Rise of Shadows, ההרחבה האחת עשר של משחק הקלפים Hearthstone מגיעה אלינו עם קלפים ומכניקות חדשות, אבל איך זה להיכנס למשחק הוותיק עכשיו?
את משחק הקלפים המצליח Hearthstone יצא לי לנסות בערך בתקופה שהוא יצא. לא שיחקתי יותר מדי כי המשחק בעיקר גרם לי לרצות לשחק Magic. ההבדלים העיקריים שגרמו לי להתחבר פחות למשחק היו המנה שגדלה אוטומטית והיכולת להתקיף את כל מי שאתה רוצה, בניגוד למתקפה כללית ב-Magic בה השחקן השני מחליט איך להגיב. ועכשיו, אחד עשר הרחבות יותר מאוחר אני מנסה שוב והפעם אני צריך גם להשלים פערים. אז זו לא באמת סיקור (רק) של חבילת ההרחבה Rise of Shadows, זה סיקור על כניסה למשחק הזה שנים אחרי שהוא יצא לשוק.
עבור הסיקור, קיבלתי 80 חפיסות קלפים של ההרחבה החדשה. אני בטוח שזה רעיון מעולה כשמדובר בשחקנים מנוסים, ובוודאי בשחקנים שעוקבים אחרי המטא של הקרבות המדורגים במשחק. עבורי, זה לא היה כל כך טוב. התהליך של לעבור על 80 חפיסות של חמש קלפים, אחת אחרי השנייה, בלי לדעת בכלל איך חפיסה נורמלית אמורה להיות בנויה (עבור כל יחידה ויחידה) היה מאוד מתיש. אבל עבור הקורא הממוצע הבעיה הזו לא מתחילה בכלל. לאחר פתיחת כל החפיסות לא קיבלתי את כל הקלפים החדשים אבל ללא ספק קיבלתי את רוב הקלפים ורבים מהם עם כמה עותקים. ועדיין, לא קיבלתי את אחד מחמשת ה-Legendary של ההרחבה אחרי כל החפיסות האלו. האם מדובר בחוסר חיבה מצד ה-RNG או פשוט אחוזים גרועים מצד החלטת החברה, אני באמת לא יודע.
גם אם לא קונים אפילו חבילה אחת, זה לא פוגם בחווית המשחק, לפחות לא עבור שחקנים חדשים שלא משחקים ברמות הגבוהות ביותר של Ranked Matches. כרגיל, אפשר להרוויח חפיסות לאט לאט ובלי להוציא כסף בכלל, ואני חושב שהמבנה של המשחק לא מתאים למה שאני עשיתי אלא שמי שמוציא כסף יעשה זאת רק אחרי שהוא כבר התבסס במשחק בעצמו. אני אהבתי את המכניקות החדשות שנוספו למשחק בהרחבה החדשה. יש כמה קלפים ברמת Legendary שמייצגים את מנהיגי The League of E.V.I.L. וממש יכולים לשנות את המשחק לחלוטין מהרגע שהם נכנסים לזירה. בנוסף, לכל דמות כזו יש קלף Scheme שהוא יותר חזק ככל שהשחקן משתמש בו יותר מאוחר במשחק. בנוסף, לכל דמות Legendary יש טוויסט שחוזר אל ההרחבה בה הם הופיעו במשחק לראשונה.
אבל כמובן שיש גם קלפים רגילים חדשים שמשתמשים במכניקות חדשות. כל קלף עם Twinspell יוצר עותק שלו ביד של השחקן בעת ההפעלה שלו ובעצם נותן לנו להשתמש בו פעמיים. ואיזו ליגת נבלים זו תהיה ללא Lackeys דמויות בחוזק של 1/1 עם יכולות מיוחדות שמזומנים על ידי קלפים אחרים. בנוסף, קלפים מסוימים מעלים את כוח הכישוף של השחקן עצמו וגורמים לקלפים שעושים נזק לעשות יותר נזק. בנוסף, יש הרפתקת סולו שעדיין לא שוחררה ואמורה לבוא בקרוב.
אלו הדברים החדשים שהגיעו למשחק, אבל שחקנים חדשים צריכים גם לדעת איך המשחק עצמו. דווקא אחרי שיצא לי לשחק בגרסה דיגיטלית מוצלחת של Magic אני רואה בבירור עד כמה הממשק, גרפיקה וסאונד של Hearthstone פשוט מעולים. במבט לאחור אני אפילו חושב שכל מיני הבדלים בין המשחק ל-Magic נובעים מהצורך בפשטות. המעבר של החשבון בין המחשב האישי לנייד לא מורגשים. אפילו תהליך בניית החפיסה פשוט ויש כלי עזר נהדר שמראה לך כמה קלפים יש לך בחלוקה על פי המחיר שלהם. לא מדובר בפעם הראשונה ש-Blizzard לוקחת קונספט קיים, מפשיטה אותו והופכת אותו לפופולרי יותר וכשרואים את איכות ההפקה של Hearthstone בכלל ו-Rise of Shadows בפרט, אפשר בקלות להבין למה.
Hearthstone: Rise of Shadows
משחקיות - 8.5
ממשק - 10
אווירה - 9
חידוש - 8
מודל עסקי הוגן - 8
8.7
מומלץ בחום
הפשטות של המכניקה והמשחקיות נותנות אפשרות לשחקנים חדשים להיכנס בקלות גם עכשיו