חברת Ubisoft הצליחה לחפר על חטאי העבר עם מספר של שיחרורים מוצלחים כגון Rainbow Six Siege ו-For Honor אך האם המשחק החדש שלהם, Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands ממשיך את ההצלחה?
במהלך כנס E3 המפורסם שהתרחש בשנה שעברה, חברת Ubisoft עלתה לבמה עם 3 הכרזות חדשות שהצליחו להרעיש את עולם הגיימינג, כשהגדולה מביניהן הייתה ההכרזה על משחק חדש מסדרת Tom Clancy's האהובה. המשחק החדש, ששמו Ghost Recon Wildlands, היה אמור להציג מערכת משחק חדשנית ומפה שלא נראתה מעולם. זה בטוח ש-Ubisoft טובים בדיבורים אך האם המשחק באמת עמד בציפיות שלי? בואו ונגלה.
כמו כל הסיקורים שלי (שאותם אני ממליץ מאוד לקרוא) גם את הסיקור על Ghost Recon Wildlands אחלק לכמה קטגוריות והן להלן:
- עלילה
- משחקיות
- גרפיקה
- דמויות וסאונד
- סיכום סופי
אם הבנו אחד את השני, בואו ונתחיל?
עלילה:
אני חייב להודות שהעלילה של Ghost Recon Wildlands הפתיעה אותי מאוד והינה טובה למדי. עלילת המשחק מציבה אותנו בתוך מדינת בוליביה, השנה? 2019, ואנחנו מוכרים אל אוייב המשחק, קרטל הסמים הידוע לשמצה Santa Blanca. בתחילת המשחק אנו מגלים שהקרטל גדל לגודל שהתחיל להדאיג את ארצות הברית, והקש ששבר את גב הגמל היה פיגוע בשגרירות ארה"ב ב-La Paz. לאחר הפיגוע ארה"ב מחליטה ליזום את מבצע Kingslayer שמטרתו היחידה היא לפרק את הקרטל, לגמרי. כדי לבצע את הפרוייקט המסובך ארה"ב מחליטה לשלוח 4 מחיילי העלית שלה, בעלי הכינוי Ghosts, שייפרקו את הקרטל אדם אחר אדם.
במהלך המשחק אנו מגלים חלקים בעלילה דרך חפצים שמוצאים בסביבה כמו הקלטות, תמונות ומסמכים, אבל הדרך העיקרית להעברת המידע היא דרך קבצי ה-Kingslayer שמקבלים לאחר שמסיימים כל משימה. אני חייב לתת פה ציון לשבח עבור המפתחים ב-Ubisoft Paris שגרמו לי בפעם הראשונה בחיי לחכות בקוצר רוח לכל קובץ Kingslayer. הסיבה להמתנה הכלכך גדולה שלי לכל קובץ Kingslayer הינה האיכות המעולה בה הסרטונים מוכנים – ההומור מצחיק, המידע מצליח לעבור ביעילות, וכל האווירה של מבצע חשאי נשמרת גם בתוך קבצי ה-Kingslayer. שמתם לב שאמרתי כאן Kingslayer הרבה נכון? המשמעות של אותה מילה הינה "מחסל המלך" לכן השאלה נשאלת – מי הוא המלך? הכירו את El Sueño הבוס של קרטל הסמים הגדול. במהלך המשחק אתם תתקלו בשם רק בתור איזכורים ובתוך Cutscenes סופיים, כשכבר תתקרבו לסוף המשחק. לדעתי זו הייתה החלטה גאונית, האפשרות לשמור את בוס המשחק במסתוריות כזאת עד סוף המשחק גרמה לי לסיים משימות באטרף רק כדי להגיע אליו.
משחקיות:
במהלך התקופה האחרונה ראיתי המון השוואות בין Ghost Recon Wildlands להרבה משחקים, מ-The Division וכלה ב-Splinter Cell, מה שהוא חלקית נכון. המשחק אכן שואב אפיונים ממשחקים רבים החל ממערכת ה-Stealth של Splinter Cell ועד להתקדמות העולם הפתוח של The Division.
