בשנת 2012, הוציאה חברת המשחקים Ubisoft את המשחק האחרון בסדרת Ghost Recon, הלוא הוא – Ghost Recon: Future Soldier שבא לאחר המתנה ארוכה מהמשחק האחרון בסדרה, המשחק Future Soldier הראה לנו מהי מלחמה משוכללת \ עתידנית.
המשחק זכה להרבה אהדה בקרב הגיימרים השונים וכמובן בקרב מעריצי הסדרה בגלל עבודת הצוות שהתווספה למשחק ( נכון ב- Advanced Warfighter ) וקיבלה שיפור אסטרונומי, מגוון האפשרויות שמציע כל חבר יחידה והשוני בין כל המשימות שיש במשחק, דבר הגרם לשעות משחק רבות.
המשחק זכה להרבה אהדה בקרב הגיימרים השונים וכמובן בקרב מעריצי הסדרה בגלל עבודת הצוות שהתווספה למשחק ( נכון ב- Advanced Warfighter ) וקיבלה שיפור אסטרונומי, מגוון האפשרויות שמציע כל חבר יחידה והשוני בין כל המשימות שיש במשחק, דבר הגרם לשעות משחק רבות.
המשחק שמתחרה מול מותגי ענק בתחום המשחקים כדוגמאת Call of Duty ומתחרה נוסף Battlefield נתן "פייט" רציני, גם מבחינת האיכות והמכירות ברחבי העולם. המשחק יצא לקונסולות השונות וכמובן למחשב האישי.
בתחילת הדרך של סדרת המשחק Ghost Recon המשחק פעל על המנוע GRIN Diesel Engine 7 שהראה ביצועים מרשימים לאותה תקופה של יציאת המשחקים השונים,והמשחק נחשב להצלחה גדולה אז.
War Fighter 2 שהחזיר את יחידת "הרוחות" לפעולה,נתן לנו טעימה קטנה מהעתיד, ומציוד הצבאי שצפוי להיות בשנת 2013.
המשחק הציג טכנולוגיה משוכללת ועתידניות שאהב כמעט כל חובב המשחקי יריות טקטיקה.
באותם השנים, כשהתחדש דור הקונסולות, המשחק שיגשג והראה גראפיקה מרשימה בקונסולות עם מנוע ה YETI ENGINE, לאומת גרסת המחשב שפיגרה מאחור.
אחרי כל כך הרבה שנים, החליטה UBISOFT להחזיר את המותג, והכריזה על קוטר חדש בסדרת המשחקים Ghost Recon, המשחק אשר אנחנו מסקרים כאן היום Ghost Recon: Future Soldier
Ghost Recon: Future Soldier הגיע אלינו במרץ 2012 הישר מהחברה Ubisoft, שמוכרת לנו מסדרת המשחקים המצליחה ASSASSINS CREED ובקרוב גם Watch Dogs שנחשב לאחד המדוברים בעולם.
המשחק פועל על המערכת YETI Engine שפותחה על ידי UBISOFT במיוחד בשביל המשחק הזה, המשחק יכלול בתוכו מערכת הרס, שתגרום לכל מחסה להיות מקום מסוכן בגלל רסיסים ושברי מטוס וטילים מסכנים.
אגב מחסה, במשחק יש גם מערכת קאבר מעולה, שניתן לעבור בין מחסה למחסה בזמן שאתם פועלים בשקט ובזריזות, מה שתאמת מזכיר את
מערכת הקאבר במשחק שונה של יוביסופט- Splinter Cell Conviction,
Ghost Recon Future Soldier לוקח אותנו להרבה מקומות בעולם כמו המזרח התיכון, צפון אירופה ואסיה, כדי לעצור את התוכניות של הטרורוסטים ה"אולטרה לאומיים" כשהם השתלטו על רוסיה.
לכן אנחנו נתמודד במשחק מול סביבות שונות שבניהן ג'ונגל ומדבר. בכל סביבה נצטרך למצוא את המקומות שלדעתינו עדיף לנו להשאר בהם, למשל בג'ונגל עצים ובמדבר אלה יהיו הריסות ישנות או בולדרים ( מבני אבן ענקיים ). עדיף כמובן לנסות ולהיות חלק מהסביבה, להיות מוסווה היטב כדי שלא ישימו לב אליכם, זה יקל על המשימה ולרוב יגביר את ההנאה במשחק.
FUTURE SOLDIER, מתרחש בעתיד הקרוב. במשחק אתם תשחקו את קפטן אדוארק, שהכינוי שלו הוא "קוזאק", והוא אחראי על יחידת ה"רוחות" שכוללת שלושה רוחות נוספות שלכל אחד מהם אפשרויות שונות, ויכולות מיוחדות.
קוזאק – הוא מפקד החבורה
PEPPER – סנייפר מקצועי
30K – סייר מקצועי
BONES – שהוא המהנדס.
למרות שקוזאק הוא הקפטן של החבורה, במהלך המשחק נספיק לשחק עם כל אחד ואחד מהחבורה, ונוכל לבדוק את היכולות של כולם.
רוב המשחק אתם תשחקו מגוף שלישי, אבל כאשר תגיעו למקום המבוקש או שתכנסו לסצנות מפתח המשחק יחליף את טווח הראייה שלכם לגוף ראשון, כדי שיהיה יותר נוח לכוון ולראות.
