לפני כשנתיים בכנס E3, הוכרז על משחק Halo Wars חדש וכולם פשוט השתגעו. לאחרונה הוא הגיע לידיי, וכעת הגיע הרגע לומר מה חשבתי עליו. האם הוא המשחק שיפסיק את "המנחוס" של Microsoft או שפשוט ימשיך את המסורת של החברה? הכל בסיקור הבא
ניתן לומר כעת בלי בושה שז'אנר ה-RTS (אסטרטגיה בזמן אמת) כבר לא נחשק כפי שהיה בעבר. עבר כמעט עשור מאז שמשחקים כמו Starcraft ,Command & Conquer ו-Age of Empires היו בראשי טבלאות רבי המכר בעולם. אחד מהמשחקים ששייכים לז'אנר הזה הוא Halo Wars, שיצא לראשונה בשנת 2009 וניסה לשנות את הז'אנר לחלוטין. המשחק לא הצליח בשינוי המיוחל, אבל Microsoft עשו מעשה והחליטו לתת למותג עוד ניסיון, והמעריצים בהחלט השתגעו. האם זה היה המעשה הנכון לעשות והאם השיגעון של הקהל היה מוצדק? המשיכו לקרוא כדי לגלות מה חשבתי.
למרבה המזל, Halo Wars 2 מגיע עם המון תחמושת כדי להפציץ בתור משחק מעולה – בניגוד לקודמו, הוא מצוייד במצב סיפור של 13 פרקים, מצבי Multiplayer מעולים ומצב משחק חדש לחלוטין שנקרא Blitz. פיתוח המשחק עבר למומחים באסטרטגיה – Creative Assembly (העומדים מאחורי סדרת Total War) ואל המומחים ב-Halo כמובן – 343 Industries.
עלילה
עלילת המשחק מתחילה במעבורת החלל Spirit of Fire שהשוהים בה יצאו בדיוק מהקפאה של 28 שנים, וכעת מתמודדים מול אחווה שגורשה מן ה-Covenant שנקראת The Banished שמנהיג אותה Atriox האימתני. למרות שהמשחק מתרחש לא הרבה זמן לאחר אירועי Halo 5, הוא בהחלט מרגיש יותר כמו סרט ארוך של Battlestar Galactica. מנהיג מעבורת החלל, Captain Cutter, דואג כעת עם הצוות שלו על השבת סדר ושלום ל-Ark. למעשה, אחרי זמן מה, לא יהיה אכפת לכם אפילו מ-Master Chief מכיוון שהדמויות העמוקות של המשחק והעלילה הנהדרת יעסיקו אתכם מספיק. בנוסף, במשחק הזה אנו רואים מחליפה ל-Cortana שנקראת Isabel והיא מדריכה אותנו במשחק.
לאחר משימת פתיחה פושרת שמציגה בפנינו את עולם המשחק והשליטה בדמויות, המשחק זורק אותנו היישר לתוך המים העמוקים – לכן אני מאוד ממליץ לקחת איזה צמד משימות הדרכה לפני התחלת המשימה על מנת להבין את ממשק המשתמש והשליטה במשחק. לאלו מכם שלא שיחקו במשחקי RTS מעולם, זה אומר לאסוף משאבים, להציב מגוון יחידות קרב ולכוון אותן אל המטרות, להציב בניינים בבסיס, לתמרן בין האויבים ולנסות לנצח תוך כדי…
בסופו של דבר, עלילת המשחק סוחפת ומהנה ולא אכביר במילים כדי שתוכלו להנות ממנה בעצמכם.
גרפיקה
מה ניתן לומר על הגרפיקה של Halo Wars 2 חוץ מנהדרת? מצלמת המשחק ממוקמת במהלך המשחק (בכל מצביו) בשמיים. כל עץ קטן או חייל שדה עוצב בקפידה שעות על גבי שעות ובהחלט מרגישים את זה. כנראה ש-Creative Assembly יודעים כמה שהשקעה כזו משפרת את חוויית המשחק, ולכן הם הלכו עם זה עם הסוף בפירוט שלא ניתן לקבל מספיק ממנו.
