Hermen Hulst מאולפן הפיתוח Guerrilla Games חשף בראיון שנערך עם Game Informer שהמשחק הבלעדי ל-Horizon Zero Dawn – PS4 הוא פי 4 יותר מסובך ומורכב מכל משחקי Killzone.
Hermen Hulst אמר בראיון: "זה פרויקט מפלצתי. כלומר, במובנים של מאפיינים, Horizon Zero Dawn מן הסתם פי 4 יותר מורכב ומסובך מכל משחקי Killzone שאי פעם נוצרו. האתגר שלנו הוא ליצור משחק ענקי אבל בכל זאת לדאוג שיהיה IP חדש, כלומר כל חוקי המשחק צריכים להיבנות מחדש. זה סוג חדש של משחקים שאנו מפתחים פה באולפן, כל הצוות היה צריך ללמוד משמעם מחדש ודברים חדשים. לדוגמה, לא היה לנו צוות quest עד המשחק הזה. במובן הטכני, הפרויקט הזה היה הכי מאתגר עד כה, בגלל העולם הפתוח. כלומר, זה הישג עצום שהגענו לרמת פירוט כזו עמוקה במסך של משחק והענקנו לכם עולם פתוח וחי כדי שתחקרו."
כל זה כאמור צפוי מ-Horizon Zero Dawn, מכיוון שהוא משחק בעולם פתוח שממוקם במפה עצומה. המשחקים הקודמים של Guerrilla Games היו בקנה מידה הרבה יותר קטן (כמו רוב משחקי Killzone, משחקי יריות שלהם נוצרו שלבים מוגדרים ויותר לינאריין מהעולם הפתוח של המשחק החדש של הסטודיו).
Horizon Zero Dawn מתוכנן להשקה בפברואר הבא בבלעדיות לקונסולת ה-PlayStation 4.