8 שנים אחרי המשחק הקודם, אנו חוזרים אל משמיד האלים האהוב עלינו – קרייטוס, לסיבוב נוסף עתיר קרבות, מיתולוגיה, מפלצות, קסמים וגם לא מעט רגעים מפתיעים במיוחד בסדרת המשחקים המצליחה והאהובה God of War. השאלה האם באמת יש לנו כאן הצלחה מסחררת או שהדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. Let's find out humans
להיות אבא זה לא קל, מוטלת עליך משימה עצומה ללמד את הדור הבא כל מה שצריך, לחנך, לדאוג, להגן מפני מפלצות עצומות וכל זאת בזמן שצריך להתמודד עם אירועי עבר כמו מחיקת האולימפוס על כל ישביו.
לאורך 13 שנים ו-7 משחקים בסדרה אנו מלווים את קרייטוס, לוחם ספרטני קשוח ועצבני במיוחד, במסע שהחל מנקמה על מות משפחתו וסגירת חשבונות עם האלים היוונים וכל שאר דיירי המיתולוגיה היוונית, במשחק Hack and Slash מהיר ואכזרי עם בוסים ענקיים, קרבות מלאי אויבים וסיפור יחסית קצר ולא יותר מדי עמוק, אל משהו אחר לגמרי שאף מעריץ לא ציפה לו.
במשחק ה-8 בסדרה אנו מגלים שקרייטוס הלך למצוא את עצמו ואת השקט שלו אחרי כל הבלאגן הזה, ובמקום לעשות טרק בהודו הוא בחר דווקא לגדל זקן היפסטרי לתפארת ולנוע צפונה אל 9 הממלכות מהמיתולוגיה הנורדית (אזור פילנד-שוודיה-נרווגיה של היום או הבית של ת'ור מהנוקמים) להתחתן בשנית, לגדל את הבן שלהם העונה לשם אטריוס (Atreus), להיפטר מהשלשלאות להבים שהיו מחוברות לו לידיים ושהפכו לסימן ההיכר שלו ולעבור לגרזן. קרייטוס היה בטוח שסוף סוף הוא מצא את השקט שלו ואת הפינה שלו בלי להפריע לאף אחד, עד שמגיעה הטרגדיה הגדולה (ככה זה אצל היוונים) ואשתו של קרייטס מתה. הבקשה האחרונה שלה הייתה שידאג לילד ושיפזר את האפר שלה בפסגת ההר הגבוה ביותר ב-9 הממלכות.
לגיטימי סך הכל.
כל נושא החינוך של הילד שעד עכשיו היה יותר מופקד על אמא שלו נופל על קרייטוס מבלי שהוא ממש מוכן, הרי הוא מורגל לחיים של אלימות, רצח, נקמה ואטימות מנטלית ורגשית מפני כל מה שמנסה להרוג אותך ולא למצב של גם רכות, תמיכה ופתיחות בפני אנשים מסוימים בכלל ובפני הילד שלו בפרט. הפתרון של קרייטוס לנושא זה לחזק, לחנך ולהכין את הילד בדרך המהירה וה"קצת" יותר קשה בזמן שהוא צועד אל ההר ומעורר, מעצבן ונלחם בכל עולם המיתולוגיה הנורדית.
רק לפי זה שהסיפור עצמו קיבל עומק ותוכן מטורף אנו מבינים שמשהו השתנה בכל מה שאנו מכירים ואוהבים, וכשמגיעים לאחוז בשלט באופן פיזי רואים ושומעים עד כמה.
God of War החדש שבאופן לא רשמי מוכר כ-God of War 4 לוקח אותנו בסגנון משחקי חדש ושונה לסדרה המכיל ערבוב של The Last of Us או Uncharted (גם כותרים עצומים ובלעדיים לקונסולת הפלייסטיישן), שהיו מבט שלישי "מעבר לכתף" עם אלמנטים של בנייה ופיתוח דמות כמו במשחקי RPG, סיפור עמוק ומשמעותי עם מנת אלימות גדושה וכמות אדירה של חידות וחיפושי אוצרות.
עם הרוח שנושבת כרגע בעולם הגיימינג של לחדש ולרענן מותגים ותיקים הצליחה חברת Santa Monica לעשות בהצלחה יתר עם God of War החדש, אנו מקבלים משחק שכל אחד מהאלמנטים שלו קיבל חשיבה לעומק והשקעה עצומה בגודלה שפשוט אי אפשר לפספס!
הסיפור – מסע עמוק, חזק ומרגש של אבא ובן בדרך להגשים את הרצון האחרון של האם תוך הצגת החיבור ביניהם שמתהדק לאורך הדרך, יחד עם הגילוי העצמי והמחודש של קרייטוס.
לא מעט רגעים קולנועיים מחכים לאורך המשחק שפשוט מציגים יכולת עלילתית משובחת במיוחד שכתובה באופן מדהים במטרה, שתעביר את השחקן חוויה מדהימה מעבר ל"בואו נהרוג" שלשם זה התכנסנו. הסיפור לוקח אותנו בשילוב מטלטל של לחימה בעולם מיתולוגי חדש המוכר לנו מסרטי ת'ור או סדרות העוסקות בויקינגים והתמודדות עם הקשיים היום-יומיים של גידול ילד בעולם מהסוג הזה והתמודדות עם האובדן הטרי של האמא. בדרל כלל סיפורים כאלה הולכים לאיבוד או הופכים למשעממים אבל הפעם רנו מקבלים סיפור הדוק, מושחז, בועט ומנער אמוצינלית שמתעלה לא מעט פעמים על אלמנט הלחימה. בפירוש חוויה אמיתית!