בנוסף, בין כל משימה ומשימה (לפעמים במהלכן) מתנגן קטע קולנועי עתיר תקציב שבהחלט לא יבייש שום סרט בקולנוע. על מנת ליצור את הקטעים הללו ברמה גבוהה, Microsoft הזמינה את Blur ליצור אותם ובהחלט, זו מצטרפת לרשימה הארוכה של ההחלטות המעולות ש-Microsoft עשו עם המשחק הזה.
משחקיות
משחק RTS בקונסולה יכול להיכשל נחרצות, או להיות מעולה מבחינת שליטה בדמויות וניהול חיילים. Halo Wars 2 לוקח את הממשק של המשחק הקודם ומסדר אותו בדיוק במקומות הנכונים. על מנת לבחור יחידה אחת, יש ללחוץ A וכדי להציב אותה או לתקוף, יש לזוז וללחוץ X במקום הרצוי. בנוסף, אפשר ללחוץ על Y כדי להפעיל פעולה מיוחדת של היחידה.
ניתן גם לקחת מספר יחידות ביחד ולתקוף עם כולן באותו מקום – רוב הסיכויים שזה מה שכולם יעשו כשיירצו לראות את המשחק בצורה הבומבסטית והאגרסיבית ביותר שלו.
המפות במשחק קטנות יותר מאשר במשחק RTS טיפוסי, אבל אני חושב שזה לטובה, מכיוון שכך ניתן לשלוט יותר בקלות במה שקורה מכל צד בלי ללכת לאיבוד.
המשחק שומר על גישתו הפשוטה לבניינים ולניהול משאבים. יש רק שני משאבים שצריך לדאוג לגביהם, אספקה ואנרגיה, וכמות קטנה מאוד של בניינים מודולרים (לכל אחד יש עץ שדרוגים שונה). הבינה המלאכותית עושה עבודה נהדרת בטיפול ביחידות שהוצבו בזמן שהשחקן נלחם במקום אחר על המפה, אבל עדיין קשה לסמוך עליה כשמדובר בהתקפה או משהו שדורש טיפול מקרוב.
למרות זאת, התמקדות במה שלא בסדר בממשק המשתמש זו סתם התעלמות קטנונית מכל הדברים המעולים שמגיעים מהשילוב המעולה של משחק RTS והיקום של Halo. המשחק עמוס בסיפור רקע מוכר-משהו שמגיע בצורת קטעים קולנועיים שהושקע בהם המון כסף ובהחלט לקחו אותי אישית חזרה לימי Halo 2. בפעם הראשונה שתשמעו את ה-Warthog שלכם נוסע במהירות על חצץ, או את ה-Spartans חוצים ים של אויבים כאילו שהם חמאה, תחזור אליכם בדיוק התחושה שמלווה כל משחק נהדר של המותג הזה.
סאונד
למשחק יש צוות שלם שמגלם את הדמויות במשחק ובהחלט כל דמות נשמעת מתוחכמת, אמינה וצבאית. בהחלט ניתן להאמין לדמות שתיתן עצות בזמן המשימה מכיוון שהיא נשמעת אמינה ואנושית. Isabel (המקבילה של Cortana) בהחלט מעניינת לצפייה ולהאזנה מכיוון שהשחקנית שמדבבת אותה בהחלט מעבירה את ההזדעזעות של הדמות מהשלכות המלחמה.
כאשר ממשיכים להתעמק ב-Halo Wars 2, שמים לב למוזיקה שמלווה בהתאמה מושלמת את כל המשחק. בזמנים הרגועים יותר, מתנגנת מלודיה שקטה טיפוסית של Halo, אך כאשר המלחמה ממשיכה, קטעים מוזיקליים עוצמתיים מתחילים להתנגן ובהחלט מכניסים את השחקן לאקשן.
