפה למשחק כלל, היא רדודה מאוד ולא מורגשת כלל.
המשחק מציג מספר רמות קושי אך לצערי גם ברמות הגבוהות של המשחק לא מצאתי אתגר גדול. בניגוד לחיילים מולם נלחמתי לאורך המשחק, Nomad מרגיש במשחק הזה לא פחות מבלתי מנוצח. פעמים רבות עמדתי מול מספר גדול של אויבים שבקלות יכלו להרוג אותי אך לצערי לוקח הרבה זמן עד שבאמת תאבדו את כל החיים שלכם, בניגוד לאויבים שמתים בכדור אחד בודד אם תכוונו לראש. בתור משחק טקטי ציפיתי לרמת קושי גבוהה שתציב לי אתגר ותאלץ אותי לחשוב פעמיים לפני כל פעולה שלי.
Ghost Wars:
מלבד מצב המשחק לשחקן יחיד או לקבוצות נגד המחשב, ישנו מצב PVP נגד שחקנים ברשת העונה לשם Ghost Wars. במצב משחק זה תוכלו לחבור לקבוצה של עד 4 שחקנים נגד קבוצה יריבה של 4 שחקנים, למשחק טקטי בפורמט סיבובים. לצערי מוד משחק זה לא מדהים כלל, והוא די רדוד. כמו כן הנשקים במשחק ניתנים לקנייה בכסף אמיתי דבר שמקנה לאנשים שרוצים בכך יתרון קל ומהיר נגד שחקנים שלא רכשו נשקים.
גרפיקה:
אחד הדברים היותר מרשימים שיש למשחק להציע היא כמובן הגרפיקה שלו. גרפיקת המשחק מרשימה ומפורטת במיוחד, כאשר כמעט כל פרט קטן נכנס לכדי חשיבות במהלך פיתוח המשחק. הטקסטורות נראות נהדר, עולם המשחק מרגיש חי ובועט והדמויות מרגישות אנושיות לחלוטין. כמו כן קיבלנו את ג'ון ברנטל בתפקיד Walker, עם דיבוב ו-Motion Capture מלא, דבר שרק מוסיף לאיכות המשחק. יחד עם זאת חוסר הריאליזם הבסיסי מאכזב ומורגש, אך לא ברמה קריטית.
בנוסף, עקב הגרפיקה המצוינת של המשחק, ציפיתי להתייחסות מפורטת במיוחד לסביבה ולפרטים הקטנים, אך נתקלתי בכמה פרטים שמהר מאוד הזכירו לי שאני משחק במשחק מחשב. חלקם ממש מטופשים כמו העובדה שאם אני יורה בכדורסל הוא לא מתפוצץ, וחלקם ממש מאכזבים כמו העובדה שאין לי את האפשרות לשבור חלונות באמצעות מכה או ירי. במשחק ששם דגש רב על טקטיקה מאכזב לגלות שיש מקרים בהם המשחק חוסם אפשרויות טקטיות שונות כגון התגנבות מחלונות.
סיכום:
בסופו של דבר Ghost Recon Breakpoint יכל להיות משחק מהנה ומוצלח במיוחד, אך לצערי רוב האלמנטים בו לא מושקעים מספיק או פשוט לא רלוונטים. חווית המשחק הכללית משעממת בין רגע, חווית המולטפלייר התחרותי לא מעודנת מספיק ומערכת החפצים לא מתגמלת. סיפור המשחק לעומת זאת מהנה ומשאיר את המשחק מעניין, אך לא מספיק בשביל לרתק אתכם למסך לזמן רב. אמנם המשחק כרגע לא מושלם אך אם נקבל שלל הרחבות מעניינות כפי שקיבלנו ב-Wildlands אני בטוח ש-Breakpoint יוכל להיות משחק מעניין ומהנה במיוחד גם עם כל הבעיות שחווה בפרק הזמן הנוכחי.
Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint זמין היום ל-XBOX ONE, PLAYSTATION 4 וכן למחשב האישי.
Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint
משחקיות - 5
עלילה - 6
גרפיקה - 10
נגישות - 4
6.3
סביר
משחק שיכל להיות למוצלח אך קיבל ביצוע רדוד ומאכזב