כל מה שצריך על מנת לעלות לראש המגדל ולהציל את האנושות זה חרב, תושייה, ואת ה-Ghostrunner
אמנם Cyberpunk 2077 עדיין לא כאן, אבל נראה שטרנד משחקי ה-Cyberpunk הוא טרנד די מקובל בשנת 2020, היות ו-Ghostrunner הוא ככל הנראה משחק הסייברפאנק המוצלח ביותר שניתן לשחק כרגע.
Ghostrunner נחשף לעולם לפני כשנה ומיד העלה המון ציפייה והייפ (לפחות אצלי). הסיפור היה נראה מעולה, האווירה הקודרת והעתידנית רק משכה את העיניים והמשחקיות נראתה מפוצצת, מהירה, מאתגרת ואכזרית. והנה אני כאן, שנה אחרי, מסקר את המשחק המעולה הזה.
במשחק אנחנו מגלמים דמות העונה לשם Ghostrunner הנשלחת למשימה להציל את מה שנותר מהאנושות. עולם המשחק מציג לנו אסון כבד וקשה שתוצאתו הייתה הרס כמעט מלא של המין האנושי. המטרה של ה-Ghostrunner היא להגיע לראש מגדל Dharma על מנת להציל את השרידים האחרונים של האנושות, וזוהי הולכת להיות משימה לא פשוטה בכלל.
הדבר הראשון שמיד שמים אליו לב במשחק הוא בניית העולם שלו. מהרגע הראשון בו הפעלתי את המשחק נשאבתי בין רגע לאווירה הקודרת והמסתורית שיש לעולם המשחק להציע. תוסיפו לשני אלה את העובדה שהמשחק משלב אלמנטים איכותיים מעולם ה-Cyberpunk וללא ספק קיבלתם את אחד המשחקים היותר מרשימים שיצא לי להיתקל בהם השנה, וכל זה עוד לפני שהתחלנו לשחק.
מעבר לעולם עצמו יש כמובן את המשחקיות המשובחת. במשחק נעלה בין קומות המגדל עם הדמות שלנו, כאשר בכל שלב יעמדו נגדנו מספר לא מבוטל של אויבים לצד מגוון מכשולים וחלקי טיפוס. ה-Ghostrunner מסוגל לקפוץ למרחקים, לרוץ על קירות ואפילו לקפוץ בין מכשולים באמצעות חבל.
האויבים עצמם ירו עליכם ברגע שתגיעו לזווית הראייה שלהם, והם ימותו במכה אחת כאשר תחתכו אותם לשניים. יחד עם זאת גם אתם פגיעים למדי, כאשר פגיעה אחת בודדת מהאויב תגרום לכם למות ותצטרכו להתחיל את אותו החלק מהשלב מההתחלה.
אחד הדברים שאהבתי במשחק הוא שהסיפור שם אבל הוא ממש לא משתלט על המשחק. מפתחת המשחק יכלה בקלות לדחוף קטעי Cutscenes בין שלבים שהיו מאטים את אווירת המשחק המהירה אך במקום זאת החליטו להכניס את קטעי העלילה כדיאלוגים בין הדמויות השונות במשחק. התוצאה היא משחק שמעולם לא מאבד מהמהירות ומהקצב שלו, וזה ללא ספק אחד האלמנטים הכי טובים שיש למשחק הזה להציע, היות ויהיו אנשים שירצו להבין ולהתעמק בסיפור ויהיו אלה שירצו בסך הכל לחתוך כל מה שזז על המסך.
חווית התזוזה של הדמות שלנו נהדרת, כאשר מלבד קפיצה יש לנו היכולת להאט את הזמן לפרק זמן קצוב על מנת להתחמק מיריות האויבים וכן יכולות זחילה וטיפוס שיקלו עלינו בכל הקשור לתכנון המסלול האידיאלי לחיסול האויב. יש מספר סוגי אויבים (אם כי לא מדובר בגיוון גדול במיוחד), החל מאויבים פשוטים המחזיקים רובה ועד לאויבים המוגנים במגן אותם ניתן לתקוף רק מצידם האחורי. מעבר לכך ישנם כדורי אנרגיה המקנים לאויבים מגן אותם יש להרוס לפני שניגשים למלאכת החיסול.
