הרשת החברתית המובילה השיקה לאחרונה פלטפורמה חדשה (IGTV) לניהול סרטוני וידאו אשר עתידה להתחרות גם ב-Youtube המובילה
הרשת החברתית המובילה בעולם לשיתוף תמונות וסרטונים "אינסטגרם" מבית פייסבוק, השיקה השבוע את IGTV – פלטפורמת וידאו חדשה לסרטונים באורך של עד 60 דקות.
הפלטפורמה תפעל כערוץ מתוך האפליקציה ולא כאפליקציה נפרדת, והיא עתידה כמובן להתחרות בשירות המוביל המתחרה מבית Google, הלוא הוא Youtube.
בניגוד לסטוריז הפופולריים של אינסטגרם, הסרטונים ב-IGTV מאפשרים תגובות ולייקים, ולא נמחקים אחרי 24 שעות. כאן כל סרטון הוא בן 15 שניות עד שעה, כנראה במטרה לסנן קצת מהתוכן המטופש שמועלה בחופשיות.
פורמט הצילום בפלטפורמה נותר זהה: מאונך, לא מאוזן.
IGTV תציג עבור המשתמשים את הסרטונים הפופולרים שיש בה, בתקווה שיוותרו על הזפזופ ל-Youtube ויישארו באינסטגרם.
החברה תוכל להפיק ערך רב אם תצליח, שכן פרסומות וידאו מכניסות יותר כסף מפרסומות סטנדרטיות וכשמדובר בסרט של שעה, ניתן לשלב הרבה יותר מהן.
השימוש באייקון הטלוויזיה וההשקה של אפליקציה נפרדת מסמנים את המטרה של אינסטגרם: תחרות עם Youtube, שעד היום לא השכילה, כמו כל מוצרי גוגל לדורותיהם, להפוך באמת לרשת חברתית. Youtube מנסה כיום להתרחב לתוכן פרימיום, ולאיים מצדה על נטפליקס, וכעת פייסבוק רוצה לנגוס בה מלמטה דרך הרשת החברתית אינסטגרם.