סערת חול בכוס תה – סיקור משחק Insurgency Sandstorm

חיפשתם משחק שדורש מכם קצת יכולת טקטית, מחשבה, עבודת צוות ובאמצע המדבר? אין שום בעיה כלל, המשחק Insurgency Sandstorm הוא כנראה בשבילכם, קבלו סיקור ללוחמה מדברית קצת אחרת

כמשחק שני בסדרה, Insurgency Sandstorm ללא ספק מביא כמה דברים נחמדים מאוד לקהילת השחקנים, מדובר בגרפיקה קצת יותר טובה (עם כמה הערות שוליים), מערכת שליטה יותר זורמת, מערך כלי נשק גדול ויפה ושיפורים כלליים למשחק כולו.
המשחק שואף להביא לשולחן חווית משחק אמיתית כמה שיותר (בדומה לאחיו הגדול), עם מנגנונים שיש בעולם האמיתי כמו סיבולת, רגליים על הקרקע (אין ריחופים, אין הליכה על קירות, אתם על הרצפה), השפעות של רתק ועוד דברים נחמדים שעליהם נדבר בהמשך.

בסיקור הזה אגע בכמה נקודות עיקריות שיש למשחק להציג, התוכן, הנראות, התחושה הכללית של המשחק והאופן שבו הוא מגיש לכם טעימה קטנה של מציאות מרה. אז בלי להתעכב יתר על המידה הבא נתחיל את הסופת חול הקטנה שלנו.

תוכן

היות ומדובר במשחק המתמקד בפן של מרובה משתתפים וכמו כל משחק יריות זירה, אל תצפו ליותר מדי עלילה במלחמה הזו. יש לכם שני פלגים שנלחמים אחד בשני על שליטה, עליונות וניצחון מתוק, הפלג הראשון נקרא Security והם החברה "הטובים" בעוד שהפלג השני נקרא Insurgents שהם בעצם "הרעים" (טובים ורעים זה כמובן עניין של פרספקטיבה, אל תקחו את זה קשה מדי).

ב-Insurgency Sandstorm יש לא מעט תוכן, כשאני אומר תוכן אני מתכוון למכלול השלם ולא רק לכל ענייני היריות. תמצאו מגוון רחב של כלי נשק מהעולם האמיתי מהאקדח הקטן ועד למשגר הרקטות האימתני. כל כלי נשק בא עם מערך סטטיסטיקות משלו כמו רתע, דיוק, גודל קליע וכן הלאה, פן שאכן מוסיף קצת לתחושה ה"אמיתית" של המשחק בכך שכל נשק הוא ייחודי. מאוד נהניתי מהעובדה שכלי הנשק אכן שונים וכך גם שכל פלג מקבל סוגי נשק הייחודיים להם (Security מקבלים כלי נשק אמריקאים ואירופאים, בעוד ש-Insurgents מקבלים יותר כלי נשק רוסיים).Insurgency Sandstorm

למי שבליבו יש אהבה להתאמה אישית, המשחק הזה יעניק לכם את מבוקשכם בנוסף לכל היריות והפעולה. כמו כלי הנשק המרובים (שגם אותם אפשר להתאים אישית), יש לכם מבחר לא קטן בכלל של בגדים, תלבושות, אביזרים ועוד שתוכלו באמצעותם לעצב את הדמות שלכם לאופן שבו אתם רוצים. אני בתור אחד שפחות מתמקד בעיצובי דמות לא התאמצתי הרבה לנסות את העיצובים אבל זה קיים ויש כמה פריטים לא רעים בכלל.

מבחר המפות לא גדול וכך גם מבחר מצבי המשחק שתוכלו לשחק, מדובר בשלושה מצבים עיקריים: Co-Op, Versus ו-Competitive. מצב ה-Co-Op מציב אתכם ביחד עם עוד חבר'ה מול אויבים ממוחשבים בכל מיני משימות, דרך טובה ללמוד את המשחק. Versus הוא המצב העיקרי של המשחק והוא מקבל שלושה מצבי משחק משלו: Push, Firefight ו-Skirmish, כל מצב משחק מגיע אם התנאים שלו לניצחון.

יש הרבה תוכן במשחק, חלקו קשור למערך היריות וחקלו קשור לאיך הדמות שלכם תיראה במשחק, בסך הכל אין יותר מדי מחסור של מה לעשות במשחק.