מבחינת נקודת מבט, אתם תשחקו את המשחק כמעט באופן תמידי מנקודת מבט גוף שלישי/גב הדמות, ורק כאשר תכוונו את הרובה תיכנסו למבט מגוף ראשון (First Person) אבל אם לא תרצו בכך, תהיה לכם את האפשרות להחליף לכוונת גוף שלישי דבר שהייתי מאוד שמח אם היה אפשר לעשות גם בזמן הכיוון במשחק. במהלך המשחק ייתלוו אליכם מספר רב של אביזרים אבל, האחד הטוב ביותר, וגם זה שנשאר אתכם במשך כל המשחק הינו הרחפן. ההמצאה הגאונית הזאת יכולה להפוך משימות שייגרמו גם לסוכן 47 בכבודו ובעצמו להזיע, לעבודה קלילה שילד בן 10 יכול לבצע, תוך כדי שהוא אוכל דוריטוס ביד אחת. את הרחפן תוכלו לשדרג במגוון רחב של אביזרים כמו פצצה ניידת ומפיק רעשים, כדי שתוכלו למשוך אוייבים אל מותם. דבר שחשוב לזכור לפני שקונים את Ghost Recon Wildlands הוא שמדובר במשחק תפקידים, מה שאומר שיש רמות, טבלא שדרוגים ויכולות שונות, אז אם אתם לא אוהבים או מחבבים דברים כאלה, אני ממליץ לכם להתרחק כמו אש מהמשחק, כי זה משחק פקטור מאוד חשוב במשחקיות כולה. עוד בתחילת המשחק אנחנו מגלים שהתגנבות מהווה חלקים מאוד אקוטיים במשחק, ולכן שמחתי מאוד שמערכת ההתגנבות במשחק הייתה סבירה לחלוטין ואפשרה לי חווית משחק מהנה.
למרות כל המשחקיות הכיפית יש כמה דברים שהפריעו לי, כשהגדול מביניהם הוא הנהיגה. אלוהים ישמור כמה שהנהיגה ב-Ghost Recon Wildlands שבורה, אני מצטער על הטביחה במשחק אבל אם מתכוונים לנוע ממקום למקום אני מבקש ואפילו מתחנן אליכם, תקחו מסוק, כי לעומת הנהיגה, מערכת הטיסה מצויינת. כאשר תנסו לנהוג בעיקר ברכבים מהירים (מה שמשום מה כולל גם טרקטורים שעוקפים מכוניות מרוץ, לך תבין) תתכוננו לקנות כרטיס לטוקיו דריפט כי זה מה שאתם הולכים לעשות בעיקר, דריפטים בבוץ מעל צוק בגובה של מגדלי עזריאלי, כיף!
גרפיקה:
דבר אחד ניתן להגיד בנוגע ל-Ghost Recon Wildlands זה הגרפיקה המדהימה שלו. ניתן לראות את ההשקעה שהוטמעה לתוך המשחק אם רק תיכנסו להגדרות של המשחק. בעוד שמשחקים אחרים היו נותנים לכם רשימה של הגדרות בלי שום הבנה מה כל דבר שתוכלו לשנות עושה, תוכלו למצוא חלון שיציג לכם את השינויים שיחולו בכל אחת מהההגדרות הגרפיות השונות. למען הסר ספק אני הרצתי את Ghost Recon Wildlands על המחשב האישי שלי, שמריץ Intel Core I5- 6600, כרטיס מסך GTX 960 וכ-16GB של RAM מסוג DDR4. מבחינת קצב פריימים לשנייה בזמן השקת המשחק היו מספר נפילות אבל לאחר עדכון מסיבי בגודל של כ-5GB, תוקנו כמעט כל הבעיות, ומצאתי את עצמי משוטט לי בבוליביה בקצב רענון של כ-60 פריימים לשנייה. אפרופו בוליביה, שכחתי להגיד שהמפה פשוט מדהימה? כן, אני אומר על משחק של Ubisoft שהמפה פשוט מדהימה – ההרים מהממים,היערות סבוכים וההרגשה פשוט אמיתית. כאשר ביצעתי את אחת המשימות שמטרתה הייתה להנתקש בראש תעבורת הסמים של הקרטל, התחבאתי בתוך היער עם חליפת Guilee והרגשתי כמו חייל עלית אמיתי באמצע משימת קומנדו, דבר שלא קורה לי הרבה במשחקים.
