במהלך השנים האחרונות, בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית המסחררת שעבר העולם, ובדגש על עלייתה המטאורית של רשת האינטרנט, חלק הולך וגובר משוק המכירות הבינלאומי, כמו גם הישראלי, עובר בהדרגה לפלטפורמה הדיגיטלית. כך מדי שנה, יותר ויותר בעלי עסקים בישראל מחליטים לפתוח חנות וירטואלית על גבי רשת האינטרנט במטרה לנצל את יתרונותיה העצומים של החנות הווירטואלית על פני החנות הרגילה. יתרונות אלו כוללים גישה לקהל צרכני פוטנציאלי כמעט בלתי מוגבל, עלויות הקמה ותחזוקה מזעריות, יכולת ניהול ופיקוח מלאה מכל מקום, ועוד.
עם זאת, מבחינתו של בעל העסק הקטן, אשר מבקש להצטרף אף הוא להצלחה ולפתוח חנות וירטואלית, מדובר במשימה לא פשוטה בהכרח. בישראל קיימות כיום מספר רב של חברות עסקיות שונות, המתמחות בהקמה ובתפעול של חנויות וירטואליות, ולא תמיד ברור לבעל העסק באיזו מהחברות כדאי לו לבחור, ואולי בכלל כדאי לפתוח חנות וירטואלית באופן עצמאי?
עיקרון הבסיס – ההשקעה משתלמת בפתיחת חנות וירטואלית
אחד מהעקרונות המנחים את בעלי העסקים בישראל הוא הרצון "לא לצאת פראייר", ולהימנע מבזבוז כספים שלא לצורך. מסיבה זו, ניתן להגדיר את האסטרטגיה העסקית של רבים מהעסקים בישראל כניסיון מתמשך להימנע מכל הוצאה כספית שאינה הכרחית, במחשבה שחיסכון כספי=שגשוג עסקי, תפיסה שהוכחה כשגויה זה מכבר. הדבר רלוונטי גם בכל הנוגע להקמתה של חנות וירטואלית, כאשר בעל עסק המחזיק בתפיסה מיושנת זו עשוי להימנע מלכתחילה מהקמת חנות כזו, או לנסות ולהקימה בכוחות עצמו, חרף אי הבנתו בתחום, כאשר התוצאה במרבית המקרים תהיה דלה, חדגונית, ולא תמשוך את עיניו של הלקוח, אשר בפניו עומדות חלופות רבות מספור.
לעומת זאת, בעל עסק אשר בוחר להסתכל על פתיחת חנות וירטואלית כהשקעה בעתידו של בית העסק, וכמכשיר להגדלת קהל לקוחותיו ורווחיו לטווח הארוך, יבחר לפתוח את החנות תוך הסתמכות על שירותיה של חברה עסקית ומקצועית העוסקת בתחום ההקמה והתפעול של חנויות וירטואליות, כגון לדוגמא חנות וירטואלית אישופ. במקרה זה, בעל העסק יוכל להמשיך ולרכז את מאמציו בתפעול בית העסק, התחום בו הוא בקיא, וזאת בשעה שהחנות הווירטואלית עולה לרשת בצורה המקצועית ביותר, ותוך התאמה ספציפית למאפייניו של בית העסק.
חשוב גם לזכור בהקשר זה, כי לא תמיד החברה אשר מציעה את המחיר הזול ביותר אכן מחזיקה בידע המקצועי ובניסיון הנדרש לצורך הקמתה של חנות וירטואלית מהוקצעת, אשר תמשוך את עיני הלקוחות. מסיבה זו, על בעל העסק לזכור כי המחיר הוא אך שיקול נוסף מיני רבים, ומה שנדרש להכריע את הכף הוא המקצועיות של החברה, ניסיונה ארוך השנים בהקמת חנויות וירטואליות, ויכולתה להתאים את אופי החנות הווירטואלית לאופיו של בית העסק, באופן אשר יצוד את עיני הלקוחות, ויגדיל באופן משמעותי את רווחיו של בית העסק.