משחקיות – מעבר לעלילה המדהימה יש לנו את הנושא העיקרי שבגללו אנחנו פה – האקשן.
המשחק הוא עדיין משחק לחימה ואם בפעמים הקודמות נלחמנו נגד כל המיתולוגיה היוונית הפעם יש לנו אלים, מפלצות, בוסים עצומים ומקומות הלקוחים מהמיתולוגיה הנורדית. הקרבות אמנם לא כמו במשחקים הקודמים של גלים על פני גלים של אויבים שתוקפים אותך אלא קבוצת אויבים עם AI מכובד ביותר שמצריכה לחימה יותר מדויקת ומשולבת עם הבן אתריוס שעוזר. כאמור לקרייטוס כבר אין את סימן ההכר שלו שזה קצת חבל בעיני אלא יש לוג גרזן\בומרנג מטורף ומגן מתקפל סטייל קפטן אמריקה. לצד הלחימה הסופר מהנה והקרבות הכיפיים ששוב, בניגוד למשחקים הקודמים לא מתרחשים כל 4 וחצי שניות אלא בפרקי זמן שגם ניתן ליהנות מעוד כל כך הרבה דברים, כמו החידות החכמות שבהחלט מצריכות חשיבה, חיפושי אוצרות לא מסובכים מדי וכל זה על פני מפה לא קטנה בכלל. השליטה בדמות עדיין קלה ואינטואיטיבית רק שהפעם אין לנו את אלמנט הקפיצה, שקצת מעציב אותי, אך עם זאת הקומבואים, הלחימה המהירה והטקטית, והדברים שאפשר לעשות עם הגרזן או רק עם הידיים עדיין משאיר וסוחף אותנו פנימה ממשימה למשימה.
נושא פיתוח הדמות שחדש לנו בעולם God of War תחילה נראה מסובך ומעט מבלבל עם ריבוי התפריטים שעוסקים בפיתוח קרייטוס, הנשקים, התכונות וכו וכו וכו אבל בהמשך זה נהיה קל יותר ויותר כשמתרגלים להבנת הקונספט וההיגיון המוזר שלהם.
גם אורך משחק השתנה פלאים ובמקום חווייה יחסית קצרה של טירוף, אנו מקבלים משהו הרבה יותר ארוך ומושקע שמכיל כמויות מסיביות של דברים לעשות ולמצוא.
גרפיקה וסאונד – הגענו לסוכרייה האמיתית – כל מה שרואים ושומעים. מפתחי המשחק לא לקחו אותנו צעד אחד או שניים קדימה אלא לגלקסיה אחרת לחלוטין! הגרפיקה החדשה מנצלת את כל היכולות של מסכי FHD ו-4K עד הקצה, עם עולמות מרהיבים וצבעוניים כיאה למיתולוגיה שכזאת, נופים מדהימים, צבעוניות עשירה, מגוון דמויות עצום והשקעה מטורפת בכל פרט, לא משנה כמה גדול או קטן, שמוביל מדי פעם לפליטת "וואו" בלתי נשלטת והתלהבות יתרה. המוזיקה והצלילים שמלווים אותנו לאורך המשחק לצד דיבוב מעולה ומקצועי עם שיחות משעשעות\עמוקות בין הדמויות ממחישים עד כמה לקחו את הנושא קדימה, עד כמה היה חשוב להשקיע בכל אלמנט רק בשביל להעצים את חוויית השחקן ולסחוף אותו פנימה!
שורה תחתונה – המשחק החדש בסדרת משחקי God of War עבר רענון שבאמת עובד בצורה מושלמת בניגוד ללא מעט מותגים עצומים וותיקים, שבלא מעט נקודות קריטיות נפלו וכשלו. הגרפיקה והסאונד משובחים ומרהיבים לאורך כל המשחק ויחדיו יוצרים קסם ששואב את השחקן פנימה ומשעבד אותו חזק חזק להנאה. הסיפור עוצמתי וחזק שבוחן גם את צד ההורות בעולם הגיימינג וגם שם דגש על נושא האבהות שלאחרונה תופס כותרות בעקבות קבוצה חזקה בפייסבוק, רק שבמשחק לקחו את זה חזק לקצה מצד אחד, ומצד שני גורם לכל אבא להתמלא עוד יותר בפאסון ועוצמת "אני אגן בחירוף נפש על צאצאי". המשחקיות אדירה, כיפית, מהנה ומלאת שעות רבות של טיהור 9 הממלכות מכל השדים ואלה שרוצים להרוג אותנו כי משעמם להם, ובגודל מחכה לכם חוויה אדירה ומהנה במיוחד! לא פלא שהמשחק גרף כל כך הרבה ציונים טובים בכל מקום.
God of War
סיפור ועלילה - 10
משחקיות - 9.5
גרפיקה - 10
סאונד - 10
9.9
מושלם
סיבה מעול לקנות פלייסטיישן