המשחק נותן לנו אפשרות לשנות ולהחליף כל חלק קטן ברובה שלנו, כדי שנוכל להתאים אותו לפי הטעם שלנו, ולפי הסביבה שעליה אנחנו עומדים להיכנס.
הדרך המהירה ביותר להתקדם היא להחליף כל פעם מחסה, אמרה יוביסופט וצדקה. רוב הפעמים אתם תקלעו במצב שיש רק 2 דברים לעשות, להשתמש בטכנולוגיה שניתנת לכם ולפעול בשקט, או להסתתר ולהרוג את כולם. כמובן שבלי מחסה לא תחזיקו מעמד הרבה זמן, גם כשאתם במכסה, אז השחקן והכוונת רועדים בהתאם ליריות האויב דבר שגורם לכם לרוב להשתמש בטכנולוגיה שניתנת לנו ופשוט לפעול עם הקבוצה ביחד ולנטרל את האויב בשקט.
כמו שהזכרנו למעלה, עבודת הצוות זה אחד הדברים המגניבים במשחק, אז דבר נוסף במשחק הוא, שאתם יכולים לתאם הריגות עם הצוות שלכם, אתם תוכלו לסמן אוייבים ולהחליט מי הורג את מי ומתי כדי להיות שקטים ככל האפשר,
לפעמים תצטרכו גם להיות זהירים, כי החיילים יכולים להתחבא גם בין אזרחים. לרוב כדי להצליח במשימות מבלי להיפסל מומלץ להקשיב לחברי הצוות שלכם, הם יכולים להדריך אתכם איך לפעול נכון, ותוכלו לתזמן איתם פעולות.
למרות שהמשחק מתרחש בעתיד הקרוב, אנחנו זוכים להתנסות בטכנולוגייה מתקדמת, שגורמת לכל הריגה שלכם במשחק להיות אומנות, בין כל הטכנולוגיה יש:
*חליפת Exo Skeleton – מספקת לנו להיות בלתי נראה ככל שנרצה.
*משגר טילים קטן שיוצא מכתף שמאל, שיורה על מטרות חמות.
*מחוץ לשריון המרשים, אנחנו גם נקבל קסדה משוכללת, שספקת לנו ראייה על דשה הקרב וניהול הקבוצה בצורה חכמה, וגם ראייה דרך קירות
לפי גליי החוף שיוצאים מהגוף.
*רובוטים קטנים, אחד ליבשה ושני לאוויר, בעלי יכולת ירייה מהירה, הריסת מחסות,רכבים ומבנים.
הסינגלפלייר וה-CO-OP המעולים הם לא הדובדבן שבקצפת, הם רק החימום שלפני המולטיפלייר שפשוט טוב!!
כדי באמת להצליח אמרו Ubisoft, המולטיפלייר צריך להתמקד על שלושה דברים מרכזיים:
הראשון הוא שהמשחק לא יהפוך ליותר מידי עתידני, ועדיין יהיה עם יריות, כי יותר מידי שימוש בטכנולוגיה יהרוס את המותג GHOST RECON שהיה מבוסס על קרב עד עכשיו.
הדבר השני שמעצבי המולטיפלייר אמרו, הוא לתת לשחקנים דרך חדשה, להרוג ולשחק במשחקי יריות.
הדבר השלישי הוא, עבודת צוות. UBISOFT רוצים לגרום לשחקנים להבין, שהם יכולים להצליח אך ורק עם הם ישחקו כצוות, ולא ירססו לכל הכיוונים.
המולטיפלייר, יכלול ארבעה מודים שונים, שכולם מעודדים עבודת צוות.
גם למולטיפלייר של המשחק יש כמה דברים טכנולוגיים חדשים להראות לנו שבניהם:
*מטוס קטן, שמאפשר לנו לראות איפה האוייב מתחבה והתראת חברי הצוות לגבי מיקומו של האוייב.
*ניתרול – אחרי ניתרול שחקן אוייב תוכלו לפרוץ את המכשירים שעליו, ובכך תוכלו לדעת את מיקומיהם של כל חברי הצוות שלו, עד שהם לא יבואו לעזור לו.
סרטון משחקיות של המולטיפלייר:
המשחק כמובן שונה מהרבה משחקי FPS שאנחנו מכירים היום, המשחק כולל טכנולוגיה שני מצבי משחק מעניינים וחדשים והכי חשוב זהו משחק
GHOST RECON, למשחק יש וותק של שנים במשחקי ה FPS ולכן לדעתינו המשחק מעולה, העבודה שחברת יוביסופט עושה, פשוט מעולה ( כרגיל ). שיש לך מתחרים כדוגמאת באטלפילד וקול אוף דיוטי, אפשר להגיד ש-Ghost Recon: Future Soldier לא נופל מהם ואף אפילו עובר אותם בכמה פרמטרים.
סיקור מעולה.. המשחק פחות..
הייתי נותן לו פחות גם בגלל המולטי הלא משהו אבל הסינגל בסדר…
לעומת משחקים כמו קוד ובטלפילד הוא חצי כח…
,תודה
אין על יובי סופט