דמויות וסאונד:
במהלך המשחק אתם תתקלו במגוון רחב של דמויות החל מחיילי קרטל פשוטים וכלה ב-El Sueño בכבודו ובעצמו, אבל הדמות שלדעתי הושקעה בה הכי הרבה מחשבה הייתה Karen Bowmen, המפעילה של קבוצת ה-Ghosts. במשך כל המשחק Bowmen ליוותה את הדמויות והיוותה כקול הציני והמציאותי של הקבוצה שמונעת דווקא על ידי נקמה בעקבות הרצח של חבר שלה, Ricky Sandoval, אשר בוצע על ידי קרטל Santa Blanca. כשתפתחו את קבצי ה-Kingslyer למעשה תקבלו מעין תדרוך על ידי Bowmen לגבי כל אחת מהדמויות, דבר שנעשה באופן מצויין כפי שאמרתי.
מבחינת משימות, לצערי כל המשימות שהן אינן ראשיות (הכוונה למשימות צד Side Missions) מכילות את אותם דמויות ואת אותן שורות קול, דבר שלצערי הוריד מהחוויה הכוללת של המשימות. כשנדבר על חיילי הקרטל פשוט אצטרך להגיד לכם שכל החיילים מאותה רמה הם פשוט אותו דבר. אמנם קיימים מספר סוגים של חיילים כגון צלפים, מאתרים, חיילים בעלי תת מקלע וכד', אבל אף פעם אין שוני בתוך אותם סוגים, ובכל בסיס תמצאו בדיוק את אותו NPC כמו שקיים בבסיס אחר. דיברנו על כל הדמויות שמסביב אבל לא דיברנו על החשובות, ארבעת חיילי העלית שלנו, ה-Ghosts. לצערי הרב השיחות בין הדמויות מוגבלות מאוד והבדיחות כבר מתחילות לעצבן אחרי שהן חוזרות מספר רב של פעמים אחת אחרי השנייה בזמן שמשחקים.
למרות כל החסרונות, Ghost Recon Wildlands מציג סביבה ענקית מלאה בדמויות שונות ומיוחדות (בונוס מיוחד למעצבים שחשבו שכדאי לעצב תושבים שונים, דבר שמאוד עזר למשחקיות להתפתח) שגורמות לחוויה מהנה מאוד.
לאחר שסיימנו עם הדמויות אני חייב לציין את האכזבה שלי מתוך הסאונד במשחק, הפעמים היחידות שיש לשחקנים הזדמנות לשמוע סאונד כלשהו שהוא לא כבשה פועה מגיעות רק כשהם נוהגים, וגם אז אנחנו מלווים בקול המעצבן והצומרני של DJ Perico. שלא תבינו אותי לא נכון, המוזיקה שמנתגנת סבירה לחלוטין, אבל כל פעם שאדון Perico עולה על הרדיו, מתחשק לי לסגור את המשחק. הייתי מאוד רוצה לקבל אפשרות לפחות לשלוט ברדיו כמו ב-Watch Dogs 2 או משהו שלפחות יאפשר לכבות או לבטל את קול ה-DJ המרגיז.
סיכום אישי:
לסיכום, Ghost Recon Wildlands הינו משחק מצויין המשלב את כל המרכיבים החשובים של משחק עולם פתוח ומשחק אסטרטגיה. למרות החסרונות המעטים של המשחק שום דבר לא מנע ממני להנות ברמות מן המשחק ולחשוב שאני באמת נמצא בבוליביה מפרק את הקרטל. אם אתם אוהבים משחקי עולם פתוח או שמא אתם אוהבים משחקי יריות, תהיו בטוחים ש-Ghost Recon Wildlands בדיוק בשבילכם.
Ghost Recon Wildlands
עלילה - 9.5
משחקיות - 8.5
גרפיקה - 10
דמויות וסאונד - 9
9.3
מצויין
Ghost Recon Wildlands הינו משחק שפוגע בכל הנקודות הנכונות, הוא מציג עולם פתוח ויפייפה שיגרום לכרטיסי המסך החזקים ביותר ליפול על הברכיים אבל בו זמנית משלב את ההנאה של משחקי היריות המפורסמים,מומלץ בחום.
סיקור מאוד טוב