Multiplayer
כולנו ציפינו שברגע שהפיתוח יעבור אל Creative Assembly, היא תשתמש במומחיות שלה שהודגמה ב-Total War: Warhammer כדי לשפץ ולשנות את כל זווית ה-Multiplayer של Halo Wars 2. היא בהחלט עשתה זאת. בנוסף למצבי משחק כמו Deathmatch ו-Domination שמושלמים עבור מי שנהנה מבניית בסיס, יש מצב משחק חדש שנקרא Strongholds שבו ניתן להציב כמה יחידות שדה שרק נרצה כל עוד נגדיל את כמו היחידות שאנו יכולים להציב דרך הגדלת האוכלוסייה. יש גם מצב חדש בשם Greatbattle שמוקדש למפות 1v1 ,2v2 ו-3v3. כמובן, יש מצב משחק של מצב ה-Firefight שהוא מעין מצב הישרדות שניתן למשחק לבד או ב-co-op נגד גלי אויבים ויסתיים רק במוות של הצוות.
בכל אופן, היהלום שבכתר ה-Multiplayer הוא מצב ה-Blitz החדש. מצב המשחק הזה משלב בין Deathmatch לבין משחק קלפים. בכל זמן נתון יש לכל שחקן 12 קלפים שבהם הוא יכל להשתמש וביניהם חיילים, בניינים וכלי רכב. מאפיין בניית הבסיס הוסר ממצב המשחק הזה ולכן בניית חפיסת קלפים מושלמת דורשת ניסיון והמון חוכמה.
נהניתי ממצבי ה-Multiplayer של המשחק בדיוק כמו במשחק הקודם אבל מצב ה-Blitz בהחלט הפך אותי למכור בתקופה בה שיחקתי במשחק החדש.
שורה תחתונה
Halo Wars 2 הוא הוכחה חיה שמשחקי RTS יכולים לשגשג גם בקונסולות כאשר הם עשויים היטב מהבסיס. עם משימות בנויות היטב שלא רק מאפשרות שליטה בשדה הקרב, אלא גם מאפשרות לחקור אזורים חבויים בו, תמיד יש המון לעשות בכל משימה במשחק. כל רגע נתון במשחק הזה מלא בקרבות גדושי אדרנלין שמובילים לחוויה כללית מעולה.
הסיפור, מצב ה-Multiplayer, המשחקיות, הסאונד ופשוט הכל, יוצרים משחק אחד שאני פשוט מגדיר כחובה לכל מי שמעוניין להתנסות מעבר לז'אנר היריות מגוף ראשון. Halo Wars 2 בהחלט היה שווה את כל הציפייה של המעריצים ואפשר לומר ללא שום צל של ספק שההחלטה של Microsoft לתת למותג הזה עוד הזדמנות הייתה פשוט נהדרת.
במשפט אחד? משחק מומלץ בחום לכל מי שכבר מאס בז'אנר הקבוע שלו ומעוניין בכל זאת להיפתח לכיוון חדש ומרתק של משחקים.
תודה ענקית ל-Xbox ישראל שסיפקו עותק לסיקור המשחק שנעשה על קונסולת ה-Xbox One.
יש לציין ש-Halo Wars 2 זמין ל-Xbox One ולמחשב האישי ותומך בתכנית ה-Xbox Play Anywhere שבה עותק דיגיטלי באחת הפלטפורמות מזכה את הרוכש בעותק לפלטפורמה השנייה תחת אותו חשבון.
Halo Wars 2
עלילה - 8.5
גרפיקה - 8.5
משחקיות - 8.5
סאונד - 9
Multiplayer - 9.5
8.8
מעולה
Halo Wars 2 מוכיח שוב שמשחקי RTS יכולים להצטיין בקונסולות. קרבות מלהיבים וראוותניים ומצבים אינטנסיביים בהחלט הופכים את המשחק הזה לחובה עבור כל מעריצי Halo.