הנראות

שם המשחק דיי מסגיר את הנוךף שאתם תיקחו בו חלק, אזור מדברי מיושב עם הרבה חול ועשבייה טרופית המתאימה למדבר. המפות מספקות מרחבי תמרון ומרחקי לחימה משתנים והכל נראה מאוד קשור למציאות.
אחרי כל היופי שאתם רואים מסביבכם, חסר לי קצת משהו, חסר לי קצת השקעה בגרפיקה. המשחק נראה טוב ללא ספק אבל הוא מרגיש קצת מפוספס עם הגרפיקה, סתם לדוגמא האש נראה קצת דומה לאש ממשחקים של ה-2000 המוקדמים והמבנים נראים קצת כמו מבוך קרטון. עם כמה שהאפקטים האלה קצת חסרים, הירידה לפרטים על כלי הנשק אכן מורגש וכלי הנשק נראים טוב ומאוד אמיתיים.
לא רק כלי הנשק קיבלו ירידה לפרטים גם הדמויות שלכם, הן לא נראות כמו דמויות קרטון, וכפי שציינתי קודם יש הרבה דרכים לעצב את הדמות למראה ייחודי משלכם.
עוד אופציות תוכלו לרכוש באמצעות כסף שתרוויחו במהלך משחק, שיחקתם טוב והרבה, הרווחתם טוב והרבה.

בסך הכל המשחק נראה לא רע בשביל ניסיון שני והוא אכן נראה סביר בשביל משחק יריות בקצב מהיר.

הטיפה המרה ותחושתה

"מה הכוונה בתת כותרת הזו?" אתם כנראה תוהים, ובכן מדובר בפן מציאותי שאולי יעשה להרבה אנשים קצת קשה בחיים וזה רמת המציאות הקשה המודגשת שיש במשחק.

זמן ההריגה וזמן המוות הידועים בכינוים TTK ו- TTD הם מאוד נמוכים, משמע ברגע שיורים עליכם (תתפללו שמי שיורה עליכם לא יודע לפגוע), אתם מסיימים את המירוץ שלכם מהר מאוד. אחרי שהמוות שלכם הגיע, אין לכם אפשרות תחייה מהירה כמו בהרבה משחקי יריות אחרים שיש כיום, אתם תיאלצו לחכות לגל תגבורת הבאה שמגיעה ולפעמים זה יכול לקחת דקה אפילו יותר.

המנגנון הזה יכול בהחלט לתסכל לפעמים את האנשים חסרי המזל שמתים כל הזמן (כמוני למשל), אבל זה רק מוסיף למציאות שהמשחק מנסה ברוב כוחו להציג לכם…בשדה הקרב אין תחיית מתים וצריך לחכות לתגבורת.

עבודת הצוות הינה כלי מפתח במשחק הזה והוא רוצה שתעשו את זה כמה שיותר, מי שיורה ביחד עם הקבוצה שורד ביחד עם הקבוצה בעוד מי שיורה לבד מת מהר מאוד ואז דמעות של תנין.

רוצים לשרוד את שדה הקרב? תהיו חכמים, תהיו תחמנים, תהיו זרירים, תהיו חדים ותחשבו איפה למקם את עצמכם, האם לדחוף יותר, לדחוף פחות, כן להציץ לא להציץ. המשחק רוצה שתקחו את הזמן ושתבינו בפני מה אתם ניצבים ומי האויב שלכם, הצייד הסבלן יתפוס את הטרף בסופו של יום, בעוד שהאחרים סתם יתבכיינו.

ללא ספק משחק עם תחושה "אמיתית" מעמיקה שאכן תשים אתכם בשדה הקרב, תנהגו בחוכמה, ואולי תשרדו את שדה הקרב המסוכן הזה.

בברכת סיכום

שרדתם עד כה והבנתם כי מדובר במשחק שהוא יציב, המכיל הרבה תכנים שונים ומגוונים עם נראות שהיא לא רעה (למרות שהיו כמה דברים שרציתי יותר מהם) בעלת יכולת תסכול גבוהה למי שאוהב לרוץ קדימה ולא לשחק בצורה שקולה והגיונית. אני נהנה מהמשחק הזה (ארצה לציין כי מהקודם פחות נהניתי) וגם אתם תהנו אם אתם אוהבים פעולה בקנה מידה קטן ומהיר עם נגיעות רחבות של מציאות.

Insurgency Sandstorm

תוכן - 8
נראות - 6
מציאות - 8
לחימה טקטית - 9

7.8

טוב ועוד קצת

משחק יריות בקצב מהיר עם פן מציאותי מורגש, הגרפיקה קצת לוקה אבל אפשר להתמודד איתה, מספיק כלי נשק בשביל כולם ומי שאוהב לעצב גם את זה יש. מומלץ לאוהבי יריות בקנה מידה קטן יותר מהאחרים.

User Rating: Be the first one !

אודות גולדמן יונתן(ג'וני)

היי כולם אני ג'וני, בן 29, נשוי, גר בגליל המערבי ועובד בחקלאות ביום יום. אחרי העבודה במחשב, במיטה, בחוץ בהכל בערך. משחקים זה תשוקה ויש בינינו מערכת יחסים של הבנה הדדית. ז'אנרים אהובים: אסטרטגיה, יריות, תפקידים, ניהול ערים, משחקי לחימה וכנראה הכל חוץ מספורט(שזה כולל גם כלי רכב). השם משתמש שלי במשחקים הוא JohnyDAG, אם אתם נתקלים בי תגידו "היי" אני לא נושך...בערך.

השאר\י תגובה