רשמים מה-Beta הסגורה של Ghost Recon Wildlands

בסוף השבוע האחרון, סוף סוף קיבלתי הזדמנות לשחק ב-Ghost Recon Wildlands, באירוע הבטא הסגורה של המשחק. לאחר מספר ימים של משחק מעמיק עם חבר נוסף מהגלקסיה שלנו, חזרתי עם תובנות לגבי המשחק.

למען הקלילות, אתמצת את דעתי לגבי כל מובן של המשחק (גרפיקה, קצת סיפור וכו') ואציין לאן לפי דעתי המשחק הולך. אז מה חשבתי לאחר שלושה ימי משחק ב-Beta של Ghost Recon Wildlands? המשיכו לקרוא כדי לגלות…

קודם כל איך אפשר שלא, הגרפיקה.

הגרפיקה של המשחק היא הדבר הראשון ששמים אליו לב, כל שיח קטן במשחק, כל אבן בהר וכל תזוזה של הישבן של הדמות כשהיא נוהגת באופנוע מרגישות ונראות טבעיות לחלוטין. בכך אין מוקדם ומאוחר ואפשר לומר ש-Ubisoft עשו עבודה מעולה מהבחינה הזו.

העולם הפתוח

אומר מראש שלא משנה מה אגיד על המפה ועל העולם הפתוח של המשחק, זה לא ישבח ויתאר אפילו רבע ממה שהוא באמת. Ubisoft כבר ציינו שמפת המשחק תהיה הגדולה ביותר שאי פעם הייתה במשחק של החברה, וב-Beta החברה נתנה לנו גישה אך ורק לאחד מתוך 21 המחוזות המתוכננים למשחק, ורק המחוז הבודד הזה הוא בגודל שלא יבייש משחק מודרני מבחינת גיוון, צפיפות ומטרים מרובעים. אני אישית לא יכול לחכות לחקור את כל המפה העצומה שכעת, נראה שהיא העתק בקנה מידה של כמעט 1:1 של בוליביה.

משחקיות

אז הכל נשמע טוב ויפה סך הכל לא? זהו, שלא. לפי דעתי הנהיגה, הטיסה וכל השליטה ברכבים במשחק תבייש אפילו משחק משנת 1990. המון אנשים הסכימו איתי שבהחלט בקושי ניתן לשלוט במסוק לדוגמה, שלא נדבר על הטיסה במטוס. שלא תטעו, כל מי ששיחק ב-Beta יוכל להסכים ששאר השליטה במשחק נהדרת וכל היריות והריצות מרגישות נהדר, פשוט Ubisoft חייבת לעבוד לפני ההשקה על השליטה בכלי הרכב.

האויבים עם העיניים בגב (ובשמיים)

היה דבר אחד שבאמת הרס לי את חוויית המשחק והוא האויבים במחנות ובמשימות. מהיום הראשון המשחק נמכר ותוייג כמשחק התגנבות בצוות (מפה השם Ghost Recon), אך בכל משימה או מפגש עם אויבים שחוויתי, לא היה ניתן להתגנב. כל אויב הכי קטן במשחק שם לב אליכם מקילומטרים, ברמה שבאמת לא מאפשרת שום התגנבות. זו בעיה שמחייבת תיקון של Ubisoft לפני ההשקה, ואני מפציר בכל מי ששיחק ב-Beta לדווח על הבעיה הזו על מנת שהמפתחת תתקן אותה ונקבל משחק טוב בהשקה, כך שנוכל להנות ממנו באמת.

סיפור (עד כמה שהיה)

לפי מה שנאמר בתחילת המשחק, בוליביה והממשלה מושחתת על ידי הקרטל "Santa Blanca". המדינה לא הצליחה לשלוט בקרטל מכיוון שהרג את כל השרים ולכן מעלימה עין, וכתוצאה מכך, בוליביה נהפכה למרכז הסמים העולמי ולמדינת עולם שלישי שמנוהלת על ידי הקרטל שכפי שניחשתם – עלינו להפיל.

במהלך ה-Beta ניתנה הגישה ל-6 משימות סיפור, ולאחר ששיחקתי בהן אני בהחלט יכול לומר שמי שאהב את הסדרה Narcos ודומותיה יאהב את המשחק הזה, ואפילו יעריץ את יוצריו.

כל שאר השטויות מהצד שמשנות לכולם

למשחק יש מערכת Skills די מגניבה וחדשנית. כל Skill שתרצו לקנות יעלה Skill Point וסוג חומר אחד – ברחבי המפה פזורים לדוגמה ארגזי תרופות, וכאשר תסמנו אותם תקבלו למלאי 50 תרופות (שילכו למורדים לפי הסיפור). התרופות הללו הן אחד מהחומרים שנזקקים על מנת לשדרג Skills מסויימים של רפואה, כלומר, כדי לשדרג את כושר ריפוי החברים שלכם, תצטרכו "לשלם" מספר מסויים של תרופות ומספר מסוים של Skill Points. השיטה החדשה הזו היא באמת מגניבה ומספקת ערך מוסף נהדר למשחק ביחד עם המון Skills שבאמת לאט לאט משפרים את חוויית המשחק ואת הדמות.

שורה תחתונה

לסיכום אפשר לומר שעד כה, המשחק נראה הגון. העולם ענק, מגוון וחי כפי שהובטח לנו, השליטה בדמויות ובצוות נהדרת, התאמת הנשקים מעולה, העלילה נראית מגניבה ממש והכל פשוט מתחבר ביחד. כמובן, יש למשחק את הבעיות החמורות מאוד שלו כמו אויבים ששמים לב לכל צעד שאתם עושים, ומונעים מהמשחק מלהיות משחק התגנבות, ושליטה ברכבים ומסוקים שבעיניי לא נקראת שליטה. אבל, בחודש ימים ניתן לתקן את זה ואני ממש מקווה ש-Ubisoft תעשה את זה כדי ליצור משחק שבהחלט יחזיר עטרה ליושנה לחברה שחוותה לא מעט כשלונות בשנים האחרונות.

מוקדם לומר מכיוון שזו רק ה-Beta, אבל נראה ש-Ghost Recon Wildlands יהיה בין המשחקים הבולטים והסוחפים ביותר של השנה, וניאלץ לחכות ולגלות האם המשחק באמת ישתפר ממה שראינו בגרסה זו.

האם אלו מכם ששיחקו במשחק בסוף השבוע האחרון מסכימים? שתפו אותנו בדעותיכם עליו בתגובות למטה!

אודות תומר בראשי

בן 20, נולדתי וגדלתי בירושלים עיר האורות, משחק במחשב ובקונסולות מאז שאני זוכר את עצמי, נהנה לשמוע את כל סוגי המוזיקה, לראות סרטים איכותיים וכמובן לשחק כמה שרק אפשר.

תגובה אחת

  1. אני גם שיחקתי בבטא ואני לא מסכים איתך על בכללללל על החלק של הנהיגה ושל האויבבים
    אתה ראית את זה מנקודת מבט ילדותית והצורה של הנהיגה היא ייחודית למשחק ולגבי האוייבים זה כנראה חלק מהלאגים של הבטא שיתקנו ואפילו אין צורך לומר את זה

השאר\י תגובה