Intel, Mobileye וחברת BMW חוברות בשיתוף פעולה כדי להפוך את חזון המכוניות העצמאיות, שנוסעות ללא שליטה בהגה, למציאות.
3 החברות שנמצאות בחלק בעליון של רשימת ענקיות הטכנולוגיה, המכוניות והמחשבים חוברות יחד כדי להביא את קו ייצור פתרון המכוניות העצמאית עד לשנת 2021. העתיד של המכוניות העצמאיות מבטיח לנו לשנות את חיי החברה לטובה, אך הדרך לשם רצופה בבעיות מורכבות שמצריכות סוגים שונים של פתרונות, החל מדלתות נעולות ועד למרכזי מידע. לשם כך, ספקי התנועה העתידיים יצטרכו לרתום טכנולוגיות שמתפתחות במהירות, לשתף פעולה עם עמיתים חדשים לגמרי, ולהתכונן עבור שיבושים שעלולים לצוץ בכל רגע. ה-iNEXT של BMW ישמש כבסיס עבור שיתוף הפעולה בין חברת BMW ל-Intel ו-Mobileye, כדי לפתח את המכוניות הללו עבור סביבות שונות לגמרי.
שלישיית החברות משוכנעות כי הטכנולוגייה הזו תהפוך נסיעות לקלות ובטוחות יותר, כאשר המטרה היא לפתח פתרונות עתידניים כדי להגיע לרמות גבוהות יותר של שליטה ברכב הנקראות ללא עיניים (רמה 3), ובסופו של דבר, ללא חשיבה (רמה 4). הרמות הללו יאפשרו לרכבים להגיע לרמה החמישית שנקראת ללא נהג, כאשר ברמה זו יהיה ניתן לנהוג ברכב גם כאשר לא נמצא בו נהג. באחד ביולי, לפני לא הרבה זמן, החברות הללו נפגשו במשרדים של BMW במינכן כדי לבטא את המחויבות שלהן לרכיבה עצמאית, ורמות 3 עד 5 יהיו זמינות למגוון רחב של יצרני רכבים ותעשיות שיוכלו ליהנות מהטכנולוגייה הזו.
יתרה על כך, החברות הסכימו על מספר של מטרות שהן רוצות להגיע אליהן, והן ידגימו נסיעת מבחן עם אב טיפוס מסוג HAD, כאשר הפלטפורמה תתרחב לציים ימיים עם נסיעות מבחן נוספות. "היום הוא ציון דרך חשוב עבור תעשיית המכוניות כי אנחנו נכנסים לעולם חדש של ניידות. יחד עם BMW ו-Intel, אנחנו שמים את הבסיס לטכנולוגיה של ניידות עתידנית שמאפשרת לנסיעה אוטונומית להיות מציאות בשנים הבאות" אמר אמנון שעשוע, אחד המייסדים של Mobileye. המכוניות החללו ישתמשו ברכיבי טכנולוגיה מתקדמים, כאשר הם ישתמשו בשבב ה-EyeQ 5 של Mobileye, טכנולוגיית ניהול חווית הדרכים של Mobileye, וישתמשו במעבדים שנעים בין ה-Intel Atom ל-Xeon ללא הצורך לשכתב את הקוד מחדש.