אציין לטובה את מבנה השלבים עצמם, שברוב המקרים הציע מספר דרכים לגשת לכל אחד מקטעי הקרב. ישנם מקרים בהם נוכל לקפוץ על קיר שיוביל לקבוצת אויבים גדולה ומנגד נוכל לבחור בתעלה שאמנם תביא אותנו להתמודד מול אויב אחד בלבד, אך אותו אויב יהיה חזק יותר ומאתגר יותר. האפשרות לבחור את הדרך בה ניגש לכל אחת מהקרבות מאפשרת לשחקן להתחבר יותר למשחק היות והוא יכול לבחור בעצמו את דרך הפעולה שלו ולא להיות מוגבל לדרך פעולה אחד מוגדרת.
מעבר לכך במהלך המשחק יפתחו לרשות הדמות שלנו מספר שדרוגים אפשריים המגיעים בדמותן של לבנות המזכירות מאוד לבנות טטריס. את לבנות השיפורים ניתן להתאים בלוח שיפורים ייעודי ומוגבל במקום, כך שאין יותר מידי חופש בבחירת השיפורים השונים. ניתן לסובב את הלבנות השונות כדי להתאימן עם לבנות אחרות, והמשחק אפילו מעניק לכם בונוס מסוים לנתונים שלכם במידה ולא השתמשתם בכל המקום הפנוי לכם לשדרוגים, כך שמילוי הלוח עד הסוף לאו דווקא שווה את הטרחה.
בין לבין קטעי האקשן והחיסול ישנם קטעי הפארקור המעולים שמציבים אתגר משל עצמו. כמו כן במהלך השלבים מתחבאים כל מיני חפצים אותם ניתן לאסוף, כאשר חלקם מספקים גם בונוסים קוסמטיים כגון צבע חדש לחרב שלנו.
המשחקיות המהירה והמדויקת, כמות האויבים ומפות המשחק השונות הופכות את Ghostrunner למשחק מאתגר וקשה מאוד שיצריך מכם זיקוק משובח ביותר של היכולות שלכם. היות ופגיעה אחת מפרידה בין הצלחה מסחררת לכישלון מוחלט ישנו הצורך הבלתי נמנע להיות מהירים ותוך כדי להיות מחושבים.
אני בדרך כלל לאו דווקא שם דגש רציני על פס-קול במשחק אבל הפעם אני מרגיש שיש צורך לתת תשבוחות בלתי פוסקות בכל הקשור למנגינות ולנעימות שיש למשחק הזה להציע. כל מנגינה במשחק פשוט נהדרת ומכניסה את המשחק לאווירה מדויקת בהחלט. מלחין המשחק דניאל דלוקס עשה עבודה פשוט יוצאת מן הכלל, ואווירת המנגינות המשלבות טכנו, דאב-סטפ ודיפ האוס פשוט מטורפת.
אציין לטובה גם את גרפיקת המשחק. עותק הסקירה שהגיע לידי נבדק על גבי המחשב האישי, ומלבד ביצועים מטורפים זכיתי לחוות את עולם המשחק והמשחקיות המהירה על גבי מסך 2K מלא תוך שימוש בהגדרות גרפיקה מקסימאליות הכוללות בין היתר DLSS ו-RTX. זהו ללא ספק אחד המשחקים היותר יפים ששיחקתי בתקופה האחרונה, ואם אתם רוצים לחוות ממנו את המקסימום, המקום עליו אתם צריכים לשחק הוא ללא ספק המחשב האישי.
לסיכום, Ghostrunner הוא ללא ספק משחק מעולה. מדובר במשחק מהיר, מאתגר ומהנה במיוחד אם תרצו להיענות לאתגר שלו. עולם המשחק, הסיפור שלו והמשחקיות המשובחת מאפשרות למשחק להיות לאחד ממשחקי האקשן היותר מהנים של השנים האחרונות.
*Ghostrunner זמין לרכישה על גבי המחשב האישי, ה-PlayStation 4, ה-Xbox One וה-Nintendo Switch.
*עותק לביקורת הובא על ידי All In! Games.
Ghostrunner
ציון סופי - 9
9
מצוין
.You slice, you dice, you win